Piata americana este principala piata pentru Nissan Leaf. Insa vanzarile japonezilor nu se ridica nici pe departe la asteparile initiale.
Anul acesta, pana in luna septembrie, Nissan a reusit sa vanda numai 5.212 unitati ale modelului sau electric Leaf, cu 27,6% mai putin decat reusise in aceeasi perioada a anului 2011.
Mai mult, ambele cifre sunt foarte departe de planurile initiale, care preconizau vanzari de 20.000 de unitati in primul an fiscal de prezenta pe piata.
Pentru a contracara vanzarile slabe, Nissan nu sta cu bratele incrucisate, ci pregateste o versiune low-cost, care va rezulta dupa aplicarea faceliftului modelului actual.
Nissan nu a dezvaluit inca care va fi costul noii versiuni. Momentan, in SUA, Nissan comercializeaza cee doua versiuni Leaf la preturi de 36.050$ pentru echiparea SV, respectiv 38.100$ pentru SL. In SUA, clientii beneficiaza de o reducere de 7.500$ sub forma unei taxe speciale deductibile.
In plus, pentru a reduce cheltuilelile si implicit costul de productie, Nissan Leaf va fi fabricat in SUA, orasul Smyrna, Tennessee, incepand cu decembrie 2012, iar vanzarile vor debuta cu martie 2013.
Acumulatorii masinii, care reprezinta o bucata mare din pretul final, se vor produce in acelasi oras, unde Nissan a construit o fabrica in valoare de 1,4 miliarde $, facilitate capabila sa produca anual 200.000 de acumulatori. Acestia vor fi folositi la echiparea mai multor modele electrice, inclusiv noul Infiniti electric.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!