No SSO cookie

Nissan Murano – din America, în Europa si Romania

voteaza
(0/ 0)
Nissan Murano – din America, în Europa si Romania
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dupa ce a cucerit America, crossover-ul Murano de la Nissan, comercializat acum si in Romania, se inarmeaza cu peste 300 de atuuri pentru a fi pe placul clientilor europeni. Caracterizat de constructor ca fiind un 4x4 urban sportiv, Murano ofera un interior spatios cu cinci locuri, pozitie inalta de condus specifica unui SUV, performante, confort si manevrabilitate demne de o berlina de lux.

 
 
[poza1s]Motor puternic de 3,5 l V6 234 CP, cutie de viteze "fara trepte" Beneficiind din plin de progresele facute de Nissan in domeniul motoarelor si transmisiilor, Murano este dotat cu un motor puternic de 3,5 l V 6 234 CP – castigator al titlului « Motorul anului» in SUA, 2003. Pentru cutia de viteze automata, Nissan adopta o solutie inedita: Murano dispune de transmisie «fara trepte» comandata de computer denumita « transmisie cu variatie continua » si are ca rezultat ameliorarea confortului prin eliminarea socurilor specifice schimbarilor de viteza caracteristice cutiilor automate conventionale cu trepte. Pentru un condus sportiv, Nissan a adaugat transmisiei o comanda manuala secventiala. Prin deplasarea inainte sau inapoi a schimbatorului de viteze, pot fi accesate sase trepte de viteza presetate. [poza2s]Sistem de tractiune ALL MODE 4X4 brevetat de Nissan Un element important pentru conducerea Murano indiferent de vreme il reprezinta sistemul de tractiune ALL MODE 4x4 cu comanda electronica, brevetat de Nissan. In conditii normale, Murano opereaza cu tractiune pe fata reducand pierderile de energie si economisind carburant. Imediat ce este detectata o alunecare a rotilor, gratie sistemului ALL MODE 4x4, tractiunea va fi distribuita corect intre puntile fata si spate. ESP+ Tractiunea integrala reprezinta numai o parte a sistemului ALL MODE. Acesta include in plus si o gama larga de sisteme de control al tractiunii denumite generic ESP+. In functie de conditii, vor fi activate sistemele ABS, EBD (Distributia electronica a fortei de franare), TCS (Sistem de control al Tractiunii), VDC (Control Dinamic al Vehiculului). [poza3s]Echipare standard completa Pentru Europa, Nissan a ales sa comercializeze o singura versiune cu o echipare standard completa si echipamente de varf. Astfel, Murano este echipat cu sistem de navigatie, camera video color pentru marsarier, sistem audio Bose, climatizare, tapiterie din piele, scaune fata incalzite, CD player, trapa electrica, geamuri fumurii in partea din spate, jante din aliaj, faruri cu bi-xenon, cruise control, sistemul unic de navigatie tridimensional Birdview, dezvoltat de Nissan. Postul de conducere beneficiaza de o atentie speciala: scaunul soferului este reglabil electric, pedalierul ajustabil, la acestea adaugandu-se oglinzile reglabile - toate trei avand functia memorare. La scoaterea cheii din contact, scaunul soferului se retrage pentru a facilita coborarea. [poza4s]Siguranta activa si pasiva Elementele de siguranta pasiva incep chiar cu structura vehiculului. Fabricata dintr-un otel cu o inalta limita de elasticitate, caroseria reactioneaza in cazul unui impact ca o adevarata celula de supravietuire. De asemenea, Murano dispune de 6 airbag-uri cu doua trepte de umflare, centuri de siguranta cu pretensionare si limitator de efort pentru scaunele fata si centuri cu prindere in trei puncte pentru toate cele 5 locuri. Fiind un vehicul cu tractiune integrala, Murano are o multime de caracteristici inscrise in zona sigurantei active, incepand cu pozitia inalta de conducere, sistemul ESP+ si terminand cu farurile bi-xenon. Pretul CIP al Murano in Romania este de 37 500 euro. EXCLUSIVITATE NISSAN Transmisia cu variatie continua (CVT) – utilizeaza o curea de antrenare si doua fulii; prin varierea dimensiunilor celor doua fulii, transmisia elimina « treptele » dintre viteze mentinand motorul in interiorul plajei sale optime de putere. So obtine astfel o acceleratie lina, o economie semnificativa de carburant si un nivel mai scazut al emisiilor.