No SSO cookie

MINI Countryman este cel mai sigur model din gama MINI

voteaza
(0/ 0)
MINI Countryman este cel mai sigur model din gama MINI
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noul model crossover de la MINI a primit calificativ maxim la testul de impact Euro NCAP.

 
 
MINI Countryman intra intr-o noua dimensiune in ceea ce priveste placerea condusului - spatiu pentru cinci pasageri. Primul model MINI cu patru usi si un hayon larg a primit calificativul maxim, cinci stele, la ultimele teste de impact Euro NCAP si este primul model al gamei testat dupa noile standarde Euro NCAP (mai stricte, intrate in vigoare in 2009). Cu un rating de 84% pentru protectia pasagerilor, 83% pentru protectia copiilor, 63% pentru pietoni si 71% pentru sisteme de siguranta, noul model poate fi considerat cel mai sigur MINI din istorie.


In cadrul acestui program de verificari recunoscut la nivel international, MINI Countryman a reusit o performanta convingatoare prin gama larga de echipamente de siguranta aflate in dotarea standard, concepute pentru a asigura pasagerilor, adulti sau copii, o protectie maxima in diferite tipuri de coliziuni. Pe langa nivelul ridicat de siguranta activa si pasiva care are rolul de a reduce riscul accidentarilor in habitaclul MINI Countryman, masurile de protectie a pietonilor au jucat si ele un rol important in asigurarea calificativului maxim.


In cazul unei coliziuni frontale la o viteza de pana la 64 km/h,  una dintre etapele principale ale testului de impact Euro NCAP, celula pasagerilor de la MINI Countryman s-a dovedit a fi extrem de stabila. Indiferent de dimensiunile pasagerilor sau de pozitia ocupata, deformarile au prezentat un risc deosebit de mic de accidentare. MINI Countryman a primit numarul maxim de puncte pentru protectia pasagerilor la coliziune din lateral, in timp ce comisia de verificare a considerat ca este foarte redus si riscul de accidentare a vertebrelor cervicale in situatia unui impact din spate. Rezultatele testului de impact au fost la fel de bune si cand s-a luat in discutie utilizarea sistemelor de prindere a scaunelor pentru copii cu varsta de pana la 18 luni, respectiv pana la trei ani. Atat in cazul unei coliziuni frontale, cat si al uneia din lateral, senzorii au inregistrat o pozitie stabila si o miscare minima a capului in momentul impactului.


La MINI Countryman gradul ridicat de protectie a pasagerilor se bazeaza pe conceptul de securitate accentuata care se aplica tuturor modelelor marcii. Structurile robuste de sustinere a sarcinilor si zonele de deformare definite cu precizie asigura ca fortele de impact in cazul unui accident sunt absorbite eficient si pastrate la distanta de compartimentul pasagerilor, extrem de rigid. Structurile de sustinere a sarcinilor din sectiunea podelei, partile laterale, peretele despartitor si fata, respectiv spatele automobilului, sunt coordonate intr-un mod care face ca forta de impact sa fie disipata prin cat mai multe elemente ale caroseriei si sa nu ajunga la celula pasagerilor.


Printre echipamentele care asigura protectia pasagerilor aflati in interiorul unui MINI Countryman se numara airbagurile frontale si laterale, airbagurile cortina pentru cap care acopera ambele randuri de scaune, centurile de siguranta cu trei puncte de prindere pentru toate scaunele si sistemul ISOFIX de prindere a scaunelor pentru copii la locurile din spate.


Scaunele fata au centuri pretensionate si limitatoare de forta, in timp ce coloana de directie de la MINI Countryman dispune si ea de un element de deformare. Structura caroseriei, sistemele de prindere si electronica de securitate sunt coordonate perfect pentru a minimiza consecintele oricarui tip de coliziune.


Tehnologia care contribuie la siguranta activa a modelului MINI Countryman include Dynamic Stability Control (DSC / Control Dinamic al Stabilitatii) ca echipare standard. Acest sistem cuprinde nu doar ABS, ci si distributie electronica a fortei de franare (EBD), Cornering Brake Control (CBC / Control al Franarii in Viraje), Brake Assist (franare asistata) si Hill Assist (asistare la plecarea din rampa). Ca dotare standard MINI Countryman dispune si de indicator runflat. Acest sistem monitorizeaza pneurile si utilizeaza un semnal vizual pe afisajul computerului de bord pentru a avertiza conducatorul cu privire la orice defectiune a rotilor.


Procedura de testare NCAP (New Car Assessment Programme / Programul de Evaluare a Automobilelor Noi) este considerata, la nivel mondial, una dintre cele mai riguroase care se aplica noilor autovehicule. Guverne, cluburi auto si asociatii ale consumatorilor de pe teritoriul Europei recunosc testul de impact Euro NCAP ca standard pentru siguranta automobilelor. Procesul de testare include o coliziune frontala, un impact lateral si unul lateral cu un stalp de otel. In 2009 s-au introdus noi criterii cu privire la siguranta electronica, precum si la riscul altor contuzii intr-un spectru larg de coliziuni.


Pe langa aceste consideratii, testul de impact Euro NCAP acorda o importanta deosebita si protectiei pietonilor. MINI Countryman a luat in calcul aceste cerinte prin forma elaborata a elementelor caroseriei cu structuri flexibile la partea frontala care contribuie la reducerea riscului accidentarii pietonilor si a biciclistilor. Cei care au efectuat testele au acordat punctaj maxim pentru bara fata si elementele frontale cu privire la riscul accidentarii la cap a copiilor in cazul unei coliziuni.


MINI Countryman este cel de-al doilea model din actuala gama a marcii care este supus testului de impact Euro NCAP si primeste calificativul cinci stele. Anterior, MINI Cooper a reusit sa obtina punctajul maxim de la comisia de verificare NCAP datorita gamei largi de echipamente de siguranta aflate in dotarea standard si comportamentului exemplar la impact intr-o serie diversa de coliziuni.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2399 :: 17.8MB