Mazda2 adoptă limbajul de design KODO, astfel că, modelul pare că se află în mişcare inclusiv când staţionează. La exterior, subcompacta este primul autovehicul din clasă dotat cu faruri cu sistem de iluminare cu 4 lămpi LED, în timp ce la interior oferă mai mult spaţiu, opţiuni variate de tapiţerie şi mai multă tehnologie decât generaţia anterioară. Montanţii A au fost mutaţi mai în spate, ceea ce, odată cu reaşezarea oglinzilor exterioare a crescut şi unghiul de vizibilitate pentru şofer. Spaţiu mai mult este disponibil şi la nivelul portbagajului, mulţumită volumului de 280 de litri şi suprafeţei de încărcare mai mari. Printre cele mai importante echipamente de la interior se numără head-up display-ul, disponibil în funcţie de nivelul de echipare, care afişează viteza şi direcţiile de navigare şi ecranul color de 7 inci aşezat în partea superioară a consolei mediane, pentru o vizibilitate crescută. Acesta poate fi controlat tactil, vocal sau prin centrul de comandă HMI cu buton rotativ. Odată cu integrarea sistemului MZD Connect noua Mazda2 se poate conecta cu uşurinţă la orice smartphone cu sistem de operare iOS sau Android prin Bluetooth sau portul USB.
Primele modele Mazda2 disponibile sunt echipate cu motorizarea SKYACTIV-G de 1,5l în trei variante de putere: 75, 90 şi 115 CP. Versiunea de 75 CP prezintă un consum mixt de 4,7 l/100 km, în timp ce varianta de 90 CP oferă un consum mixt de 4,5l/100 km. Motoarele pot fi comandate în combinaţie cu transmisia manuală, SKYACTIV-MT, sau automată, SKYACTIV-Drive. Toate modelele sunt echipate standard cu sistemul i-STOP, iar în funcţie de versiune acestea pot fi dotate şi cu tehnologia i-ELOOP, cu scopul de a reduce consumul de combustibil. Primul opreşte şi reporneşte automat motorul în momentul în care autovehiculul staţionează, iar al doilea recuperează energia generată de autoturism în timpul frânării. Începând cu luna iunie, sub capota noii Mazda2 se va afla în premieră şi noua motorizare diesel SKYACTIV-D de 1,5l şi 105 CP. Consumul acestei motorizări este de 3,4 l/100km, iar nivelul emisiilor de CO2 se situează la 89 g/km. Toate motorizările respectă standardele Euro 6.
Model |
Preţ (cu TVA inclus) |
Mazda2 G75 |
10.990 € |
Mazda2 G75 Emotion |
11.990 € |
Mazda2 G75 Challenge |
12.690 € |
Mazda2 G75 Attraction |
13.890 € |
Mazda2 G90 Challenge |
13.490 € |
Mazda2 G90 Attraction |
14.690 € |
Mazda2 G90 Attraction AT |
16.490 € |
Mazda2 G90 Hazumi |
15.590 € |
Mazda2 G90 Revolution |
15.990 € |
Mazda2 G115 Revolution Top |
18.890 € |
Mazda2 CD105 Attraction |
16.490 € |
Mazda2 CD105 Revolution Top |
19.390 € |
|
|
Vopsea metalizată |
340€ |
Vopsea metalizată Red Soul |
480€ |
Disponibilitate echipări/motorizări |
Benzină |
Diesel |
|||
75CP |
90CP |
90CP |
115CP |
105CP |
|
MT5 |
MT5 |
AT6 |
MT6 |
MT6 |
|
G75 |
X |
|
|
|
|
Emotion |
X |
|
|
|
|
Challenge |
X |
X |
|
|
|
Attraction |
X |
X |
X |
|
X |
Hazumi |
|
X |
|
|
|
Revolution |
|
X |
|
|
|
Revolution Top |
|
|
|
X |
X |
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!