No SSO cookie

Noua gama Infiniti M, in premiera europeana

voteaza
(0/ 0)
Noua gama Infiniti M, in premiera europeana
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noua si performanta limuzina de lux de la Infiniti, lansata la Geneva.

 
 
Infiniti, cea mai noua marca auto de lux din lume, se confrunta pentru prima oara cu ierarhia traditionala europeana a limuzinelor premium, prin prezentarea in premiera, la Salonul International Auto de la Geneva, pe 2 martie 2010, a gamei M, o alternativa puternica, cu detalii fine si design captivant, la modelele traditionale de pe piata vehiculelor sedan performante.

Cu motor pe benzina, diesel sau, in curand, hibrid, acest ultim exemplu de "performanta inspirata" duce la un nou nivel angajamentul ferm al marcii fata de aspectul incitant si capacitatea de a conduce, oferind totodata o tehnologie care nu poate fi intalnita pe modelele concurente. Printre noile functii se numara controlul activ al zgomotului, un sistem de evitare a coliziunilor laterale oferit in premiera mondiala si sistemul de climatizare ultramodern "Forest Air™". Exista chiar si o pedala de acceleratie inteligenta, cu ajutorul careia soferul poate economisi carburant. Acestea se alatura unei serii intregi de binecunoscute inovatii Infiniti prezente in gama M, si se regasesc pe primul model M disponibil in Europa.

Fiind o masina cu totul noua, modelul M de generatia a treia a fost conceput si construit de la bun inceput pentru a se putea ridica la standardele europene in ceea ce priveste tinuta de drum si manevrabilitatea si pentru a putea concura cu motoarele performante din Europa. Printre acestea se numara un motor V6 diesel de 3.0 litri pentru modelul M30d, care se mandreste cu un rafinament exceptional si un cuplu de 550 Nm, pentru a concura cu cele mai bune modele din clasa sa.  De asemenea, gama M va fi disponibila si cu un inovator motor hibrid incepand cu anul 2011.
 
Indiferent daca este vorba despre un motor pe benzina, diesel sau hibrid, fiecare masina din noua gama M prezinta toate elementele centrale specifice manierei in care Infiniti abordeaza constructia de masini. Caroseria cu patru usi, cu o lungime de 4.945 mm, incita spiritele in ceea ce priveste trasaturile de design specifice modelelor Infiniti, cu liniile sale seducatoare caracteristice si cu noua abordare sofisticata a cunoscutelor elemente de design, multe dintre acestea fiind inspirate din artele si mestesugurile traditionale japoneze.

Proportiile specifice unui sedan sport clasic, care se potrivesc atat de bine cu aceasta masina cu motor pozitionat in fata si tractiune spate, sunt exploatate la maximum de caroseria de o eleganta atletica. Inspirandu-se din remarcabilul concept coupé sport Essence, care a fost lansat la Salonul Auto de la Geneva in urma cu un an, designul gamei M combina vitalitatea cu prezenta; asemenea tuturor modelelor Infiniti, are un design care cu siguranta va provoca un raspuns emotional.

De asemenea, este evident ca designul este eficient din punct de vedere aerodinamic atat in ceea ce priveste coeficientul aerodinamic scazut (Cd: 0,27), cat si forta de ridicare redusa la zero la viteze mari, in parte datorita designului distinctiv in forma de "coada de rata" al portbagajului.

Masinile din noua gama M se numara printre cele mai spatioase masini cu cinci locuri din clasa lor, avand probabil si cel mai atragator interior, datorita unui standard nou si mai inalt in ceea ce priveste designul si finisarile interioare. Acesta este cel mai bun habitaclu de pana acum realizat Infiniti, ceea ce spune multe despre o companie cunoscuta pentru interioarele sale sport somptuoase si pentru faptul ca pune accentul pe materiale naturale de cea mai buna calitate.

Printre optiunile de piele se numara si o piele semi-anilina senzuala. Aceasta este acoperita cu noi ornamente din lemn White Ash, cu finisaje de culoare argintie. Utilizata pentru prima data intr-un automobil, textura de lemn veritabil obtinuta in interiorul gamei M seamana mai mult cu cea a unui mobilier de lux sau a unui instrument muzical de calitate premium decat cu ceea ce s-ar astepta cineva sa gaseasca in interiorul unei masini.