[poza5s] O alta consecinta pozitiva este sporirea gradului de confort : urcarea unei pante mai lungi este insotita inevitabil de demultiplicari repetate pe masura ce motorul incearca sa gaseasca puterea necesara. Datorita transmisiei CVT, rotatiile motorului raman constante autoreglandu-se uniform pentru a asigura mentinerea momentului mecanic. De asemenea, acest tip de transmisie reduce pierderile de putere in mai mare masura decat transmisiile automate conventionale, rezultatul constand in ameliorarea eficientei si acceleratiei. Nissan aduce un plus transmisiei CVT, incorporandu-i comanda manuala secventiala. Sistemul de tractiune ALL MODE 4x4 cu comanda electronica, dezvoltat de Nissan. Instalat prima oara pe X-TRAIL – si imbunatatit ulterior pentru Murano – sistemul ALL MODE garanteaza conducerea sigura si lipsita de probleme a automobilului indiferent de conditii, atat pe sosea, cat si in afara ei, echipamentul electronic de ultima ora asumandu-si controlul oricaror aspecte legate de tractiune. Desi este mai sofisticata decat sistemele 4x4 care echipeaza unele dintre masinile marcilor concurente, transmisia compacta ALL MODE este mult mai usoara. [poza6s]In conditii normale, Murano opereaza cu tractiune pe fata, fapt care reduce pierderile de energie si atrage dupa sine o economie de carburant. Totusi, de indata ce este detectata o alunecare a rotilor, are loc activarea electronica a unui ambreiaj central, aflat in transmisia finala spate, iar tractiunea poate fi distribuita corect intre puntile fata si spate: cuplul maxim va fi distribuit in proportii egale intre partea din fata si cea din spate, sistemul dispunand si de un limitator de cuplu care impiedica transmiterea excesiva a cuplului catre rotile de spate. Sistemul are doua moduri – Auto si Lock – care pot fi selectate prin intermediul unui comutator aflat pe plansa de bord. Prin intermediul sistemului Auto, senzorii care leaga Unitatea Electronica de Control (ECU) a motorului si franele cu sistem antiblocare monitorizeaza in permanenta deraparile rotilor si trimit automat semnale catre ambreiajul electromagnetic central, montat imediat in fata axului spate, pentru o distribuire corecta a cuplului. Lasat in modul Auto, sistemul va compensa in mod automat efectul portiunilor alunecoase neasteptate ale soselei, cum ar fi cele cu noroi si frunze ude pe timp de toamna sau cele acoperite cu gheata. In afara drumurilor asfaltate, Murano poate fi trecut in modul Lock, vehiculul operand cu tractiunepe fata. Motorul Nissan V6, castigator al multor premii Propulsorul de 3,5 litri V6 cu care este echipat Murano, provine din renumita serie VQ dezvoltata de Nissan si pe care Ward’s a catalogat-o in fiecare an de la debutul sau din 1994 ca apartinand “celor mai bune 10 motoare din lume”. Propulsorul VQ este realizat de cea mai moderna fabrica de asamblare a motoarelor din lume – cea din Iwaki, Japonia – unde, in fiecare an, sunt produse mai mult de jumatate de milion de unitati. Acelasi motor pune in miscare o diversitate de vehicule cum sunt Nissan Altima, minivan-ul Quest si Pathfinder 4x4 din America de Nord… dar fanii din Europa il stiu mai bine ca izvorul de forta de sub capota puternicului 350Z.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Anonim

super mashina

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2307 :: 17.77MB