ÎMPLINIREA UNOR EXIGENŢE ŞI MAI MARI
În prezent, anvelopele sunt un element esenţial în îndeplinirea cerinţelor proprietarilor de scutere. „Încrederea este totul”, afirmă Sharon Antonaros, director la Dunlop Motorcycle Tyres EMEA. „Motociclistul are încredere când ştie că poate conduce fără nicio grijă,” spune el. „Încă din 2007, Dunlop s-a angajat să creeze produse care să inspire încredere. ScootSmart respectă întru totul această deviză. Oferind o combinaţie ideală de precizie, frânare şi manevrare uşoară, ScootSmart îi permite celui care conduce un scuter să traverseze spaţii înguste în traficul urban aglomerat fără a-şi face griji.”
Când se doreşte manevrabilitate şi longevitate fără griji, răspunsul este ScootSmart.
MOŞTENIREA SUCCESULUI
Crearea unor noi produse de excepţie prin dezvoltarea tehnologiilor dovedite pe circuit şi inspirate de şosele este stilul Dunlop, iar ScootSmart nu face excepţie. Dunlop a combinat compuşii din siliciu fin pentru banda de rulare cu profilul avansat ScootSmart, oferindu-le conducătorilor de scuter o combinaţie de excepţie între aderenţă şi performanţă, atât pe carosabil umed, cât şi uscat.
VENIM ÎN ÎNTÂMPINAREA NEVOILOR CELOR CARE CONDUC UN SCUTER, DAR ŞI A SCUTERELOR
Scuterele nu mai sunt simple metode de a te deplasa în oraş.
Segmentarea pieţei şi complexitatea din ce în ce mai mare a modelelor de scuter solicită şi mai mult anvelopele din punct de vedere tehnic.
Noua anvelopă ScootSmart de la Dunlop corespunde fiecărei nevoi a unui conducător de scuter din zilele noastre. Tehnologia avansată Dunlop (în bună parte bazată pe anvelopele moto de înaltă performanţă) a creat un ansamblu de caracteristici fără compromisuri, ce le permite entuziaştilor scuterelor să conducă cu încredere totală şi să-şi gestioneze cheltuielile de utilizare. Este soluţia perfectă.
TEHNOLOGII CHEIE
COMPUŞI AVANSAŢI:
CONSECVENŢĂ ŞI KILOMETRAJ MARE
Inovaţia este integrată în modelul şi structura ScootSmart. Compuşii din siliciu ai benzii de rulare, ce erau înainte apanajul anvelopelor moto de nivel înalt, asigură acum pentru anvelopa de scuter o aderenţă şi o durabilitate mai ridicate, într-un mod consecvent. Un proces de amestecare inovator întrebuinţează la potenţialul lor maxim polimerii funcţionalizaţi, particulele de siliciu şi liantul de nouă generaţie. Componenta negru de fum a anvelopei este inclusă la un nivel ultrafin, „foarte structuralizat”, cu un număr mare de particule mult mai mici, aşa cum se şi urmăreşte.
Prin asocierea cu elastomerii compusului, polimerii lichizi speciali evită migraţia către compuşii adiacenţi, îmbunătăţind consistenţa ScootSmart. Pe lângă performanţele generale mai bune, şi kilometrajul este îmbunătăţit datorită dispersării mai bune a siliciului şi reducerii conglomerării particulelor de siliciu.
„Am conceput noul ScootSmart pentru a face faţă exigenţelor conducătorului de scuter modern,” spune Patrice Omont, director Dunlop Research and Development. „De aceea am introdus tehnologia benzii de rulare cu compuşi din siliciu, care reduce rezistenţa la rulare şi creşte aderenţa pe umed. La nivel de producţie, ea este revoluţionară, deoarece toți cei ce conduc un scuter beneficiază simultan de o performanţă şi o eficienţă mărite.”
METODA ELEMENTELOR FINITE:
NU OMITEM NICIUN ASPECT
Performanţele ridicate la toate capitolele oferite de ScootSmart se datorează în bună parte tehnicilor inovatoare folosite în timpul dezvoltării.
