No SSO cookie

Mazda CX-5 utilizeaza otel de inalta elasticitate

voteaza
(0/ 0)
Mazda CX-5 utilizeaza otel de inalta elasticitate
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Mazda CX-5 este primul autovehicul care va utiliza otel cu limita inalta de elasticitate si rezistenta la rupere de 1.800 MPa

 
 

Mazda Motor Corporation, in colaborare cu Sumitomo Metal Industries Ltd. si Aisin Takaoka Co. Ltd., a devenit primul producator auto care a dezvoltat cu succes componente auto folosind otel cu limita inalta de elasticitate cu rezistenta la rupere de 1.800 Mpa.

Acest otel, foarte rezistent, va fi utilizat pentru prima data pentru noul crossover Mazda CX-5, ce va fi lansat pe plan mondial la inceputul anului 2012.

Noua tehnologie de productie Mazda foloseste otel cu limita inalta de elasticitate si rezistenta la rupere de 1.800 Mpa pentru a fabrica barele metalice de protectie, ce sunt montate in spoilerul frontal si cel din spate, care protejeaza in cazul unei coliziuni. Barele de protectie sunt cu 20% mai dure si cu 4,8 kg mai usoare fata de versiunea anterioara si sunt o componenta cheie a arhitecturii Mazda de generatie viitoare, mai usoare si mai rigide.

Noua arhitectura a caroseriei a fost dezvoltata ca parte a programului tehnologiilor inovatoare SKYACTIV si incorporeaza o noua structura de abosorbtie a energiei si de utilizare extinsa a otelului cu limita inalta de elasticitate pentru reducerea greutatii.

Folosirea otelului cu limita inalta de elasticitate permite componentelor autovehiculului sa fie mai subtiri si sa pastreze acelasi nivel ridicat de rezistenta. Acest lucru determina scaderi semnificative ale greutatii autovehiculului. Reducerea greutatii barelor de protectie este importanta intrucat, acestea fiind incoporate in structura caroseriei la distanta cea mai indepartata de centrul de gravitatie al autovehiculului, greutatea lor are un efect considerabil pentru performantele de dinamica si de reactie. Acestea trebuie sa fie rezistente pentru a oferi protectie optima in cazul unei coliziuni. Din aceste motive, a fost cercetata metoda producerii in masa a componentelor folosind otelul cu limita inalta de elasticitate.

Cu toate acestea, materialele mai rezistente sunt mai putin maleabile, astfel ca absorb mai putina energie in cazul unei coliziuni. Pentru a depasi acesta imperfectiune, Mazda a realizat o cercetare ampla despre cum barele de protectie se deformeaza in cazul unei coliziuni si a realizat un nou design care absoarbe mai eficient energia. In plus, pentru a se asigura ca barele de protectie ofera rezistenta maxima pentru CX-5, Mazda a colaborat cu Futuba Kogyo Co. Ltd. pentru a optimiza tehnica de sudura si pentru a stabili un proces eficient de productie.

 

Totodata, Mazda ramane dedicata reducerii greutatii autovehiculelor si imbunatatirii performantelor dinamice, pastrand in acelasi timp un nivel ridicat al rigiditatii caroseriei si al rezistentei la coliziune, pentru a oferi clientilor sai atat placerea de a conduce cat si performante remarcabile de mediu si de siguranta.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (1)

scris de carmenflorin

Din ce vad are un design foarte frumos..si pentru material respect Mazda ceva nou.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2971 :: 17.87MB