Mazda va expune noul motor cu injectie directape benzina 'Mazda SKY-G', motorul diesel 'Mazda SKY-D' si noua cutie de viteze automata'Mazda SKY Drive'. De asemenea, evenimentul va insemna si debutul conceptului Kiyora, automobil reprezentativ pentru tehnologiile Mazda de mediu si de siguranta.
Tema Mazda pentru aceasta editie a salonului este 'Conceptul Mazda SKY - Oferirea placerii de a conduce si echipamente de sigurantasi de mediu pentru toti clientii!'. Sub sloganul 'Azi', 'Maine' si 'Viitorul', Mazda va prezenta tehnologii avansate menite sa imbunatateasca consumul mediu al autovehiculelor Mazda cu 30% pana in anul 2015, fata de anul 2008. Acesta este unul dintre obiectivele pe termen lung ale viziunii Mazda Sustainable Zoom-Zoom pentru dezvoltarea de noi tehnologii.
Mazda s-a angajat sa imbunatateasca semnificativ elementele de baza ale automobilelor sale care influenteaza performantele - motoarele, transmisiile si greutatea redusa - pentru a obtine placerea condusului alaturi de caracteristici remarcabile privind protectia mediului si siguranta. Conceptul Mazda SKY defineste abordarea Mazda in dezvoltarea trenurilor de rulare ale generatiilor viitoare ce vor imbunatati semnificativ perfomantele dinamice ale automobilelor Mazda.
Bazate pe conceptul SKY, elementele din seria 'Tehnologia de Maine' prezentate anul acesta la Salonul Auto de la Tokyo vor include motorul pe benzina cu injectie directa SKY-G si motorul diesel SKY-D. Datorita imbunatatirii procesului de combustie, ambele motoare ofera un nivel redus de consum si emisii precum si mai multa putere.
Motorul de noua generatie pe benzina cu injectie directa Mazda SKY-G
Mazda SKY-G este un motor pe benzina cu injectie directa de noua generatie, care prezinta un nivel redus al consumului si performante de putere ridicate datorita eficientei termice. Blocul motor este redesenat pentru a reduce frecarea mecanica si pentru a obtine un mix optim de aer si combustibil. Motorul foloseste de asemenea un sistem de injectie directa pentru a acoperi varietatea modurilor de functionare a propulsorului. Astfel, consumul de combustibil si cuplul motor sunt imbunatatite cu aproximativ 15% comparativ cu actualul motor de 2l. Acest lucru a fost realizat prin adoptarea noii generatii de injectoare si a unui mecanism foarte eficient de control variabil al valvelor. Acest motor permite obtinerea unui consum de combustibil pentru Mazda3 echivalent cu cel al actualei Mazda2.
Motorul de noua generatie diesel Mazda SKY-D
Noul motor diesel SKY-D ofera un consum extrem de redus, un randament crescut dar si emisii scazute. Noul bloc motor reduce frecarea mecanica pana la nivelul unui motor pe benzina. Prin optimizarea presiunii si a temperaturii din cilindri, a formei camerelor de ardere si a ratei de injectie a combustibilului, arderea este optimizata in ceea ce priveste eficienta termica. Prin folosirea piezo-injectoarelor, a unei turbine in doua nivele si a altor tehnologii, economia de combustibil este cu 20% mai mare decat a actualului motor diesel de 2.2l. Cu acest motor, Mazda a obtinut pentru autovehiculele de marimea unei Mazda6 un consum de combustibil echivalent cu cel al modelului Mazda2.
Transmsia automata de noua generatie Mazda SKY-Drive
Transmisia automata Mazda SKY-Drive este foarte eficienta, contribuind la imbunatatirea semnificativaa economiei de combustibil cu aproximativ 5%, datorita reproiectarii. Ambreiajul poate fi actionat rapid multumita identificarii cantitatii minime de lichid necesare. Acest lucru a ajutat de asemenea si la obtinerea senzatiei casistemul functioneaza precum o transmisie dubla.
Mazda Kiyora
Mazda Kiyora este un concept compact care este atat prietenos cu mediul inconjurator, cat si placut de condus datorita combinarii generatiei viitoare a motorului cu injectie directa Mazda SKY-G 1.3 si a transmisiei automate Mazda SKY-Drive cu 6 trepte de viteza. Ajutata de sistemul i-STOP, de franele regenerative si de aerodinamica avasanta a caroseriei mai usoare cu 100 de kg fata de un model Mazda similar din productia de serie, Kiyora obtine un consum estimat la 3.1l/100 km.
Mazda Premacy Hydrogen RE Hybrid
In martie 2009, Mazda a inceput sa inchirieze Mazda Premacy Hydrogen RE Hibrid autoritatilor si asociatiilor din industria energiei din Japonia. Noul model este caracterizat de un sistem hibrid unic, ce consta intr-un motor rotativ pe hidrogen conectat la un generator ce ofera energie motorului electric. Acest tren de rulare avansat permite Premacy Hydrogen RE Hybrid o autonomie de 200 de km doar pe baza hidrogenului. Automobilul foloseste de asemnea materiale bio specifice Mazda, derivate din plante, o initiativa a companiei de a utiliza resurse naturale si de a reduce emisiile de CO2.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!