Directiva nu va intra
in functiune decat la jumatatea lui 2010 pentru toate automobilele noi.
Incepand de atunci, automobilele va trebui sa fie reciclabile in
proportie de cel putin 85% si pana la 95% recuperabile. Cifra de 85% se
refera la gradul la care materialele reciclate se intorc in procesul de
fabricare. Inca 10% din vehicul este folosit pentru generarea de
energie.
Dupa cum a fost confirmat de Technische Dienst TUV SUD
Automotive GmbH si Agentia Federala de Inmatriculare a Automobilelor
din Germania, Audi deja indeplineste aceste cerinte.
Protejarea
mediului inconjurator este foate importanta pentru Audi, reciclarea
reprezentand o chestiune esentiala in acest proces. Chiar din faza de
proiect a unui nou vehicul, inginerii se asigura ca acesta va fi
recuperabil la finalul ciclului de exploatare. In timpul procesului de
dezvoltare, fiecare model este pus la teste de reciclare si analize de
material inainte de lansarea pe piata.
"Pentru ca volumul de date si
complexitatea problemei este mare, in anul 2000 ne-am unit eforturile
cu compania Group Research pentru a creea o baza de date referitoare la
reciclarea vehiculelor. Acum suntem considerati etalonul in industrie",
comenteaza Uwe Heil, responsabilul pentru reciclare din cadrul Diviziei
Audi de Dezvoltare Tehnica.
Cat de mult otel si fier contine noul
Audi A4? Ce plastice sunt folosite in Audi A3? Care componente contin
ce materiale? Raspunsurile la asemenea intrebari asigura
reciclabilitatea masinii la finalul vietii sale.
Pentru a satisface
directiva UE, Audi Group si-a revizuit procesele de productie pentru
fiecare din companiile sale, Audi AG, quattro GmbH si Audi Hungaria
Motor Kft. De exemplu, a fost confirmata interdictia de a folosi metale
grele si identificarea polimerilor si elastomerilor.
Doar daca
rezultatele acestor examinari preliminarii sunt pozitive se poate trece
la implementarea propriu-zisa. Acum se poate decide raportul de
reciclabilitate pentru fiecare model si aici baza de date construita in
atatia ani s-a dovedit a fi un avantaj. Aceasta indica pana la ultimul
gram ce material a fost folosit, unde a fost folosit si in ce
cantitati. De exemplu, 13,3 procente din noul Audi A4 este alcatuit din
aliaje usoare ca aluminiul, plasticele sunt prezente in proportie de
14,3%, sticla 2,2% iar polimeri procesati 1,7%.
Acest exemplu ne
arata precizia cu care o masina poate fi descompusa. Materialele
folosite in noul Audi A4 pot fi clasificate in noua categorii care la
randul lor pot fi subdivizate. In cele 14,3 procente de plastic gasim o
mare varietate. Cele 3,26 kg de polioxyxmetilen sunt inregistrate
meticulos la fel ca si cele 31,28 kg de polipropilen.
Audi
demonstreaza si implicarea in procesul de recuperare de materii prime
secundare. "Procesul VW-SiCON" genereaza materiale prin procesare
mecanica, zdrobire, clasificare si sortare in functie de parametri
fizici ca densitate, forma, magnetism, conductibilitate electrica si
proprietati optice. Procesul VW-SiCON a primit din partea Comisiei
Europene "Premiul European pentru Mediul Inconjurator" in 2006.
Un
principiu similar se aplica si folosirii materialelor reciclate. Atat
metalele feroase cat si cele neferoase, precum si plasticele sunt
folosite in forma reciclata. Pentru a promova folosirea lor,
constructorul din Ingolstadt a aprobat folosirea lor pentru aproape
toate componentele unei masini. Se acorda atentie sporita insa
variatiei de calitate.
Audi este un puternic suporter al mediului inconjurator si in afara uzinelor sale.
Ce se intampla la sfarsitul ciclului de viata al unui automobil Audi:
- Daca
cerintele legale sunt indeplinite si automobilul este intact, acesta
poate fi predat gratuit la unul dintre punctele de preluare ale Audi
- Masina este demontata
- Pentru
a optimiza procesul, baza de date ofera informatii despre cum se pot
elimina fluidele de operare si bateriile fara a afecta mediul. De
asemena sunt indicate ce unelte trebuie folosite
- Se recupereaza si reproceseaza otelul, fierul, cuprul, aluminiul si alte materiale pentru a deveni materii prime
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!