Domnul Hans Wikman, conducatorul departamentului
vehicule mari in cadrul Volvo Cars, a declarat ca noul motor pe benzina
T6 adauga o noua dimensiune in gama de motorizari disponibile pentru
berlina S80. Motorul a fost conceput sa dezvolte o putere maxima
superioara, dar si un consum de combustibil ameliorat. Motorul T6 se
bazeaza pe ultra compactul propulsor cu 6 cilindri de 3.2 litri
disponibil pe berlina de clasa mare S80. Versiunea supraalimentata are
o capacitate de trei litri si produce o putere maxima de 285 CP, cuplul
motor fiind situat la un nivel de 400 Nm. Momentul motor este
disponibil incepand cu o turatie de 1.500 rpm, fapt care se traduce
printr-un comportament rafinat, dar si performante de top. Repriza de
la 0-100 km/h se atinge in doar 7.2 secunde. Chiar daca capacitatea
motorului turbo este inferioara celui aspirat, inginerii Volvo au
reusit, prin micsorarea alezajului si a cursei, dar si printr-o
supraalimentare in doua trepte, atingerea unor performante de top.
Transmisie integrala permanenta
Volvo S80 T6 este echipat cu noua transmisie
integrala permanenta. Aceasta foloseste un diferential central comandat
hidraulic capabil sa transfere puterea motorului spre cele doua punti.
Noua transmisie este disponibila si cu noul sistem “Instant Traction”
care transfera puterea motorului intre cele doua punti cu o viteza
sperioara fata de transmisiile precedente.
A doua generatie de motoare diesel
Motorul diesel cu cinci cilindri D5 poate acum sa fie combinat pe noul
S80 cu transmisia integrala. Puternicul si rafinatul diesel D5 ofera o
putere maxima de 136 kW (185 CP) si un moment motor foarte bun de 400
Nm. Pentru a ajunge la aceste performante motorul D5 dispune de un
management al injectiei si al aprinderii de ultima generatie. Filtrul
de particule autoregenerant este oferit standard, fapt care face din
acest Volvo S80 o masina eco-efficient.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!