No SSO cookie

Noile tehnologii Mazda SKYACTIV

voteaza
(0/ 0)
Noile tehnologii Mazda SKYACTIV
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

SKYACTIV este denumiorea aleasa de Mazda pentru denumirea noilor trenuri de rulare ale marcii nipone, care vor fi lansate incepand cu 2011 si vor facilita reduceri semnificative ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2.

 
 

Mazda anunta noi informatii despre trenurile de rulare de generatie noua ale companiei, denumite SKYACTIV. Acestea includ motoare, transmisii, caroserii si platforme complet noi, care vor fi lansate incepand cu 2011 si vor facilita reduceri semnificative ale consumului de combustibil si ale emisiilor de CO2 pentru toate modelele Mazda.


Programul se va concentra pe strategia de reducere a greutatii ca si valoare de baza a brand-ului, in paralel cu optimizarea tehnologiilor trenurilor de rulare conventionale. in cadrul unor etape viitoare vor fi introduse si tehnologii de crestere a eficientei cum sunt sistemul de frane regenerative si sistemele hibrid. Obiectivul Mazda este de a scadea consumul de combustibil la nivelul intregii game cu 30% pana in 2015 raportat la media din 2008.

Motorul SKYACTIV-G pe benzina, spre exemplu, va obtine un nivel al consumului de combustibil comparabil cu cel al sistemelor hibrid. Motorul cu injectie directa de inalta eficienta va avea un raport de compresie de 14.0:1, cea mai mare atinsa vreodata de un motor de serie pe benzina. Acesta permite motorului sa utilizeze cu 15% mai putin combustibil si contribuie la o crestere a cuplului cu 15%. Un cuplu mai ridicat la viteze mici si medii va insemna un raspuns mai bun cu mai putin combustibil consumat.

Noul motor SKYACTIV-D, pe motorina, stabileste la randul sau un record in ceea ce priveste raportul de compresie, 14.0:1 fiind cel mai scazut inregistrat vreodata pentru un motor diesel. Acest lucru determina o scadere a consumului de combustibil cu 20% si totodata o ardere mai eficienta. Fara sa necesite tratarea costisitoare a emisiilor pentru a reduce nivelul de noxe, Mazda SKYACTIV-D va respecta normele Euro 6. O turbina in doua trepte asigura un raspuns fidel si liniar la orice viteza si creste nivelul cuplului furnizat la turatii reduse, dar si ridicate, pana la 5.200 de rotatii.

 

In paralel Mazda a dezvoltat si noua cutie automata SKYACTIV-Drive ca parte integranta a tehnologiei SKYACTIV care combina avantajele unei transmisii automate conventionale cu transmisia continua-variabila si a uneia cu dublu ambreiaj. Intervalul de blocare mult largit creste eficienta convertizorului de cuplu, imbunatateste eficienta transferului de cuplu si ofera o senzatie de condus similara cu cea a unei transmisii manuale. Noua SKYACTIV-Drive faciliteaza si un consum de combustibil redus cu pana la 7% comparativ cu transmisia automata utilizata in prezent.Noua SKYACTIV-MT reprezinta o cutie de viteze manuala foarte usoara si compacta, ce prezinta un nivel redus al frecarii interne cu efect direct al scaderii consumului de combustibil. Dimensiunea compacta permite o arhitectura eficienta a autovehicului, in timp ce cursa scurta si senzatia de schimbare facila a vitezelor sunt preluate parca de la o masina sport.

 

Mazda este convinsa ca reducerea greutatii autovehiculului reprezinta cheia scaderii consumului si a emisiilor de CO2. Un rol esential in acest proces il va avea noua structura de caroserie SKYACTIV-Body si platforma vehiculului SKYACTIV-Chassis. Noua structura este cu 8% mai usoara si cu 30% mai rigida. Aceasta confera un nivel ridicat de siguranta si o manevrabilitate ridicata a autovehiculului. Reducerea masei a fost realizata prin intermediul cresterii cantitatii de aliaje de otel de inalta duritate si prin optimizarea materialelor de imbinare. sasiul SKYACTIV va dispune de o suspensie nou dezvoltata, cu 14% mai usoara decat cea curenta si care ofera o manevrabilitate precisa si un confort ridicat.


Robert Gherghe

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1719 :: 17.79MB