No SSO cookie

Mazda CX-5 va avea cele mai usoare spoilere din lume

voteaza
(0/ 0)
Mazda CX-5 va avea cele mai usoare spoilere din lume
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Mazda a dezvoltat un material inovator pentru a reduce greutatea componentelor

 
 

Mazda Motor Corporation a dezvoltat in colaborare cu Japan Polypropylene Corporation, un material pe baza de rasina pentru componente, care are aceeasi rigiditate ca si reperele confectionate din materiale conventionale, dar o greutate semnificativ mai redusa.

Prin folosirea acestui material inovator, piesele construite sunt mai subtiri, astfel utilizandu-se cu mult mai putine resurse in procesul de fabricatie. Daca noua rasina este utilizata atat la spoilerul frontal, cat si la cel posterior, se obtine o reducere a greutatii totale cu aproximativ 20%.

In procesul de constructie, grosimea redusa duce si la scurtarea timpului de racire pentru etapa de injectie, iar prin folosirea tehnologiei asistate de computer (CAE) s-a optimizat si canitatea de material. In consecinta, timpul de turnare, anterior de 60 de secunde, a fost injumatatit, permitand si reducerea energiei consumate in procesul tehnologic.

Mazda are ca obiectiv introducerea celor mai usoare spoilere din clasa folosind rasina pentru noul SUV CX-5, ce va fi disponibil din aceasta primavara, precum si pentru modelele viitoare.

Greutatea spoilerului are un impact important asupra economiei de combustibil si a performantelor de condus. Totodata, spoilerele au functii multiple, necesitand atat un nivel ridicat de rigiditate, pentru a absorbi energia de impact, cat si proprietati de vopsire si modelare necesare pentru realizarea design-ului exterior.

Mazda a combinat doua componente cu proprietati diferite ce se regasesc in polipropilena si cauciuc si a reusit sa le distribuie intr-o structura compusa din doua straturi, in concordanta cu functiile necesare pentru suprafata si interiorul spoilerului. Rezultatul este o suprafata cu aderenta perfecta pentru vopsire la exterior si o zona cu rigiditate crescuta la interior.

Mazda ramane dedicata obiectivului de reducere a greutatii autovehiculelor si imbunatatirii performantelor dinamice pentru a le oferi clientilor placerea de a conduce si performante exceptionale de mediu si de siguranta.

 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3465 :: 22.19MB