No SSO cookie

Noua Gama Nissan QASHQAI se lanseaza in Romania

voteaza
(0/ 0)
Noua Gama Nissan QASHQAI se lanseaza in Romania
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Nissan isi reconfirma pozitia de lider al crossoverelor prin noua gama QASHQAI, acum cu un upgrade de performanta si placere de a conduce, obtinut prin tehnologii inovatoare, unice in segmentul C.

 
 

Motorul 1,6 dCi, complet nou, a fost dezvoltat de Nissan in colaborare cu Renault F1 engineering. Foarte compact, propulsorul a inregistrat peste 30 de brevete, fiind rezultatul unei investitii de 230 milioane de euro. Ofera niveluri de consum si emisii de carburant caracteristice unei cilindree de 1,6 litri dar standardul de putere si cuplu este cel al unei cilindree de 2,0 litri. Dezvolta 130 CP, fiind cel mai puternic motor de aceasta marime si inlocuieste, in cadrul gamei QASHQAI, versiunea cu transmisie manuala a motorizarii 2,0 dCi, oferind acelasi cuplu: 320 Nm. Intreg cuplul este dezvoltat la 1.750 rpm insa 80% este disponibil inca de la 1.500 rpm.

Performantele de cel mai inalt nivel s-au obtinut in conditiile unei reduceri cu 24% a consumului de carburant comparativ cu 2,0 dCi, de la 5,9 litri/100 km la 4,5 litri/ 100 km in regim combinat. Si emisiile au scazut, de la 155 g/km la 119 g/km.

Cum au fost posibile aceste performante? Prin investitia in tehnologii inovatoare. Iata cateva brevete care demonstreaza continutul de tehnologie al noului motor 1,6 dCi:

- Arhitectura „square” a fost punctul de plecare pentru tehnicieni, care s-au inspirat din cursele auto, pentru o solutie rar intalnita la propulsoarele diesel de serie.

- Prin downsizing,  reducerea masei blocului motor, a pierderilor mecanice si a fortelor dinamice s-a obtinut echilibrul superior intre consumul de combustibil si performanta.

- Cu sistemul Stop&Start, proiectat pentru a reduce consumul inutil de carburant, emisiile si zgomotul. Motorul se opreste automat cand masina stationeaza si reporneste inainte de a demara, functionand inteligent, fara treceri bruste.

- EGR (Exhaust Gas Recirculation) cu presiune scazuta este o solutie inovatoare ce permite recuperarea gazelor evacuate dupa ce au trecut prin turbina si prin filtrul de particule. Reducerea emisiilor de nitrogen se face mai eficient decat in cazul sistemelor EGR de inalta presiune conventionale, in timp ce eficienta motorului se imbunatateste printr-o mai buna calitate a arderii.

- Variable swirl technology. Turbionul de aer (swirl) pe axa cilindrului se dezvolta in timpul admisiei si se amplifica in timpul comprimarii inainte de ardere. Amestecul aer-carburant este astfel optimizat in timpul injectiei, imbunatatind consumul si emisiile poluante.

- ESM (Energy Smart Management) este un sistem ce permite ca energia cinetica produsa in timpul decelerarii sau franarii sa fie recuperata de alternator si stocata in baterie. Energia recuperata se utilizeaza mai ales la repornire.

Noua versiune Nissan QASHQAI 1,6 litri CVT are avantajul unui condus urban fara stres sau efort. Marcheaza o premiera mondiala, prin utilizarea unui reductor de transmisie planetar secundar, pentru a obtine un raport de transmisie superior (cel mai ridicat raport, 7.3:1, chiar mai bun decat la o cutie de viteze automata cu 7 trepte). Aceasta transmisie CVT este mai compacta decat solutiile CVT conventionale iar frecarea si greutatea sunt mai reduse. Avantajul consta in reducerea consumului de carburant.

Performante in materie de eficientizare a consumului de carburant si a emisiilor ofera si noua versiune QASHQAI 1,6 litri Stop&Start. Sistemul a fost proiectat pentru a reduce consumul inutil de carburant, emisiile si zgomotul. Motorul se opreste automat cand masina stationeaza si reporneste inainte de a demara, functionand inteligent, fara treceri bruste. Nissan QASHQAI 1,6 litri 117 CP Stop&Start consuma 7,5 litri/100km urban, 5,0 litri/ 100 km extraurban si 5,9 litri/ 100 km in regim mixt.

Crossoverul Nissan QASHQAI este primul model din segmentul C dotat cu sistemul Around View Monitor (AVM). Combinand imaginile preluate de 4 camere video montate pe grila frontala, haion si oglinzile retrovizoare exterioare, AVM proiecteaza pe display-ul Nissan Connect o vedere la 360° asupra masinii, o imagine de tip  „helicopter view”. Soferul are acces la fiecare din cele 4 camere de luat vederi, observand toate posibilele obstacole din jurul masinii. Aceasta tehnologie inovatoare oferita de Nissan, primul constructor care a dotat un model cu camera de luat vederi pentru marsarier si primul constructor care a folosit sistemul AVM, ridica standardele condusului urban prin confort si siguranta.

 

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3807 :: 18.69MB