No SSO cookie

Noile prevederi privind calcularea accizelor la autoturisme nu vor influenta foarte tare vânzarile auto

voteaza
(0/ 0)
Noile prevederi privind calcularea accizelor la autoturisme nu vor influenta foarte tare vânzarile auto
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Piata auto romaneasca isi va reveni dupa tendinta de recul care va aparea in perioada imediat urmatoare introducerii noilor prevederi privind calculul accizelor la autoturisme noi achizitionate in leasing, cuprinse in proiectul de norme la Codul fiscal.

 
 
[poza1s]Conform acestor prevederi, care ar putea fi aplicate de la 1 ianuarie 2005, accizele vor fi calculate la valoarea de contract a autoturismului, nu la cea reziduala de 20 la suta din valoarea automobilului importat, cum se calculeaza in prezent. Valoarea taxelor de import se va plati tot la 20 la suta din valoarea automobilelor, iar acciza va fi achitata la sfarsitul contractului de leasing. Aceste prevederi au fost deja discutate cu Asociatia Societatilor de Leasing si s-a ajuns la un compromis in acest sens, intrucat Ministerul Finantelor Publice intentiona sa aplice, in cazul contractelor de leasing, si accize pentru autoturismele second-hand (mult mai mari decat cele pentru autoturismele noi). [poza2s]"Aceasta modificare (noul mod de calcul al accizelor - n.r.) nu este o surpriza, fiind precedata de discutii pe tema abordata. Efectul nu poate fi pozitiv, in special pentru importul de masini scumpe, care cad sub incidenta platii de accize. Cu toate acestea, contam pe revenirea pietei dupa tendinta de recul care urmeaza sa apara in perioada imediat urmatoare introducerii acestei masuri. Un potential efect negativ ar putea fi posibila reorientare catre masinile de ocazie din strainatate, care pot avea pana la opt ani vechime, in detrimentul importurilor de masini noi, dotate cu ultimele tehnologii in domeniul sigurantei si al protectiei mediului. Se stie ca valoarea in vama a masinilor de ocazie este calculata pe baza unei sume de referinta, vechi de cativa ani, care nu mai este in concordanta cu realitatea", a declarat pentru Rompres presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile /APIA/, Brent Valmar, care este si directorul general al companiei Porsche Romania, importatorul Audi, VW, Seat, Porsche si Skoda. [poza3s]La autoturismele noi echipate cu motor pe benzina, accizele sunt 0 pentru capacitatea cilindrica sub 1.600 cmc, 1,5 la suta pentru capacitatea cilindrica intre 1.601 si 1.800 cmc, 3 la suta pentru 1.801-2.000 cmc, 6 la suta pentru 2.001-2.500 cmc, 9 la suta pentru cele peste 2.500 cmc. La autoturismele noi echipate cu motoare Diesel, accizele sunt 0 pentru capacitatea cilindrica sub 1.600 cmc, 1,5 la suta pentru capacitatea cilindrica intre 1.601 si 2.000 cmc, 3 la suta pentru 2.001-2.500 cmc, 6 la suta pentru 2.501-3.100 cmc, 9 la suta pentru cele peste 3.100 cmc. La autoturismele rulate, accizele sunt 1,5 la suta pentru capacitatea cilindrica sub 1.600 cmc, 4,5 la suta pentru capacitatea cilindrica intre 1.601 si 1.800 cmc, 9 la suta pentru 1.801-2.000 cmc, 18 la suta pentru 2.001-2.500 cmc, 27 la suta pentru cele peste 2.500 cmc. [poza4s]Aceasta modificare a Codului Fiscal va avea un efect marginal asupra vanzarilor in leasing de automobile Peugeot, avand in vedere structura vanzarilor pentru aceasta marca si faptul ca peste 90 la suta din autovehiculele Peugeot vandute au accize de pana la 1,5 la suta, a declarat, pentru Rompres, Radu Cristian, directorul comercial al companiei Trust Motors, importatorul Peugeot. "Diferenta in valoare absoluta rezultata prin aplicarea accizei la valoarea de contract si nu la valoarea reziduala (20 la suta) este deci destul de putin relevanta in cazul modelelor Peugeot", a explicat Radu Cristian. Auto Rom, distribuitor general DaimlerChrysler AG in Romania, estimeaza o scadere a vanzarilor in leasing cu 15 la suta in favoarea vanzarilor cash, insa aceasta modificare nu va influenta volumul total al vanzarilor, a declarat, pentru Rompres, Valeriu Zaharia, product manager pentru autoturisme in cadrul companiei Auto Rom. General Motors Romania considera ca aceasta modificare a Codului Fiscal nu va avea o influenta majora asupra vanzarilor de automobile Opel sau Chevrolet in Romania. "Chevrolet este vandut aproape in proportie de 100 la suta in leasing, dar numai 4 la suta din totalul vanzarilor Chevrolet cad sub incidenta accizelor, restul de 96 la suta din modele fiind echipate cu motorizari sub 1.600 cmc si nu au accize. 45 la suta din vanzarile Opel sunt vanzari cash si 42 la suta sunt vanzari de modele sub 1.600 cmc. Pentru modelele vandute in leasing baza de calcul pentru contract ar putea sa creasca in medie cu aproximativ 200-300 de euro, dar acest lucru nu va afecta in mod serios vanzarile suma fiind impartita pe mai multe luni", a declarat, pentru Rompres, Cristian Oltean, director de marketing si PR al GM Romania. Autoturismele cele mai afectate vor fi cele cu motorizari de peste 2.000 cmc care au un pret relativ "mare" (20.000 - 25.000 de euro), dar ponderea acestora in totalul vanzarilor Opel este mica, a explicat reprezentantul GM Romania.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2499 :: 19.19MB