Constructorul auto
indian Tata Motors Ltd va prezenta joi o masina cu un pret de vanzare de 2.500
de dolari, adica jumatate din pretul celui mai ieftin automobil disponibil in
prezent pe piata auto, informeaza Reuters.
Botezata 'Masina
Poporului', autovehiculul va utiliza componente din plastic si adezivi moderni,
fiind la o distanta uriasa de marcile de lux Jaguar si Land Rover pe care Tata
Motors vrea sale cumpere de la Ford Motor Co. Analistii apreciaza ca succesul
sau esecul acestui proiect va determina locul ce va fi ocupat de Tata Motors pe
piata auto mondiala, in special pe pietele emergente precum India, China si
Rusia.
Potrivit lui Ratan
Tata, presedintele Tata Motors, unul din motivele care au stat la baza
proiectului constructiei unui autovehicul mic si ieftin a fost faptul ca pe
drumurile din India se pot vedea foarte multe familii care calatoresc cu copii si
bagaje pe motociclete si scotere. Numai in anul 2006/2007 pe piata din India
s-au vandut aproximativ sapte milioane vehicule pe doua roti si un milion de
autoturisme. In acest sens o masina cu patru locuri, un motor de 600 centimetri
cubi si un pret de
100.000 de rupii (aproximativ
2.500 de dolari) ar urma sa fie accesibila pentru milioanele de familii tinere
din India care aspira sa faca parte din clasa de mijloc. In prima faza Tata vrea
sa produca
Initial criticii au
luat peste picior ideea unui automobil de 2.500 de dolari, insa marii
producatori auto, precum Volkswagen, Toyota Motor Corp, Honda Motor Co si Fiat,
au inceput sa se gandeasca serios la constructia de automobile ieftine. Aceasta
in special dupa ce alianta Renault-Nissan a inregistrat un succes de piata cu
modelul Logan. Insa activitstii pentru protectia mediului inconjurator se tem
ca aceasta masina ieftina ar putea avea un impact devastator asupra mediului
inconjurator, crescand poluarea si dependenta Indiei de importurile de petrol.
In plus, potrivit analistilor, Tata Motors ar putea sa exporte masina de 2.500
de dolari care ar putea sa se vanda foarte bine in Africa si America Latina.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de dragonu 9 January 2008 14:06
O masina din plastic? Daca tot o fac din plastic, de ce nu o fac electrica? Macar sa rezolve problema petrolului, ca tot au probleme masive cu poluarea in India...
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!