Accentul pus pe lux nu afecteaza concentrarea soferului. Dimpotriva, acesta se poate concentra mai bine ca oricand in noul Infiniti M, care ofera o ergonomie excelenta, caracteristica principala a unui taablou de bord nou si impunator. Nu s-a trecut cu vederea niciun detaliu; noua gama M introduce chiar si o noua generatie de schimbatoare de viteze, integrate perfect si cu o atingere deosebita, dar si o noua versiune a ceasului analogic purtand semnatura Infiniti.

La fel cum designul si interiorul evita stilul rece al modelelor concurente in favoarea unei abordari mai calde, mai emotionale, tot asa si noile abilitati dinamice ale modelului Infiniti M sunt, in egala masura, rezultatul contributiei omului si a calculatorului. Gama M a fost dezvoltata de soferi pentru soferi. De exemplu, directia intuitiva a modelului M este rezultatul unui program de dezvoltare concentrat in mare masura asupra reactiilor primite de la pilotii de teste. Oferind raspunsuri intotdeauna rapide si un confort ireprosabil, in parte datorita utilizarii neobisnuite a amortizoarelor speciale cu piston dublu, noul model Infiniti M ofera si o stabilitate mult imbunatatita, esentiala pentru cei mai exigenti soferi din Europa, dar si pentru vitezele mai mari la care se ruleaza pe acest continent.

Modelul M37, expus la Salonul Auto de la Geneva din 2010, este un model S. Dintre toate variantele, acesta pune cel mai mare accent pe nevoile soferului, si este echipat cu binecunoscuta tehnologie de manevrare Infiniti, bazata pe atat de apreciatul sistem de directie activa pe patru roti (4WAS). Toate modelele din gama M au la baza platforma FM (pozitie centrala fata), care pozitioneaza motorul cat mai jos posibil si cat mai in spate pe sasiu. Astfel, toate versiunile Infiniti M poseda un echilibru natural cand abordeaza sosele intortocheate.

Toate modelele Infiniti M destinate pietei europene sunt propulsate de motoare V6, de 320 CP (235 kW) in cazul versiunii de 3,7 litri pe benzina, si de 238 CP (175 kW) in cazul noului motor diesel de 3.0 litri, cu piezo-injectie. Modelul M30d a fost conceput special pentru pietele europene. Este primul motor diesel de la Infiniti si pune accentul in mod clar pe performanta sport si pe rafinamentul masinilor de lux. Puterea sa concureaza cu motoarele diesel cu un singur turbocompresor care echipeaza modele concurente de la Audi, BMW si Mercedes, insa cuplul sau de 550 Nm (460 lb ft) este cel mai mare din clasa sa.

Modelul M37 este propulsat de carismaticul motor V6 de 3,7 litri de la Infiniti, eficienta fiind garantata de chiulasele cu sistem de distributie variabila (VVEL – Variable Valve Event and Lift). La puterea extraordinara de 320 CP se adauga un cuplu remarcabil de 360 Nm (266 lb ft). Atat modele pe benzina, cat si cele diesel din gama M au in dotarea standard transmisia automata cu sapte trepte si cu sistemul "Adaptive Shift Control" de la Infiniti, iar versiunea S include padele pentru schimbarea manuala a vitezelor, amplasate in spatele volanului, pentru momentele in care impulsul sportiv preia controlul.

Fiind vorba de un Infiniti, greutatea redusa este esentiala. Portierele, capota si hayonul modelului M sunt din aluminiu, la fel ca motorul V6 pe benzina din aliaj.