Conceperea de prototipuri virtuale cu tehnologia Metodei Elementelor Finite (MEF) permite anticiparea cu o precizie remarcabilă a efectelor umflării, sarcinilor verticale, sarcinilor laterale şi sarcinilor în cădere. Datorită MEF, inginerii Dunlop au putut identifica şi optimiza fiecare parametru de performanţă ScootSmart în parte. Distribuirea tensiunilor în structura anvelopei poate fi controlată, la fel ca şi distribuirea petei de contact şi rigiditatea anvelopei în întregul unghi de cădere.
PROFILUL BENZII DE RULARE: INSPIRAT DE ROADSMART
REDUTABILĂ PE CAROSABIL UMED
Adoptând lecţiile învăţate de la reuşita anvelopă de sport touring RoadSmart, ScootSmart are un raport gol/plin mai ridicat în porţiunea centrală, crescând performanţele pe carosabil umed, şi un procentaj mai scăzut de caneluri în zona de umăr a anvelopei, crescând aderenţa şi performanţele în viraje la unghiuri de înclinare extreme.
Canalele mai adânci din centrul benzii de rulare menţin performanţele îmbunătăţite pe carosabil umed pe parcursul întregii vieţi utile a anvelopei.
Simulările de acvaplanare cu MEF au dus la includerea unor caneluri laterale lungi şi a subcanelurilor multidirecţionale, nu doar pentru o evacuare mai eficientă a apei, ci şi pentru optimizarea presiunii de contact, pentru un kilometraj mai mare şi pentru o uzură mai regulată a anvelopei.
CARACTERISTICI CHEIE
• Întruneşte cele mai recente tehnologii şi experienţa Dunlop dată de anvelopa moto RoadSmart pentru a fixa noi standarde globale de performanţă pentru anvelopele de scuter
• Compuşi din siliciu în banda de rulare pentru o aderenţă şi un kilometraj excelente, în toate mediile
• Puncte forte esenţiale la capitolele de performanţă pe umed, aderenţă pe uscat, stabilitate, progresivitate şi precizie de excepţie
• Tehnicile Metodei Elementelor Finite (MEF) permit testarea prototipurilor virtuale cu practic fiecare tip posibil de sarcină
• Modelul inovator de bandă de rulare bazat pe legendara anvelopă sport touring RoadSmart optimizează şi mai mult performanţele pe carosabil umed
• Anvelopele radiale adoptă modelul anvelopelor moto pentru a optimiza comportamentul la viteze înalte şi precizia în manevrare
• Viteze de până la 210 km/h (în funcţie de mărime)
• Vasta gamă ScootSmart acoperă toate aplicaţiile radiale pentru şosea şi cele cu structură în diagonală pentru toate tipurile de scutere, de la modelele de 50cc, clasice şi de 125cc până la cele cu roţi mari (16”), cele cu trei roţi şi cele de înaltă performanţă
F/S |
Dimensiune |
S/V |
TIP |
COD |
|
Faţă
|
13” |
110/90 – 13 |
56P |
TL |
630040 |
120/70 – 13 |
53P |
TL |
630041* |
||
15” |
120/70 – 15 |
56S |
TL |
630055 |
|
120/70 R 15 |
56H |
TL |
630056 |
||
F/S |
13” |
130/60 – 13 |
53P |
TL |
630032* |
130/60 – 13 |
60P |
TL |
630033* |
||
14” |
120/70 – 14 |
55S |
TL |
630050* |
|
120/80 – 14 |
58S |
TL |
630039 |
||
16” |
110/70 – 16 |
52S |
TL |
630058 |
|
Spate
|
13” |
130/70 – 13 |
63P |
TL |
630034 |
140/60 – 13 |
57P |
TL |
630035* |
||
140/60 – 13 |
63S |
TL |
630036* |
||
150/70 – 13 |
64S |
TL |
630037 |
||
14” |
110/80 – 14 |
59P |
TL |
630038* |
|
140/60 – 14 |
64S |
TL |
630051* |
||
140/70 – 14 |
68S |
TL |
630052* |
||
150/70 – 14 |
66S |
TL |
630053 |
||
160/60 R 14 |
65H |
TL |
630054* |
||
15” |
160/60 R 15 |
67H |
TL |
630057 |
|
16” |
130/70 – 16 |
61S |
TL |
630059 |
|
140/70 – 16 |
65S |
TL |
630060 |
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!