No SSO cookie

MOL Romania continua cursa spre Dakar alaturi de Emanuel Gyenes

voteaza
(0/ 0)
MOL Romania continua cursa spre Dakar alaturi de Emanuel Gyenes
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

MOL sustine participarea romaneasca la raliul Dakar prin sprijinirea celui mai promitator pilot de rally-raid din Romania – Emanuel Gyenes.

 
 
2790_1.jpg
Acesta va lua startul Dakar pe 6 ianuarie 2007 la Lisabona, strabatand in cadrul competitiei tari precum Portugalia, Maroc, Mauritania, Mali si Senegal. Finalul competitiei va fi pe 21 ianuarie pe malul Lacului Roz situat in apropierea orasului Dakar.

Sprijinirea participarii la Dakar a devenit o traditie pentru MOL Romania. Emanuel Gyenes, concurentul din Romania al editiei din 2007, se afla la prima participare in Dakar si, desi are doar 22 de ani, promite foarte mult. Rezultatele din ultimii ani au confirmat ca poate deveni, cu timpul, un pilot care sa se incadreze in elita rally-raid-ului mondial. Emanuel este dublu castigator al Red Bull Romaniacs la categoria Experti (in 2005 si 2006), campion national de enduro (2005) si primul campion de endurocross din istoria motorsportului romanesc (2006). Pentru prima participare in Dakar, Mani are ca obiectiv ajungerea la finis pe o pozitie cat mai buna - un loc in primii 20 putand fi o tinta doar pentru cei care au la activ minim trei editii ale raidului.

“Sprijinim de multi ani automobilismul romanesc, iar acum dorim sa promovam si motociclismul romanesc, nu doar intern, dar si in afara hotarelor. Emanuel Gyenes este un tanar foarte talentat, ii tinem pumnii si speram ca va parcurge cu succes cel mai dificil raliu din lume”, a declarat Zsolt Szalay, CEO MOL Romania.

Prima participare romaneasca in Dakar s-a inregistrat in 2005. Atunci pentru Romania au concurat Romeo Dunca – care a ajuns la finis pe locul 79 si Francois Vulliet, care din pacate a trebuit sa se retraga in urma unei fracturi de clavicula. In 2006, Zsolt Szilveszter a luat startul in Dakar si avea toate sansele sa termine raliul, dar a fost accidentat pe drumul de legatura dintre tabara si startul in proba speciala. Accidentul l-a fortat sa se retraga din competitie.

O data cu a doua participare romaneasca in Dakar, a debutat si implicarea MOL Romania in aceasta competitie. Anul trecut, Szalay Dakar Team - al carui partener traditional este MOL Group - a decis sa devina o echipa multinationala, avand in componenta piloti si din Romania si Slovacia, tari in care MOL este prezenta. Ambii piloti au intrat in echipa ca si concurenti din categoria moto; din Romania a fost Zsolt Szilveszter, iar din Slovacia Jaroslav Katrinak. Cei doi s-au alaturat echipei MOL (Szalay) Dakar Team care ii avea in componenta pe Balazs Szalay (Opel Frontera-concurent la auto), Zsolt Darazsi (MAN-concurent la camioane) si Akos Varga (KTM–moto).

La finalul editiei 2006 MOL Dakar Team a avut urmatoarele rezultate: Balazs Szalay/Laszlo Bunkoczi (Opel Frontera-auto) a ocupat locul 29, Akos Varga (KTM-moto) a ajuns pe locul 60. Zsolt Darazsi/Norbert Szalai/Rack Gyorgy (MAN-camioane) au castigat locul 17.

Pentru Szalay Dakar Team Dakar-ul 2007 este a noua editie in care iau startul si a doua in care vor sprijini participarea romaneasca. Anul acesta, echipa MOL Dakar va fi formata din Balázs Szalay si László Bunkoczi (Ungaria) – auto, Zsolt Darázsi, Robert Tagai si Norbert Szalai (Ungaria) – camion, motocicleta: Emanuel Gyenes – Romania, Kátai Péter – Ungaria si Jaroslav Katrinak – Slovacia.


Despre raliul Dakar

Istoria Dakar-ului - cel mai dificil rally-raid din lume – a inceput in luna decembrie a anului 1978, cand s-a dat startul primei editii. Atunci orasele de inceput si de final au fost Paris si Dakar - capitala statului african Senegal. Aceste localitati au fost de-a lungul timpului cele mai utilizate pentru a gazdui startul si finalul raidului, insa au existat si exceptii cand s-a ajuns in Cape Town (1992) sau in Egipt.
Pe langa competitia in sine, Dakar inseamna si lupta omului cu natura, pentru ca in fiecare an concurentii au de indurat diferente mari de temperatura de la noapte la zi, furtuni de nisip si dunele din Sahara. Insa in ciuda dificultatilor intampinate intr-o astfel de competitie, in fiecare an cererile pentru inscrierea in raliu sunt din ce in ce mai numeroase. Pentru editia din 2007 s-a inregistrat un record: in mai putin de 2 saptamani au fost completate toate cele trei categorii (moto, auto, camioane). Practic, intr-o editie a Dakar-ului iau startul intre 750 si 800 de concurenti; in 2006 au fost 766 de concurenti, dintre care 23 femei.
In cele 28 de editii desfasurate pana acum, o singura femeie a reusit sa castige cel mai dificil rally-raid al lumii. Este vorba despre Jutta Kleinschmidt, care a ajuns prima pe malul Lacului Roz - punctul traditional de finis al Dakarului - in anul 2001, conducand un Mitsubishi Pajero.

Editia 2007:
3-5 ianuarie: Verificari tehnice Lisabona
6 ianuarie: Start Lisabona
6 - 20 ianuarie: caravana Dakar-ului trece prin Portugalia, Maroc, Mauritania, Mali si Senegal.
21 ianuarie: finis pe malul Lacului Roz situat in apropierea orasului Dakar.

Figuri ale motorsportului mondial care vor lua startul in 2007:
•Ari Vatanen (VW Race Touareg 2) - membru al Parlamentului Uniunii Europene, castigator de 4 ori al Dakar-ului, Campion Mondial de Raliuri in 1981.
•Luc Alphand (Mitsubishi Pajero) – campion mondial de schi alpin in anii ’90 si castigator al Dakar-ului in 2006.
•Carlos Sainz (VW Race Touareg 2) – dublu campion mondial de raliuri la inceputul anilor ’90.
•Yvan Muller (Nissan Pick-up) – multiplu castigator al trofeului Andros (cea mai cunoscuta competitie de motorsport care se desfasoara pe zapada si gheata) si pilot Seat in Campionatul Mondial de Turisme (WTCC).
•Jutta Kleinschmidt (X-Raid BMW X3 CC) – singura femeie care a castigat Dakar-ul - in 2001. La aceasta editie va forma un echipaj feminin impreuna cu Tina Thorner.

 

Cuvinte cheie:
MOL |
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2440 :: 22.16MB