Lansarea gamei M marcheaza disponibilitatea, in functie de model si piata, a unei serii de functii noi, toate executate cu atentia fata de detalii si usurinta de utilizare specifice marcii Infiniti. Tehnologia sistemelor de siguranta dinamica si preventiva de la Infiniti, al carei scop este de a furniza o "bula" de protectie de 360 de grade in jurul masinii, face un pas inainte datorita disponibilitatii sistemului Blind Spot Intervention™ (BSI). BSI nu numai ca avertizeaza cu privire la vehiculele de pe benzile alaturate, ci si impiedica deplasarea masinii in calea acestora. Pachetul disponibil include si sistemul de cruise control inteligent (ICC – Intelligent Cruise Control) cu sistem de urmarire la viteza redusa (LSF – Low Speed Following), sistemul de avertizare cu privire la unghiul mort (BSW – Blind Spot Warning), pe langa sistemul de interventie, sistemul de asistenta la pastrarea distantei (DCA – Distance Control Asssist), sistemul de avertizare in cazul unei coliziuni cu partea frontala (FCW – Forward Collision Warning), sistemul de avertizare la depasirea benzii (LDW – Lane Departure Warning ) si de prevenire a depasirii benzii (LDP – Lane Departure Prevention) si, ca si cand toate acestea nu ar fi de ajuns, ofera si sistemul de asistenta inteligenta la franare (IBA – Intelligent Brake Assist).

Datorita sistemului de controlul activ al zgomotului (ANC – Active Noise Control), habitaclul modelului Infiniti M, deja extrem de bine izolat fonic, este ferit de zgomotele nedorite de joasa frecventa ale motorului. Difuzoarele emit sunete din faza opusa, pentru a crea un efect de anulare a zgomotului, transformand habitaclul intr-un loc si mai linistit.

Ambianta interioara din noul Infiniti M este, de asemenea, foarte racoroasa si linistitoare in cazul versiunilor dotate cu ceea ce Infiniti considera a fi unul dintre cele mai sofisticate sisteme de climatizare dezvoltate vreodata. Acesta se numeste Forest Air™ (aer de padure), denumire care sugereaza atmosfera invioratoare, nepoluata pe care incearca sa o imite.


Forest Air™ este un termen generic pentru sase domenii tehnologice, unele noi, altele dezvoltate pe baza binecunoscutelor inovatii Infiniti, cum ar fi purificatorul de aer Plasmacluster, acum mai puternic si mai sensibil ca oricand.
Un element cu totul nou pentru acest Infiniti M de generatia a treia este un difuzor de arome care parfumeaza subtil aerul care patrunde prin sistemul de ventilatie cu miresme proaspete de padure, alese pentru calitatile lor speciale care stimuleaza capacitatea de a conduce. De exemplu, parfumul de frunze are efect calmant si reduce oboseala. Parfumul inmiresmat al lemnului provenit de la copacul tropical borneol are la randul sau un efect calmant, dar si imbunatateste concentrarea, aspect important la o masina puternica si dinamica precum noul Infiniti M. Parfumurile alterneaza si sunt utilizate intermitent.
In loc sa sufle aerul in fetele pasagerilor, Infiniti M raspandeste o briza usoara. Aerul care patrunde prin aeratoarele de pe bord este modulat in mod aleatoriu, pentru ca senzatia sa fie mult mai naturala, iar interiorul habitaclului sa devina un loc mai placut.
Printre alte inovatii de la Infiniti create pentru gama M se numara si sistemul ESP cu o stabilitate dinamica imbunatatita in viraje (DCE – Dynamic Cornering Enhancement) si Infiniti Drive, un sistem cu patru moduri care pot fi selectare de sofer si care personalizeaza masina, astfel incat aceasta sa poata functiona la parametri optimi in modurile Eco, Sport, Zapada si Standard. Modul Eco activeaza pedala "Eco". Aceasta opune o usoara rezistenta cand pedala este apasata inutil de tare, irosind carburant. Nicio alta masina de pe piata nu are acest dispozitiv eficient si discret care ajuta soferul sa obtina cel mai mic consum de carburant cu putinta. Daca soferul prefera sa nu foloseasca pedala "Eco", aceasta poate fi dezactivata.

In afara de dotarile standard exceptionale, caracteristice marcii Infiniti, toate modelele din gama M ofera functii care deseori nu sunt disponibile pe modelele concurente, indiferent de pretul acestora, si care s-au dovedit deja a fi extrem de apreciate de catre proprietarii de vehicule Infiniti din Europa. Fiecare proprietar european al unui vehicul din gama M va beneficia de sistemul multimedia Connectiviti, de vopseaua rezistenta la zgarieturi (Scratch-Shield) si de experienta totala Infiniti.

Lansarea gamei M la Geneva vine pe fondul unei recunoasteri din ce in ce mai mari la nivel european a marcii Infiniti pentru faptul ca masinile sale ofera satisfactii soferului si redefinesc serviciul clienti de-a lungul intregului proces de cumparare si de posesie a masinii.

