No SSO cookie

MINI obtine locul al doilea la Monte Carlo, raliul de debut in WRC

voteaza
(0/ 0)
MINI obtine locul al doilea la Monte Carlo, raliul de debut in WRC
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

MINI isi continua startul excelent in motorsport in 2012, dupa victoria in Raliul Dakar obtinuta de echipa privata X-raid Team.

 
 

La finalul celor cinci zile de concurs din Raliul Monte Carlo, echipajele MINI WRC Team, Dani Sordo (Spania) - Carlos del Barrio (Spania) si Pierre Campana (Franta) - Sabrina de Castelli (Franta), au urcat pe rampa de sosire din zona portului monegasc pe locurile al doilea, respectiv al saptelea. Acesta a fost doar al saptelea raliu in care echipa a concurat in Campionatul Mondial de raliuri de la debutul din 2011, echipajul spaniol urcand pentru a treia oara pe podium.

Soarele a stralucit si traseul a fost uscat pentru proba speciala Power Stage de inchidere a raliului - in lungime de 5,16 kilometri, intre Ste Agnès si Col de la Madone -, dar acest lucru nu a insemnat ca a fost un tronson usor. Drumurile au fost virajate si inguste si toate echipajele stiau ca va fi dificil. Sordo a stabilit al patrulea timp, in timp ce Campana a fost al zecelea, in ciuda faptului ca modelul MINI John Cooper Works WRC a avut probleme la servodirectie. Proba speciala a fost cea de-a 18-a a raliului, care a avut 433,36 kilometri de tronson cronometrat si o distanta totala de 1.780,47 kilometri. Primii trei clasati s-au oprit in Place du Palais Princier, la intrarea in Palatul Princiar, acolo unde a avut loc festivitatea de decernare a trofeelor, apoi Sporting Club a fost gazda dineului care a consfintit incheierea competitiei.

Podiumul obtinut de echipajul Dani Sordo - Carlos del Barrio este cu atat mai valoros, cu cat MINI a sarbatorit 45 de ani de la ultimul succes repurtat in Raliul Monte Carlo. In 1967, finlandezul Rauno Aaltonen si navigatorul britanic Henry Liddon au triumfat in competitia monegasca, cei doi aflandu-se in cockpitul legendarului Mini Cooper S, model care mai castigase in 1964 si 1965.

Dirk Hollweg, director MINI Motorsport:

"Sunt extrem de fericit ca marca MINI s-a reintors in acest raliu legendar si a inregistrat un rezultat impresionant nu doar prin clasarea lui Dani pe podium, ci si prin Pierre care a facut o treaba foarte buna pentru un pilot lipsit oarecum de experienta. La fel de reconfortat a fost pentru noi sa vedem si rezultatele pe care le-au obtinut si alti membri ai familiei MINI Motorsport, privatii reusind cateva rezultate impresionante. Fanii au fost la fel de entuziasti ca intotdeauna si au creat o atmosfera unica de-a lungul intregului raliu. Ne-au primit cu caldura acolo unde MINI s-a simtit mereu ca acasa si suntem mandri ca le-am putut oferi acest rezultat bun."

Dave Wilcock, directorul echipei:

"Acesta a fost primul meu raliu in calitate de director al echipei, asa ca obtinerea locului al doilea la Monte Carlo cu MINI WRC Team este un rezultat absolut fantastic. Categoric, cu totii suntem foarte multumiti. Toti cei din echipa au tinut pumnii pentru echipaje astfel incat acestea sa treaca de Power Stage fara a avea probleme. Dani a fost al patrulea pe aceasta speciala, ceea ce a fost bine, desi am sperat ca vom putea obtine ceva bonificatii in clasamentul pilotilor - dar nu tot ceea ce iti doresti se si intampla. Suntem foarte fericiti pentru rezultatul obtinut atat de Dani, cat si de Pierre, ambii facand o treaba excelenta pentru echipa. Cu totii am muncit din greu pentru acest rezultat si am meritat aceasta recompensa."

Dani Sordo (MINI John Cooper Works WRC #37):

"Nu am avut niciun fel de problemele in Power Stage. Ieri (n.a. sambata) a fost un pic cam «somnoros» pe probele speciale, asa ca am pierdut ceva din avansul pe care il aveam fata de Petter, dar sunt multumit de rezultat. Este unul deosebit atat pentru mine, cat si pentru echipa. Cred ca decizia cruciala a fost in privinta alegerii pneurilor pe care le-am utilizat in ziua a treia, cand am intalnit zapada pe traseul specialei 12. Petter (Solberg) a pierdut timp in comparatie cu mine pe acel tronson si acest lucru a fost foarte important, pentru ca trebuie sa fim corecti si sa recunoastem ca nu am fost mai prudenti, iar el era rapid. Fara acea proba speciala, situatia ar fi fost mult mai stransa. Sa termin pe locul al doilea pentru a doua oara, pentru noua noastra echipa, este foarte, foarte bine."

Pierre Campana (MINI John Cooper Works WRC #52):

"Mi-a placut foarte mult acest raliu. Este un rezultat foarte bun pentru mine si am reusit ca evolutia mea sa creasca de la o zi la alta. Masina este excelenta si sunt foarte fericit de performanta, care este cel mai bun rezultat la meu in Campionatul Mondial de raliuri. Power Stage a avut un traseu ingust si virajat, iar faptul ca am avut acele probleme cu servodirectia masinii a fost un ghinion. Dupa cum va puteti da seama, acest lucru a facut un pic dificila virarea masinii."

Sezonul WRC 2012

Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri aduce multe noutati. Reintroducea Raliului Monte Carlo in calendarul WRC a fost una dintre cele mai importante premiere, alaturi de acestea:

Ordinea de start pe asfalt: In conformitate cu clasamentul campionatului pentru prima sectiune, apoi in functie de clasamentul zilei anterioare, pilotii prioritari P1 si P2 fiind grupati impreuna.

Ordinea de start pe macadam si in Suedia: pilotul cu cel mai bun timp in "Qualifying Stage" din sesiunea shakedown este primul care isi alege pozitia de start din prima sectiune si asa mai departe. In zilele urmatoare, pilotii prioritari P1 si P2 vor lua startul in ordine inversa a clasamentului zilei anterioare.

Procedura "Qualifying Stage" (QS): Intre orele 8.00 si 10.00,  fiecare pilot poate efectua doua treceri necronometrate pentru recunoasterea traseului. De la ora 10.30, fiecare echipaj va efectua o singura trecere cronometrata pe traseu, in ordinea clasamentului campionatului. QS are aceleasi reguli de asistenta tehnica precum restul raliului (opt mecanici, marcati cu banderola pe brat, pentru cele doua masini). La finalul QS, masini sunt duse in parcul inchis (Parc Fermé).

Rally 2: este noua denumire a regulii SupeRally. Organizatorii unui raliu au libertatea de a include sau nu aceasta regula, care permite revenirea in concurs a unui sportiv care a abandonat. Rally 2 nu a functionat la Monte Carlo.

Motoare: De-a lungul sezonului, o masina poate folosi numai trei motoare.

Conexiuni: Fiecare constructor trebuie sa aleaga trei combinatii de trei raliuri si una de doua raliuri in care transmisia, subcadrul, bratele directiei si turbocompresorul sunt limitate.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.2006 :: 19.5MB