No SSO cookie

Un nou motor diesel pentru Opel Insignia

voteaza
(0/ 0)
Un nou motor diesel pentru Opel Insignia
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Începe producția noului motor vârf de gamă și a modelului Insignia Country Tourer de la Opel: odată cu sfârșitul verii, vor ieși de pe linia de producție primele motoare diesel BiTurbo de 2,0 litri.

 
 

Acestea sunt adaptate pentru Country Tourer și pentru celelalte variante ale vârfului de lance Opel. Alături de Grand Sport, Sports Tourer și Country Tourer, cea de-a doua generație a modelului Insignia poate fi comandată anul acesta cu noul motor diesel vârf de gamă. Country Tourer se adresează tuturor fanilor Insignia care doresc un station wagon practic și elegant cu alură de autovehicul off-road. Noul venit va avea lansarea mondială în cadrul Salonului Auto Internațional de la Frankfurt (14-24 septembrie 2017).

Noul motor diesel de 2,0 litri dezvoltă 210 CP la 4.000 rpm și generează un cuplu maxim de 480 Nm de la numai 1.500 rpm datorită supraalimentării secvențiale în două etape. Noul Insignia BiTurbo accelerează de la 0 la 100 km/h în numai 7,9 secunde și are o viteză maximă de 233 km/h.

O asemenea putere trebuie gestionată inteligent la drum și, din acest motiv, motorul vârf de gamă este oferit întotdeauna în combinație cu o transmisie automată cu opt trepte cu schimbare lină și tracțiune integrală de înaltă tehnologie cu vectorizarea cuplului. Pe lângă putere, reacțiile (putere turbo în orice situație) și rafinamentul noului motor common-rail sunt, de asemenea, îmbunătățite față de unitatea foarte populară de 2,0 litri cu un singur turbocompresor (170 CP).

Pe lângă datele legale solicitate prin NEDC, Opel a determinat și valorile de consum în conformitate cu Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure (WLTP - Procedura de testare a autovehiculelor ușoare armonizată la nivel mondial) care sunt impuse oficial începând din această toamnă. Valorile WLTP (consumul de carburant WLTP pentru Insignia Grand Sport 2.0 BiTurbo este cuprins între 12,2 și 6,2 l/100 km, mixt 8,0-7,5 l/100 km, emisiile de CO2 209-196 g/km) sunt mult mai apropiate de realitate decât cifrele determinate conform NEDC, care se aplică oficial până în prezent (consum oficial de carburant pentru Grand Sport 2.0 BiTurbo în conformitate cu NEDC: urban 8,7 l/100 km, extra-urban 5,7 l/100 km, mixt 6,9 l/100 km, emisii specifice de CO2 în regim mixt de 183 g/km). Totodată, rezultatele WLTP iau în considerare stiluri diferite de conducere, ceea ce le permite clienților să-și estimeze mai bine consumul de carburant.

Ca și motorul de 2,0 litri existent de 125 kW/170 cp cu un singur turbocompresor, noul vârf de gamă diesel este oferit cu tehnologia foarte eficientă Selective Catalytic Reduction (SCR - reducere catalitică selectivă) cu injecție de AdBlue, care elimină oxidul de azot (NOx) din gazele de eșapament. Soluția de uree și apă ce conține amoniac (NH3) intră în reacție cu oxizii de azot în convertizorul catalitic SCR, rezultând vapori inofensivi de azot și apă.

Noul motor diesel încorporează două turbocompresoare care funcționează secvențial. Aerul admis intră în prima turbină unde este comprimat și trece în al doilea sistem de compresie. Acesta este condus de palele Turbinei cu Geometrie Variabilă (VGT) în gazele de eșapament, ceea ce crește cuplul la turații mici ale motorului și mărește puterea la turații mai mari. VGT reglează apoi palele pentru a fi paralele cu direcția gazelor, reducând astfel contrapresiunea și scăzând consumul de carburant. Aerul admis care este acum comprimat la presiuni mari și are o temperatură foarte mare trece printr-un intercooler în drumul către camerele de ardere. Motorina este injectată apoi prin injectoarele cu șapte orificii în până la zece secvențe la o presiune de 2.000 de bari. În funcție de turația motorului și de sarcină, presiunea de amplificare este controlată de trei supape de derivație și de o turbină cu geometrie variabilă și acționare electrică.

Pe lângă eficiența crescută, puterea și cuplul mai mari, rafinamentul și atenuarea zgomotelor au reprezentat priorități la proiectarea noului motor. De aceea, inginerii Opel au instalat un arbore cotit din fontă, arbori de echilibrare, un volant rigidizat și o baie de ulei din două piese pentru a reduce la minim vibrațiile și zgomotele tipice unui motor diesel. Pentru a reduce și mai mult consumul de carburant, pompa de apă electrică este oprită în funcție de temperatură. Ca și binecunoscutul motor diesel de 2,0 litri, noul diesel BiTurbo este construit în fabrica Opel din Kaiserslautern.

Un motor diesel BiTurbo de 2,0 litri cu putere de 195 CP și cuplu maxim de 400 Nm și-a făcut deja debutul în anul 2012 pe prima generație de autovehicule Insignia și a fost oferit ulterior cu Astra, Cascada, GTC și Zafira Tourer. Noul motor cu putere de 210 CP și un cuplu de 480 Nm pentru Insignia se potrivește perfect în gama actuală de unități Opel cu supraalimentare în două etape.

Mai jos puteți găsi o prezentare a motoarelor diesel care sunt disponibile în acest moment pentru Insignia. Toate cifrele se referă la limuzina Grand Sport.

 

 

Consum oficial de carburant

Emisii oficiale de CO2 în regim mixt

Motoare

Putere

Cuplu

Urban

Extra-urban

Mixt

Mixt

1.6 Diesel

81 kW (110 cp)

300 Nm

4,9 l

3,8 l

4,2 l

110 g/km

1.6 Diesel
ECOTEC

81 kW (110 cp)

300 Nm

4,6 l

3,6 l

4,0 l

105 g/km

1.6 Diesel

100 kW (136 cp)

320 Nm

5,2 l

4,0 l

4,5 l

118 g/km

2.0 Diesel

125 kW (170 cp)

400 Nm

6,7 l

4,3 l

5,2 l

136 g/km

2.0 BiTurbo

154 kW (210 cp)

480 Nm

8,7 l

5,7 l

6,9 l

183 g/km

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2660 :: 17.81MB