No SSO cookie

Mazda3 primeste o motorizare diesel imbunatatita

voteaza
(0/ 0)
Mazda3 primeste o motorizare diesel imbunatatita
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Noua motorizare Mazda3 1.6 diesel ofera un consum de numai 4,4 l/100 km si este Euro5.

 
 
Mazda a efectuat un update la motorul de 1.6 diesel, in patru cilindri, care echipa Mazda3, in ambele variante, atat sedan, cat si hatchback. Motorul este acum Euro 5, mai puternic (115 CP, de la 109) si ceea ce este mai important, este mai economic. Noua versiune a realizat un consum de numai 4,4 litri la 100 kilometri, si vine, pentru prima data, cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte.


Cei cinci cai putere nu vor rupe asfaltul, insa motorul 1.6 MZ-CD ofera un cuplu motor cu 30 mai multi Nm, decat precedentul, ceea ce cu siguranta conteaza. Inginerii japonezi au ajuns la aceste performante prin folosirea unei  injectii de tip common-rail, cu injectoare de tip piezo, si un sistem de supraalimentare  turbo cu geometrie variabila. Toate acestea nu numai ca au crescut cuplul motor la 270 Nm, dar l-au facut disponibil la turatii  mai joase, adica intre 1700 si 2700 rpm. Momentul maxim de putere este oferit cu 400 rpm mai devreme, adica la 3600 rpm.


Performantele superioare obtinute nu se transpun insa si in cifrele care atesta rapiditatea masinii. Mazda3 1.6 MZ-CD nu este mai rapid decat predecesorul, dar nici mai incet. Acesta ajunge in 11 secunde la 100 km/h, cu plecare de pe loc, adica exact ca si predecesorul model, si atinge o viteza maxima de 186 km/h.


O alta noutate este filtrul de particule fara intretinere (DPF), care nu mai are nevoie de acel lichid aditional, necesar arderii particulelor retinute, ceea ce reduce costurile de intretinere. Si tot datorita DPF, emisiile de CO2 au scazut la numai 117 g/km, in ciclu de trafic combinat.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
3.9902 :: 22.23MB