No SSO cookie

MINI Coupe - conectat pe circuit

voteaza
(0/ 0)
MINI Coupe - conectat pe circuit
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

MINI Coupe s-a prezentat presei din Romania intr-o competitie unica pe circuitul AMCKart.

 
 

Participantii au concurat in doua probe – de viteza si de „creatie muzicala”.

Pentru prima data automobilul a fost si instrument muzical – cu functia Dynamic Music de la MINI Connected automobilul creeaza o melodie unica, in functie de stilul de condus. Marele premiu a fost un telefon iPhone 4 oferit de Orange Romania, terminalul care sta la baza functiilor MINI Connected.

MINI continua extinderea gamei cu lansarea unui nou model in fiecare an. Dupa ce incepand cu 2007 au debutat pe rand MINI Clubman, MINI Cabrio, MINI Countryman, 2011 este anul MINI Coupe. Debutul oficial pentru piata din Romania este programat pentru 1 octombrie, noul model urmand sa fie oferit in trei variante de motorizare pe benzina (Cooper, Cooper S si John Cooper Works) si o varianta diesel (Cooper SD).

In perioada 19-20 septembrie MINI Coupe s-a lasat descoperit de reprezentantii media intr-o intrecere inedita pe circuit. Doua probe au stat la baza competitiei – cel mai rapid tur de circuit si cea mai creativa compozitie cu functia DynamicMusic.

Prin dimensiunile compacte, suspensia si sasiul deosebit de elaborate, prin console scurte si rotile pozitionate cat mai aproape de extremitati si prin motoare deosebit de performate, MINI si-a format imaginea de kart pentru sosea. Astfel, circuitul de karting a fost locul ideal pentru testarea performantelor dinamice ale noului model. Proba de viteza a fost coordonata de pilotul Claudiu David, instructor acreditat BMW Driver Trening, sustinut de co-pilotul sau din participarile in raliuri, Mihaela Beldie si de Dragos Profir.

La dispozitia participantilor a fost pus un model MINI Coupe Cooper S cu un motor de 1,6 litri care dezvolta 135 kW (184 CP) la 5500 rpm si un cuplu maxim de 240 Nm intre 1600 si 5000 rpm (cu overboost la 260 Nm). Aceste performante ajuta noul model sa accelereze de la 0 la 100 km in 6,9 secunde. La baza performantelor propulsorului stau tehnologiile Valvetronic (pentru controlul supapelor de aer) si Twin-Scroll Turbo (alimentarea turbinei se face individual de la cate doi cilindri, pentru un flux constant de aer si un raspuns foarte prompt). In premiera pentru gama MINI, noul model vine cu un eleron spate care se deschide automat la peste 90 km/h pentru o forta de apasare suplimentara si mai multa stabilitate in viraje la viteze mari. Pentru inca un plus de agilitate, garda la sol a fost redusa cu 29 mm fata de modelul hatchback.

Multumita tehnologiilor MINI MINIMALISM, care includ Auto Start Stop si recuperarea energiei la franare, noul model are un consum in ciclu mixt conform normelor de masurare EU de 5,8 litri pentru 100 km si emisii de 136 grame per km.

Modelul de concurs a fost inscriptionat cu numarul 37, acelasi numar pe care l-a purtat primul Mini Cooper S castigator in celebrul Raliu de la Monte Carlo din 1964 pilotat de Paddy Hopckirck si copilotul Henry Liddon. De altfel, Mini a dominat scena raliurilor in anii ’60, cu multe victorii legendare in raliuri faimoase precum Monte Carlo, Raliul celor 1000 de Lacuri (Finlanda), Raliul Acropole sau RAC Rally (Raliul Marii Britanii). Prima victorie importanta a apartinut lui Pat Moss (sora celebrului pilot Stirling Moss) in Raliul Lalelor in 1962. Multi piloti legendari si-au inceput cariera la volanul unui MINI, printre acestia numarandu-se Niki Lauda, Graham Hill, Jackie Stewart, John Surtees, Jochen Rindt sau James Hunt, in timp ce nume precum Timo Mäkinen si „Rally Professor” Rauno Aaltonen au inregistrat poate cele mai frumoase succese din cariera pilotand un Mini.

Proba „creativa” a concursului foloseste Dynamic Music de la MINI Connected. Utilizatorul poate alege o tema muzicala specifica si sistemul, in functie de actiunile de la volan (viteza, rotatia volanului, semnalizare), mixeaza o melodie unica cu beat-uri din cadrul acelei teme. Este disponibila o serie extinsa de teme din mai multe genuri de muzica (rock, pop, disco, house), actualizate constant. Toate aceste teme pot fi descarcate on-line pe telefonul mobil pentru a fi folosite. Utilizarea telefonului mobil ofera posibilitatea facila de update-uri, fara a fi necesara o interventie in service, de exemplu.

Pentru probele pe circuit, la dispozitia participantilor a fost un telefon iPhone 4 cu abonament Orange Pantera iPhone 29.

Participantii au avut la dispozitie, dupa acomodarea cu modul de functionare a Dynamic Music, doua minute pentru crearea unei melodii. Jurizarea probei de muzica a fost asigurata de Nono Semen (DJ ProFM) si Dragos Vulgaris (Music director, MTV Romania).

Prin MINI Connected, MINI a fost prima marca care a oferit functii internet pe un automobil in Romania. Alaturi de Dynamic Music, mai sunt disponibile si Facebook, Twitter sau WebRadio. Unic pentru MINI sunt MINIMALISM Analyzer, o aplicatie care da note pentru sistemul de condus, realizeaza un clasament on-line al tuturor utilizatorilor si permite evaluarea individuala a fiecarui traseu.

Marele premiu pus in joc, un telefon iPhone 4 oferit de Orange Romania, a motivat participantii. Rezultatul a fost o lupta foarte stransa, cu adrenalina, masina impinsa la limita si multa creativitate muzicala. La finalul celor doua zile de intreceri, Costin Giurgea, BBC TopGear Romania, conducea competitia cu cel mai bun timp pe circuit – 1:22:15, la aproape 1 secunda de urmatorul clasat, Constantin Ciobanu, ProMotor (1:23:07), urmat pe trei de Adrian Dragan, auto motor si spor (1:23:70).

A urmat evaluarea minutioasa a melodiilor de catre membrii juriului. Cu pozitia a doua in topul celor mai bune melodii, Adrian Dragan reuseste sa rastoarne clasamentul si sa ocupe in final primul loc in clasamentul general. Conform aprecierilor juriului cea mai buna melodie i-a apartinut lui Stelian Damov (Autoforum, PrimaTV).

Echipa MINI ii felicita pe participanti pentru pilotajul excelent si pentru creativitatea muzicala!

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2928 :: 22.17MB