No SSO cookie

Ministrul Finantelor a discutat cu reprezentantii APIA despre limitarea importurilor de masini second-hand

voteaza
(0/ 0)
Ministrul Finantelor a discutat cu reprezentantii APIA despre limitarea importurilor de masini second-hand
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, s-a intalnit vineri cu reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) pentru a discuta pe marginea impactului pe care il va avea asupra pietei auto aderarea Romaniei la Uniunea Europeana (UE), informeaza un comunicat al Ministerului Finantelor Publice (MFP).

 
 
"Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Mediului sunt preocupate de impactul pe care aderarea la UE il va avea asupa pietei auto si iau in calcul posibilitatea luarii unor masuri privind protectia mediului si siguranta conducatorilor auto", a declarat Sebastian Vladescu. Reprezentantii APIA si-au exprimat ingrijorarea cu privire la impactul asupra mediului inconjurator pe care il va avea cresterea importurilor de masini second-hand dupa intrarea Romaniei in UE. "Dupa aderarea la UE, importurile de masini second-hand nu vor fi eliminate. Este nevoie insa de un set de reguli, asa cum s-a intamplat in unele state din fostul bloc comunist care au aderat recent la UE. Aceste state au reusit, prin elaborarea unor acte normative, sa protejeze mediul inconjurator si sa asigure siguranta conducatorilor auto", a spus ministrul Finantelor. Anul trecut, APIA a transmis Executivului o serie de propuneri pentru introducerea unor bariere fiscale care sa franeze importurile de autoturisme second-hand, dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana. Potrivit vicepresedintelui APIA, Nicolas Ianculescu, barierele fiscale ar putea fi introduse la trei nivele - accize, taxa de inmatriculare si rovigneta. Barierele de natura fiscala ar putea fi aplicate la unul dintre aceste trei nivele, cumulat la doua sau chiar la toate trei. Astfel, accizele pentru masinile de ocazie ar putea fi majorate, ar putea fi perceputa o taxa suplimentara la prima inmatriculare sau rovigneta poate fi mai scumpa pentru anumite masini, la aceeasi cilindree, in functie de diverse criterii de mediu. Amintind de situatia Poloniei, care dupa intrarea in UE a fost invadata de masini second-hand, vicepresedintele APIA avertiza recent ca in Romania vor veni "harburile'', tinand cont de nivelul mai redus al veniturilor. "Vor veni tot felul de masini, pe tot felul de canale, mai mult sau mai putin legale, platind sau nu taxele catre stat. Cel mai usor este sa faci evaziune fiscala cand te ocupi de comertul cu masini de ocazie. Lumea isi doreste masini impecabile, dar cat mai ieftine si amatorii de chilipiruri isi vor lua masini uzate, cu kilometraje false, lovite si reparate, masini in stare mecanica deplorabila", a apreciat Ianculescu. El a explicat ca nici o tara civilizata nu poate spune ca va opri importurile de masini de ocazie, dar sunt niste limite care nu ar trebui depasite, cum s-a intamplat in cazul Poloniei. La polul opus, Ianculescu a dat exemplul Ungariei, care a introdus niste bariere fiscale, pentru a frana acest tip de comert si a-l aduce la niste limite normale.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1832 :: 18.66MB