Mazda3 este cel mai popular model din gama constructorului japonez, cu aproape 3 milioane de unitati vandute global si cel mai premiat, cu 125 de distinctii, dintre care se remarca pozitia de lider in topul de fiabilitate JD Power din Germania.
Facelift-ul aduce pentru generatia actuala a compactei Mazda un nivel mai ridicat de confort, o manevrabilitate crescuta, dar si o experienta mai placuta la condus. Inginerii s-au concentrat pe rafinarea experientei la volan prin armonizarea comportamentului automobilului in linie dreapta, in viraje sau la oprire, concept supranumit Toitsu-kan. Mazda3 facelift este deja disponibila in Romania si modelul poate fi achizitionat pana la sfarsitul anului cu un avantaj client de 3.000 de euro, ce include reducerea de 2.000 de euro din pretul final si contravaloarea pachetului de lansare – jante de aliaj si proiectoare de ceata. In plus, modelul beneficiaza de 5 ani garantie in limita a 150.000 de km.
Prima noutate la exteriorul Mazda3 facelift este reprezentata de grila frontala in cinci puncte, redesenata pentru un plus de dinamism. Colturile acesteia incorporeaza noi faruri de ceata rotunde si o grila frontala ce iese in evidenta mai mult decat la versiunea anterioara. Toate aceste schimbari ofera un aspect mai agresiv si mai atragator, imbunatatind totodata si performantele aerodinamice, la care contribuie si materialele mai rigide folosite la proiectarea caroseriei. Modificarile aduse, alaturi de cresterea cu 10% a suprafetei plane de sub podeaua autovehiculului au permis reducerea si mai mult a coeficientilor de aerodinamica, atat pentru versiunea sedan, cat si pentru hatchback.
Pentru a creste nivelul de confort au fost aduse imbunatatiri suspensiilor. Acest lucru, combinat cu o caroserie mai rigida si amortizoare optimizate contribuie la raspunsul mai prompt oferit de volan si la o tinuta de drum mai buna la viteze ridicate. Spoilerul posterior pentru versiunea hatchback este mai ingust decat la modelele anterioare iar elementele reflectorizante au fost pozitionate mai aproape de panourile laterale, lucru care face masina sa para mai lata din spate. Alte noutati la exterior includ noile jante de 17 inch si o noua culoare denumita Autumun Bronze Mica.
Imbinarea designului si functionalitatii continua si la interiorul Mazda3 facelift. Designerii au inlocuit culoarea rosie a ecranelor de pe bord cu o nuanta de alb care face informatiile mai vizibile. In ceea ce priveste materialele folosite in habitaclu, pentru toate modelele, schimbatorul de viteze a fost imbracat in piele, iar zonele centrale ale scaunelor beneficiaza de un nou design si de noi nuante. Optional, modelul poate integra in consola centrala un sistem nou de navigatie bazat pe tehnologia TomTom® si afisat pe un display generos cu touch screen de 5,8 inch. Tot la capitolul tehnologie pluseaza si echipamentele de conectivitate prin Bluetooth®, noul indicator de schimbare a vitezelor si sistemul audio Bose®, dotari optionale in functie de nivelul de echipare.
Mazda3 facelift poate fi furnizata cu una dintre cele 5 motorizari disponibile. Dintre acestea doua motoare sunt diesel, de 1,6l si 116 CP, respectiv de 2,2l care pot fi oferite in derivate de 150 CP sau 185 CP si sunt conectate la cutii de viteze manuale cu 6 trepte. Acestea prezinta consumuri reduse, de pana la 4,3 l/100 km. Motorizarile pe benzina includ un agregat de 1,6l si 105 CP, unul de 2l DISI echipat cu sistemul i-stop si cel mai performant, care echipeaza versiunea MPS, de 2,3l Turbo si 260 CP. Toate motorizarile respecta normele Euro V.
Elementele de siguranta Mazda3 ce au obtinut scorul maxim la testul de siguranta Euro NCAP au fost pastrate si imbunatite pentru Mazda3 facelift. Pachetul standard de siguranta activa include ABS, EBD, asistenta la franare, TCS (sistemul de control al tractiunii) si DSC. La acestea se adauga indicatorul de franare de urgenta (ESS) care avertizeaza conducatorii din spate in cazul in care se franeaza brusc, sistemul RVM, destinat monitorizarii partii din spate a autovehiculului, recent premiat la Salonul Auto de la Frankfurt de anul acesta cu premiul Euro-NCAP pentru tehnologie, farurile bi-xenon adaptive si senzorii de parcare.
Siguranta pasiva este oferita de cele sase airbag-uri frontale, laterale si cortina, de tetierele ce protejeaza gatul in caz de impact din spate, de pedalele deformabile si de coloana de directie capabila sa absoarba energia in situatia unei coliziuni.