Noua gama M reprezinta primul model M disponibil pe toate cele 34 de piete pe care marca Infiniti este prezenta, inclusiv Europa Occidentala, unde livrarile vor incepe in septembrie.




NOUA GAMA INFINITI M: POVESTI PRIVIND DEZVOLTAREA

DESIGN
"Sincer, nu credeam ca se poate face."

Capota lunga, consola fata scurta, parbriz inclinat inapoi, spate scurt: noua gama M incorporeaza cu adevarat valorile Infiniti. Forma puternica si armonioasa degaja dinamism, dar si pasiune. insa are si ceva din remarcabilul model Essence: cuta distinctiva de sub geamuri este cel mai evident dintre numeroasele elemente de design imprumutate de la conceptul prezentat in 2009. insa, daca ii veti intreba pe proiectanti care este partea lor preferata la noua gama M, va vor duce tocmai in spatele masinii.

Spoilerul in forma de "coada de rata" al noului model M, integrat in hayon, nu este doar un element de design distinctiv, ci are si un rol esential in ceea ce priveste performanta aerodinamica. Prin modul in care forma modelului M capteaza aerul care se scurge de-a lungul pavilionului si peste portbagaj in timpul rularii la viteza mare, forta de ridicare generata este redusa la zero. Pare destul de simplu, insa, in practica, obtinerea formei potrivite s-a dovedit a fi dificila. De fapt, la inceput, echipa a crezut ca acest lucru este imposibil, dupa cum isi aminteste unul din membrii sai: "Cand s-a propus pentru prima data acest lucru, era ceva ce nu exista. Nicio alta masina din aceasta clasa nu este capabila de asa ceva. Sincer, nu credeam ca se poate construi."

In urma numeroaselor eforturi depuse de proiectanti, specialisti in planificare si ingineri de productie in tunelul aerodinamic, rezultatul a fost un hayon cu o "coada de rata" care constituie o parte integranta a vehiculului, o realizare a ingineriei suprafetelor, care pare lata si joasa din spate, dar care din lateral pare sa fi fost "ciupita" parand o buza indreptata in sus. Acesta este unul dintre motivele pentru care noua gama M este atat de stabila la viteze mari.

Poate pentru multi proprietari, spoilerul ar putea parea doar o piesa oarecare din designul global de o armonie exceptionala al modelului M. insa pentru proiectanti, este partea cu care se mandresc cel mai mult.




MANEVRABILITATE
"Ultimul cuvant de spus l-au avut pilotii de teste."

Pilotii de teste au intotdeauna un cuvant de spus in cazul dezvoltarii modelelor noi; in ceea ce priveste noua gama M, practic ei au avut ultimul cuvant. Desi vehiculele Infiniti, la fel ca noul model M, care utilizeaza platforma moderna FM (pozitionarea motorului in partea centrala fata) au stabilitatea in viraje in "sange", echipa de dezvoltare a gamei M a incercat sa o imbunatateasca, oferind o senzatie complet intuitiva la volan, ceea ce ei descriu ca fiind "stabilitatea directiei" sau senzatia naturala de a putea controla un vehicul cu usurinta. Pentru a reusi, au apelat la reactiile esentiale furnizate de pilotii de teste.

Au fost efectuate nenumarate modificari fizice asupra prototipurilor ca raspuns la comentariile pilotilor de teste, deoarece inginerii doreau sa gaseasca senzatia ideala in timpul condusului. S-a mers pana la cele mai marunte detalii, analizandu-se de la cuplul de strangere al piulitei care fixeaza amortizorul pana la diametrul piulitei cu guler (una mai mica ar insemna o greutate redusa). in timp, acest proces minutios a avut ca rezultat setari optime pentru conditii de rulare reale.


RULARE
"Pasagerii au trebuit sa treaca teste de scriere de mana."

Noua suspensie spate de tip multilink de pe noua gama, cu o utilizare neobisnuita a amortizoarelor cu piston dublu, asigura o rulare confortabila in orice conditii. Amortizoarele sofisticate asigura o rulare mai lina, cu mai putine "scuturari ale capului" pentru pasageri. Inginerii Infiniti stiu acest lucru fiindca au folosit din nou oameni adevarati pentru a-l dezvolta.

