Mazda Motor Corporation a dezvoltat in colaborare cu Japan Polypropylene Corporation, un material pe baza de rasina pentru componente, care are aceeasi rigiditate ca si reperele confectionate din materiale conventionale, dar o greutate semnificativ mai redusa.
Prin folosirea acestui material inovator, piesele construite sunt mai subtiri, astfel utilizandu-se cu mult mai putine resurse in procesul de fabricatie. Daca noua rasina este utilizata atat la spoilerul frontal, cat si la cel posterior, se obtine o reducere a greutatii totale cu aproximativ 20%.
In procesul de constructie, grosimea redusa duce si la scurtarea timpului de racire pentru etapa de injectie, iar prin folosirea tehnologiei asistate de computer (CAE) s-a optimizat si canitatea de material. In consecinta, timpul de turnare, anterior de 60 de secunde, a fost injumatatit, permitand si reducerea energiei consumate in procesul tehnologic.
Mazda are ca obiectiv introducerea celor mai usoare spoilere din clasa folosind rasina pentru noul SUV CX-5, ce va fi disponibil din aceasta primavara, precum si pentru modelele viitoare.
Greutatea spoilerului are un impact important asupra economiei de combustibil si a performantelor de condus. Totodata, spoilerele au functii multiple, necesitand atat un nivel ridicat de rigiditate, pentru a absorbi energia de impact, cat si proprietati de vopsire si modelare necesare pentru realizarea design-ului exterior.
Mazda a combinat doua componente cu proprietati diferite ce se regasesc in polipropilena si cauciuc si a reusit sa le distribuie intr-o structura compusa din doua straturi, in concordanta cu functiile necesare pentru suprafata si interiorul spoilerului. Rezultatul este o suprafata cu aderenta perfecta pentru vopsire la exterior si o zona cu rigiditate crescuta la interior.
Mazda ramane dedicata obiectivului de reducere a greutatii autovehiculelor si imbunatatirii performantelor dinamice pentru a le oferi clientilor placerea de a conduce si performante exceptionale de mediu si de siguranta.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!