Niveluri de echipare si preturi speciale pana la 31.12.2011 (TVA inclus)
Mazda3 facelift Sedan |
|
Mazda 1,6i CE Mazda 1,6i TE + pachet lansare Mazda 1,6i TX 2,0 AT TX 2,0i i-stop TX Plus CD116 CE CD116 TE + pachet lansare CD116 TX |
14.390 Euro 15.590 Euro 17.490 Euro 19.990 Euro 19.390 Euro 16.390 Euro 17.590 Euro 19.490 Euro |
Mazda3 facelift Sport |
|
Mazda 1,6i CE Mazda 1,6i TE + pachet lansare Mazda 1,6i TX 1,6i TX Navi 2,0i AT TX 2,0i i-stop TX Plus 2,0i i-stop TX Plus Navi 2,0i i-stop GTA MPS Mazda CD116 CE Mazda CD116 TE + pachet lansare Mazda CD116 TX Mazda CD116 TX Navi Mazda CD116 TX Plus Mazda CD116 TX Plus Navi Mazda CD185 GTA |
14.390 Euro 15.590 Euro 17.490 Euro 18.290 Euro 19.990 Euro 19.390 Euro 20.290 Euro 21.790 Euro 27.390 Euro 16.390 Euro 17.590 Euro 19.490 Euro 20.290 Euro 21.190 Euro 22.090 Euro 24.290 Euro |
Dimensiuni Mazda3 facelift
|
Mazda3 Sedan |
Mazda3 Hatchback |
Mazda3 MPS |
Lungime |
4.580 mm |
4.460 mm |
4.505 mm |
Latime |
1.755 mm |
1.755 mm |
1.770 mm |
Inaltime |
1.470 mm |
1.470 mm |
1.460 mm |
Ampatament |
2.640 mm |
2.640 mm |
2.640 mm |
Date tehnice sedan - motorizari benzina
|
Mazda3 1,6l 5 viteze manuala |
Mazda3 2,0l 5 viteze automata |
Mazda3 2,0l DISI i-stop 6 viteze manuala |
Greutate fara sarcina |
1.185 kg |
1.265 kg |
1.265 kg |
Putere nominala kW (CP) |
77 / 6.000 rpm 105 / 6.000 rpm |
110 / 6.500 rpm 150 / 6.500 rpm |
110 / 6.200 rpm 150 / 6.200 rpm
|
Cuplu maxim, Nm |
145 / 4.000 rpm |
187 / 4.000 rpm |
191 / 4.500 rpm |
Acceleratie, 0-100 km/h |
12,2 sec |
10,6 sec |
10,4 sec |
Viteza maxima, km/h |
185 |
210 |
212 |
Consum combustibil, l/100 km combinat |
6,4 |
7,6 |
6,7 |
Date tehnice hatchback - motorizari benzina
|
MZR 1,6l |
MZR 2,0l |
MZR 2.0 DISI i-stop |
Greutate fara sarcina |
1.195 kg |
1.285 kg |
1,280 kg |
Putere nominala kW (CP) |
77 / 6.000 rpm 105 / 6.000 rpm |
118 / 6.500 rpm 150 / 6.500 rpm |
110 / 6.200 rpm 150 / 6.200 rpm |
Cuplu maxim, Nm |
145 / 4.000 rpm |
187 / 4.000 rpm |
191 / 4.500 rpm |
Acceleratie, 0-100 km/h |
12,2 sec |
10,6 sec |
10,4 sec |
Viteza maxima, km/h |
181 |
205 |
206 |
Consum combustibil, l/100 km combinat |
6,4 |
7,6 |
6,7 |
Date tehnice hatchback - motorizari diesel
|
MZ- CD 1,6l |
Mazda3 CD 2,2l 150 CP |
Mazda3 CD 2,2l 185 CP |
Greutate fara sarcina |
1.255 kg |
1.390 kg |
1.390 kg |
Putere nominala kW (CP) |
85 (115) / 3.600 rpm |
110 (150) / 3.500 rpm |
136 (185) / 3.500 rpm |
Cuplu maxim, Nm |
270 / 1.750 – 2.500 rpm |
360 / 1.800-2.600 rpm |
400 / 1.800-3.000 rpm |
Acceleratie, 0-100 km/h |
11,0 sec |
9,2 sec |
8,2 sec |
Viteza maxima, km/h |
186 |
205 |
213 |
Consum combustibil, l/100 km combinat |
4,3 |
5,2 |
5,4 |
Date tehnice MPS facelift
|
MZR 2,3l DISI Turbo |
Greutate fara sarcina |
1.280 kg |
Putere nominala kW (PS) |
191 (260) / 5.500 rpm |
Cuplu maxim, Nm |
380 / 3.000 rpm |
Acceleratie, 0-100 km/h |
6,1 sec |
Viteza maxima, km/h |
250 |
Consum combustibil, l/100 km combinat |
9,6 |
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de carmenflorin 12 December 2011 08:36
Frumusica masina.
scris de sims 29 November 2011 19:45
simpatic facelift
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!