Sasiul lui Mégane Renault Sport dCi este tip sport, inscriindu-se in
traditia modelelor dezvoltate de Renault Sport Technologies. Pentru cei
pasionati de o conducere sportiva, este oferit ca optiune un sasiu Cup
mai radical.
Produsa in uzina Renault din Dieppe, Mégane Renault Sport dCi este oferit in versiunile berlina si coupé.
In decembrie 2006, Mégane GT 2.0 dCi deschidea
calea berlinelor compacte si dinamice, cu motor diesel in cadrul gamei
Renault. Prin comercializarea automobilului Mégane Renault Sport dCi,
Renault raspunde cererilor clientilor care doresc sa conduca zilnic o
masina sport, dar care sunt preocupati in egala masura de costurile de
intretinere aferente. Kilometrajul anual al clientilor vehiculelor
sport diesel este mult mai mare decat cel al posesorilor de masini
sport pe benzina. Asadar, echilibrul intre caracterul sportiv si consum
este pentru acestia un criteriu decisiv in alegerea automobilelor. In
Europa Occidentala, piata berlinelor compacte diesel se afla in plina
crestere.
Un motor diesel de inalta performanta
Pentru a raspunde acestei duble asteptari, Renault Sport a asociat
motorul diesel 2.0 dCi, deja propus pe gama de lux a marcii, cu un
sasiu sport derivat din cel al lui Mégane Renault Sport 2.0 T. Motorul
dezvolta o putere de 175 CP la 3 750 rpm si un cuplu genereos de 360
Nm, incepand de la 2.000 rpm. Plaja sa de utilizare se apropie de cea a
unui motor pe benzina, cu turbocompresor. Structura pedalei de
acceleratie a fost modificata pentru a optimiza timpul de raspuns intre
apasarea acesteia si accelerarea reala.
Acest propulsor utilizeaza cele mai noi tehnologii in materie de
motorizari diesel. Turbocompresorul cu geometrie variabila asigura
disponibilitatea cuplului la orice regim. Injectoarele piezo-electrice
permit realizarea a pana la 5 injectii per ciclu, in beneficiul
acusticii motorului, al consumului si al emisiei de particule. Rampa de
injectie este presurizata la 1.600 de bari pentru a garanta o
pulverizare optima a combustibilului si o mai buna omogenitate a
amestecului aer/combustibil. Acest motor este dotat cu un filtru de
particule cu regenerare periodica si functionare fara aditiv, precum si
cu doi arbori de echilibrare care contribuie la diminuarea vibratiilor
si optimizarea acusticii vehiculului.
Cuplat cu o cutie de viteze manuala cu 6 trepte, acest motor are, in
ciclu mix, un consum neegalat in categoria berlinelor sport diesel de
acest nivel de putere, respectiv 6,5 ./100 km. Ca urmare, emisiile de
CO2 sunt limitate la 172 g/km. Cu rezervorul sau de 60 de litri, Mégane
Renault Sport dCi dispune de o autonomie fara egal in categoria
berlinelor compacte diesel.
In materie de performante, Mégane Renault Sport dCi trece de la 0 la
100 km/h in 8’’3 si parcurge 1.000 m, cu pornire din stationare, in
29’’4.
Un sasiu pentru fiecare utilizare
Cu sasiul sau Sport propus in serie, Mégane Renault Sport dCi asociaza
caracteristicile sport cu cele de confort in scopul unei utilizari
zilnice cat mai placute. Sasiul reia arhitectura trenului de rulare al
automobilului Mégane Renault Sport 2.0 T pe benzina. In fata, suspensia
cu pivot independent garanteaza un comportament rutier precis si
eficient in orice imprejurari. Controlul ruliului este asigurat de o
bara stabilizatoare, avand un diametru de 200 de mm. Suspensiile fata
au fost dezvoltate in conformitate cu repartitia maselor si tipologia
lui Mégane Renault Sport dCi. Rigiditatea resorturilor si legile
amortizoarelor sunt specifice acestei versiuni diesel.
Puntea spate este o bara de torsiune cu deformare programata.
Rigiditatea sa la torsiune este echivalenta cu cea a sasiului Cup a lui
Mégane Renault Sport 2.0T pe benzina, respectiv de 80 Nm/°. Elementele
puntii spate sunt identice cu cele utilizate pe Mégane Renault Sport
2.0 T cu sasiu Sport.
Ca optiune, este disponibil un sasiu Cup cu ESP 100% deconectabil.
Sasiul dispune de amortizoare fata si spate cu tarare ranforsata si cu
resorturi ale puntii spate cu rigiditate sporita (+37 % fata de sasiul
Sport). Usor de identificat prin jantele sale de aluminiu si
retrovizoarele exterioare de culoarea antracitului, acest sasiu le va
permite celor pasionati de conducerea sportiva sa exploateze fara
retinere potentialul marit al acestei Mégane diesel supravitaminizate.
Sistemul
de franare Brembo, puternic si rezistent, este incredintat celor patru
discuri cu diametru mare (312 mm ventilate in fata si 300 mm in spate)
si grosime sporita (28 mm in fata si 11 mm in spate), asociate pe
suspensia fata unor etriere cu 4 pistoane. Jantele din aliaj sunt
echipate cu anvelope Continental Sport Contact 2 avand dimensiunile
225/45R17 pe versiunea Confort si 225/40R18 pe nivelul de echipare
Luxe. Acestea au fost alese special pentru caracteristicile de aderenta
si motricitate.
Directia cu asistenta electrica variabila a facut obiectul unei
parametrizari specifice pentru a-si adapta legile de asistenta in
functie de repartitia maselor.
In materie de siguranta activa, Mégane Renault Sport dCi este echipata
in serie cu sistemul de control dinamic al conducerii (ESP) a carui
parametrizare a fost adaptata filosofiei acestui automobil.
Echipamentele de siguranta pasiva sunt identice cu cele propuse pe gama
Mégane, vehicul care a primit 5 stele la testele de siguranta EuroNCAP.
In exterior, Mégane Renault Sport dCi este similara cu versiunea pe
benzina, disponibila in variantele cu 3 si 5 usi, disparand doar
spoilerul din partea de sus a haionului. In habitaclu se regaseste o
ambianta sportiva cu un pedalier din aluminiu, un volan imbracat in
piele si scaune cu sustinere laterala ranforsata. Mégane Renault Sport
dCi va dispune in curand de o gama de accesorii care le va permite clientilor sa-si personalizeze masina.
Competenta profesionala la uzina din Dieppe
Mégane Renault Sport dCi este asamblata in unitatea industriala din
Dieppe, pornind de la caroseriile provenite de la uzina Renault din
Palencia, Spania. Procesul de productie este adaptat caracteristicilor
acestei versiuni sportive, garantand in acelasi timp standardul de
calitate al productiei de serie. Uzina din Dieppe asigura productia
tuturor vehiculelor sport dezvoltate de Renault Sport Technologies.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!