Istoria auto este plina de exemple ale unor oameni care au crezut in visul lor dar au dat gres, pe de o parte datorita resurselor limitate pe care le aveau, pe de alta parte datorita perioadelor nefaste in care si-au adus la lumina proiectele, sau de ce nu, pentru ca locul de pe piata pe care-l doreau era deja ocupat de "baietii mari" din industria auto.
Michael Stoschek, antreprenor in industria auto, colectionar si pilot de masini istorice, tocmai s-a alaturat acestei galerii celebre, dupa ce a incercat, fara succes, sa construiasca o Lancia Stratos in versiunea secolului 21. Lancia Stratos nu numai ca este unul dintre cele mai celebre nume din istoria raliurilor, insa se poate spune ca este si celmai titrat nume din oferta Lancia a tuturor timpurilor.
Saptamana trecuta, Stoschek a anuntat ca nu va fi capabil sa onoreze cele 50 de comenzi pe care deja le are: "Motivatia sta in atitudinea COE Ferrari, Amedeo Felisa, care se opune construirii altor vehicule de catre companii care colaboreaza cu Ferrari", a scris acesta pe site-ul propriu.
Greseala facuta de Stoschek a fost sa aleaga Pinifarina pentru realizarea designului sasiului si caroseriei si Ferrari 360 sau F430 ca donator al motorizarii modelului New Stratos.
Chiar daca insusi Luca di Montezemolo, presedntele Ferrari, a pilotat si a avut remarci pozitive asupra masinii, a revenit apoi si a anuntat ca nu va permite companiei Pinifarina sau altor colaboratori conectati la aceasta, sa aiba legaturi cu proiectul New Stratos.
Michael Stoschek a anuntat ca desi are cea mai mare parte a documentatiei sasiului si caroseriei in computerele sale, incercarile de a prelua proiectul de la Pinifarina au esuat, datorita faptului ca "multe detalii importante se gasesc numai in mintle unor oameni talentati care lucreaza acolo".
Chiar si asa, Stoschek a declarat ca New Stratos nu va fi conservat intr-un garaj ci va fi prezentat la diferite evenimente publice, adaugand ca deja se afla intr-o faza avansata a construirii unui Lancia Stratos Stradale negru, astfel ca "multe dintre similaritatile dintre vechiul si noul Stratos sunt si mai evidente."
Din punctul nostru de vedere, New Stratos este inca un proiect de tip "Batmobile" care a intrat glorios in atentia presei auto si iese rusinos pe poarta din dos.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!