No SSO cookie

Nissan: masina care scaneaza gandurile

voteaza
(0/ 0)
Nissan:  masina care scaneaza gandurile
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Dupa scanarea tiparelor de gandire ale soferului, masina viitorului va fi capabila sa anticipeze urmatoarea miscare a acestuia.

 
 

Daca soferul se gandeste sa vireze la stanga de exemplu, masina se va pregati si ea pentru manevra, selectand viteza corecta si pozitionarea pe sosea inainte de efectuarea virajului.

Este numai unul din planurile inovatoare pentru autovehiculele viitorului abordate de Nissan. Scopul acestora? O mai mare siguranta rutiera, concomitent cu pastrarea libertatii pe care o aduce mobilitatea personala ca element central al societatii.

Nissan desfasoara aceasta activitate de pionierat in colaborare cu Ecole Polytechnique Federale de Lausanne din Elvetia (EPFL). Cercetarile avansate in domeniul interfetei creier-computer efectuate de EPFL permit deja persoanelor cu handicap fizic sa isi manevreze scaunele cu rotile exclusiv prin transferul semnalelor de la creier. Urmatoarea etapa este adaptarea proceselor BMI la masina si soferul viitorului.

Dupa cum arata profesorul Jose del R. Millan, coordonatorul proiectului: „Ideea este de a pune impreuna inteligenta soferului si a autovehiculului astfel incat sa se elimine orice conflict intre acestea, ceea ce se va reflecta intr-un trafic mai sigur.”

Desi controlul cu ajutorul mintii – prin intermediul interfetei creier-computer – este recunoscut in mediul stiintific, nivelul de concentrare necesar este totusi extrem de mare. Colaborarea dintre Nissan si EPFL a facut posibila dezvoltarea unor sisteme mai avansate, care utilizeaza analiza statistica pentru anticiparea intentiilor soferului si evaluarea modului in care acesta percepe mediul in care se deplaseaza autovehiculul.

Prin masurarea activitatii creierului, a tiparelor de miscare a ochilor si prin scanarea mediului de trafic cu ajutorul senzorilor masinii, este posibila anticiparea intentiilor soferului – indiferent daca este vorba de un viraj, o depasire sau o schimbare de banda – apoi acordarea de asistenta la efectuarea manevrei in conditii de completa siguranta, pentru o perceptie cat mai placuta la condus.

In cadrul programului, in aceasta vara cercetatorilor de la EPFL li s-a alaturat un cercetator de la Nissan. Lucian Gheorghe, originar din Romania, dar care traieste de 14 ani in Japonia, s-a alaturat Centrului de cercetari auto al Nissan dupa absolvirea Facultatii de Informatica si Inteligenta Artificiala a Universitatii din Kobe.

La Nissan, Lucian a efectuat cercetari in domeniul sistemelor de asistenta pentru sofer, revenindu-i responsabilitatea de a identifica noi moduri de adaptare a programelor de analiza a creierului pentru domeniul auto.

„Analiza undelor cerebrale m-a ajutat sa inteleg sarcinile care ii revin soferului, lucru absolut necesar pentru a putea reduce stresul la care este supus acesta. Sunt convins ca parteneriatul cu EPFL nu numai ca va contribui la ridicarea nivelului actual de cunoastere, ci si va produce solutii de inginerie care ne vor aduce mai aproape de asigurarea unui acces mai simplu la mobilitatea personala” a declarat acesta.

„Am dezvoltat deja numeroase sisteme avansate de siguranta pentru masinile noastre, cum ar fi sistemul inteligent de reglare a vitezei, sistemul de control al distantei sau detectia obiectelor in miscare, toate acestea fiind sisteme care scaneaza permanent mediul in care se deplaseaza autovehiculul; cercetarile efectuate de EPFL sunt perfect complementare” a declarat Christopher Benardis, General Manager Product Economic and Control, Business Development & OC-E Office din cadrul NISSAN International SA. Prin dezvoltarea de functii de securitate inovatoare vom reduce stresul soferului si pasagerilor, mentinand Nissan in centrul unei societati mobile mult timp de acum inainte.”

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2259 :: 22.16MB