No SSO cookie

Marile ambitii ale producatorului Chevrolet incep sa dea roade

voteaza
(0/ 0)
Marile ambitii ale producatorului Chevrolet incep sa dea roade
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Printre modelele de automobile care vor fi prezentate in cadrul salonului auto de la Geneva se vor numara doua modele coreene cu o semnificatie aparte. Primul se numeste ”Captiva”, un automobil sport, iar cel de-al doilea ”Epica”, un automobil bine echipat, expus in zona medie-superioara a salonului, scrie cotidianul ”Financial Times”, in editia de marti 28 februarie.

 
 
[poza1s] Amandoua sunt marci ale producatorului auto Chevrolet. Acestea ofera cea mai clara dovada de pana acum referitoare la decizia companiei mama, General Motors (GM), de a transforma Chevrolet dintr-un brand exclusiv american intr-o marca globala. De mai bine de un an, decizia GM a fost implementata pe toate pietele, cu exceptia celei native, din Coreea de Sud, si anume marca Daewoo, pe care a achizitionat-o alaturi de producatorul de automobile coreean care a dat faliment, in 2002. Seria de modele se extinde rapid, iar Nick Reilly, fostul presedinte al companiei GM britanice, Vauxhall, care s-a aflat la conducerea Daewoo inca de la achizitionare, se confrunta cu o problema mare. Este una pe care managerii de oriunde din cadrul GM, cu dificultati financiare, si-ar dori sa o aiba: de a gasi suficienta capacitate pentru a tine pasul cu cererea care a crescut. GM Daewoo Auto and Technology, numele intreg al operatiunii GM sud-coreene, a ajuns deja la o capacitate de 1,2 milioane. Pana in anul 2008, Reilly se asteapta ca vanzarile numai in Europa, care au fost de 190.000 in 2005 - cand marca Daewoo mai era inca pe piata - sa isi tripleze nivelul. [poza2s] Aceste previziuni se bazeaza pe ceva mai mult decat un simplu optimism. O instalatie de fabricare a motoarelor diesel in valoare de 200 de milioane de dolari a intrat deja in functiune in orasul port Gusan - aceasta suma reprezentand doar o parte din investitia totala de 3 miliarde de dolari in Chevrolet, pentru a obtine statutul sau global. Primele 250.000 de unitati pe an vor fi montate pe automobilul Captiva. Spre sfarsitul anului, vor fi montate pe Epica, modele mijlocii Lacetti fiind deja vandute la scara larga in Europa. Toate sunt destinate Europei, in conditiile in care modelele diesel reprezinta peste jumatate din noile masini vandute aici. "Motoarele diesel sunt foarte importante pentru modelele noastre din Europa. Fara ele am fi practic cu mainile legate", a afirmat Reilly. In conditiile in care trei fabrici de automobile sud-coreene sunt deja inchise, iar compania este refractara infruntarii dificultatilor din relatia cu forta de munca, inerente in incercarea de a introduce schimbul trei de munca, productia suplimentara presupune ca va trebui sa se renunte la ceva - persoane din anturajul acestei situatii sugereraza ca va fi vorba de productia celui mai mic automobil al Chevrolet, Matiz, in fabrica sa din Changwon. Reilly se gandeste sa mute productia de automobile Matiz in Europa de Est, in conditiile in care exista un candidat puternic subfolosit, cu o fabrica la o capacitate de 160.000 de unitati pe an infiintata de Daewoo inainte de colapsul sau, in Uzbekistan. Anul trecut, Chevroolet a produs 150.000 de automobile Matiz. Transferul productiei aproape de unele dintre pietele sale cele mai mari din Europa Centrala si de Est ar elibera capacitatea din Coreea de Sud pentru a produce modele cu inalta valoare adaugata. Fabrica din Uzbekistan a intrat in centrul atentiei in ianuarie, cand GM si-a retras oferta de la fosta fabrica Daewoo de la Craiova, in Romania. Oricum, doreste sa creasca numarul motoarelor pe care le cumpara pentru liniile sale de asamblare din Coreea de Sud, de la 60.000-70.000 pe an, la 100.000. General Motors se bazeaza pe operatiunile din Coreea de Sud, unde productia este mai mult decat ieftina. O parte din investitia de 3 miliarde de dolari a fost cheltuita pentru un centru de design, tot la Gunsan, si pentru un centru tehnic si un banc de proba in valoare de 100 de milioane de dolari, la Bupyung, la periferia Seulului. Deja se lucreaza la extinderea gamei de produse Chevrolet, dar filialei sud-coreene i s-a acordat responsabilitatea pentru dezvoltarea ingineriei de baza a intregului segment de masini al GM, ”B”, tipizat de modelele Kalos si Corsa al Opel/Vauxhall. Globalizarea Chevrolet nu a avut loc fara probleme, dupa cum a indicat omul de afaceri olandez, Gerard Jansen. Acesta detine functia de director executiv al Cadillac si Corvette pentru Europa, parte a Corporatiei olandeze Kroymans, pe care GM l-a numit distribuitorul oficial al marcilor in toata Europa. Anul trecut, Kroymans nu si-a indeplinit obiectivul de a vinde 7.000 dintre automobilele de lux ale companiei, lipsindu-i o cincime. Partial, acest lucru s-a datorat unei lipse de autoturisme diesel Cadillac, a spus Jansen. Dar si din cauza incertitudinii privind statutul real al Chevrolet in Europa. Sosirea unor autoturisme ieftine, fabricate in Coreea, purtand aceeasi marca, a derutat clientii si a stopat vanzarile.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2158 :: 18.67MB