No SSO cookie

Mazda CX-5 utilizeaza otel de inalta elasticitate

voteaza
(0/ 0)
Mazda CX-5 utilizeaza otel de inalta elasticitate
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Mazda CX-5 este primul autovehicul care va utiliza otel cu limita inalta de elasticitate si rezistenta la rupere de 1.800 MPa

 
 

Mazda Motor Corporation, in colaborare cu Sumitomo Metal Industries Ltd. si Aisin Takaoka Co. Ltd., a devenit primul producator auto care a dezvoltat cu succes componente auto folosind otel cu limita inalta de elasticitate cu rezistenta la rupere de 1.800 Mpa.

Acest otel, foarte rezistent, va fi utilizat pentru prima data pentru noul crossover Mazda CX-5, ce va fi lansat pe plan mondial la inceputul anului 2012.

Noua tehnologie de productie Mazda foloseste otel cu limita inalta de elasticitate si rezistenta la rupere de 1.800 Mpa pentru a fabrica barele metalice de protectie, ce sunt montate in spoilerul frontal si cel din spate, care protejeaza in cazul unei coliziuni. Barele de protectie sunt cu 20% mai dure si cu 4,8 kg mai usoare fata de versiunea anterioara si sunt o componenta cheie a arhitecturii Mazda de generatie viitoare, mai usoare si mai rigide.

Noua arhitectura a caroseriei a fost dezvoltata ca parte a programului tehnologiilor inovatoare SKYACTIV si incorporeaza o noua structura de abosorbtie a energiei si de utilizare extinsa a otelului cu limita inalta de elasticitate pentru reducerea greutatii.

Folosirea otelului cu limita inalta de elasticitate permite componentelor autovehiculului sa fie mai subtiri si sa pastreze acelasi nivel ridicat de rezistenta. Acest lucru determina scaderi semnificative ale greutatii autovehiculului. Reducerea greutatii barelor de protectie este importanta intrucat, acestea fiind incoporate in structura caroseriei la distanta cea mai indepartata de centrul de gravitatie al autovehiculului, greutatea lor are un efect considerabil pentru performantele de dinamica si de reactie. Acestea trebuie sa fie rezistente pentru a oferi protectie optima in cazul unei coliziuni. Din aceste motive, a fost cercetata metoda producerii in masa a componentelor folosind otelul cu limita inalta de elasticitate.

Cu toate acestea, materialele mai rezistente sunt mai putin maleabile, astfel ca absorb mai putina energie in cazul unei coliziuni. Pentru a depasi acesta imperfectiune, Mazda a realizat o cercetare ampla despre cum barele de protectie se deformeaza in cazul unei coliziuni si a realizat un nou design care absoarbe mai eficient energia. In plus, pentru a se asigura ca barele de protectie ofera rezistenta maxima pentru CX-5, Mazda a colaborat cu Futuba Kogyo Co. Ltd. pentru a optimiza tehnica de sudura si pentru a stabili un proces eficient de productie.

 

Totodata, Mazda ramane dedicata reducerii greutatii autovehiculelor si imbunatatirii performantelor dinamice, pastrand in acelasi timp un nivel ridicat al rigiditatii caroseriei si al rezistentei la coliziune, pentru a oferi clientilor sai atat placerea de a conduce cat si performante remarcabile de mediu si de siguranta.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (1)

scris de carmenflorin

Din ce vad are un design foarte frumos..si pentru material respect Mazda ceva nou.

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2191 :: 17.79MB