O parte din munca de dezvoltare a implicat vehicule de test cu diferite setari ale suspensiei, conduse pe diferite suprafete de rulare, inclusiv pe teren accidentat la viteza mare, in timp ce un pasager de pe bancheta din spate efectua o serie de teste de scriere. Lizibilitatea varia... Rezultatul final este un habitaclu, in care pasagerii nu numai ca pot scrie lizibil in timpul deplasarii cu viteza, ci pot si sa citeasca, sa converseze sau sa se relaxeze, fara a se inghionti.



CONFORT
"Secretul era senzatia la atingere."

Ce inseamna confortul pentru dumneavoastra? Designerii care au creat interiorul gamei Infiniti M s-au intors la elementele de baza pentru a gasi un raspuns la aceasta intrebare. Nu s-au multumit sa accepte prima solutie gasita. Aceasta miscare a dus la o regandire a designului si materialelor, dar si la crearea unui habitaclu in care uimirea atinge cote impresionante chiar si dupa standardele Infiniti.

Secretul era senzatia la atingere. "Modul in care clientii ating diferite parti ale unei masini difera, iar «senzatia ideala la atingere» pentru fiecare parte a masinii trebuia redefinita", a afirmat unul dintre membrii echipei de proiectare a interioarelor gamei M. Scopul era de a obtine un habitaclu complet catifelat la atingere, insa pentru ca era posibil ca unele piese sa fie mai putin catifelate decat altele, se putea atinge echilibrul prin durabilitatea acestora.

Toate acestea nu ar fi fost posibile fara un element unic: degetul uman. Echipa a descoperit ca materialele ideale nu numai ca erau la fel de fine ca un deget, ci aveau si o textura la fel de fina ca o amprenta. Prin urmare, au fost dezvoltate mai multe materiale noi pentru Infiniti, destinate gamei M, inclusiv o piele semi-anilina noua.

Explorarea interiorului noii game M este o experienta tactila foarte placuta, dupa cum va confirma o singura atingere a fiecarui panou si a fiecarei suprafete, in interiorul fiecarui colt si al fiecarei fante.


CALITATE
"Nimic altceva nu evidentia la fel de bine stralucirea."

Fiecare model Infiniti se remarca prin materialele naturale autentice utilizate in habitaclu: piele veritabila, lemn veritabil, aluminiu veritabil si magneziu veritabil. Pentru gama M, designerii interioarelor au mers mai departe, introducand, pentru prima data intr-o masina, un finisaj din pudra argintie pe panourile din lemn.

De ce argintie? Deoarece echipa a descoperit ca, in ciuda dificultatii de a o aplica, nimic altceva nu scotea la fel de bine in evidenta stralucirea si profunzimea totala a texturii finisate manual. De fapt, lemnul lucios folosit in modelul M este asemanator ca finisare cu panoul din lemn de nuc regal cu aspect lucios, utilizat de secole intregi, in Europa, pentru mobilierul de lux.

Dupa cum a rezumat un membru al echipei din spatele finisajelor argintii: "in mod normal, lemnul utilizat la vehicule este considerat un produs industrial. Lemnul utilizat in noua gama M poate fi considerat un obiect de arta."



Infiniti M37: specificatiile tehnice ale masinii prezentate la Salonul Auto de la Geneva

Model: M37
Motor: V6 de 3,7 litri, pe benzina, cu sistem de distributie variabila (VVEL - Variable Valve Event and Lift)
Transmisie: automata cu sapte trepte si "Adaptive Shift Control", tractiune spate
Putere: 320 CP (316 bhp)
Cuplu: 360 Nm (266 lb ft)
Suspensie: cu brate oscilante in fata si multilink in spate
Frane: ABS cu asistenta la franare si EBD
Directie: cu pinion si cremaliera, servoasistata variabil in functie de viteza vehiculului
Coeficient aerodinamic: Cd 0,27
Lungime: 4.945 mm
Ampatament: 2.900 mm
Latime: 1.844 mm
inaltime: 1.501 mm
Precizam ca dimensiunile sunt supuse unei omologari finale in Europa.


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1973 :: 22.21MB