Scaderea cererii de masini pe piata europeana l-ar putea forta pe Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat, sa ia masuri extreme.
Marchionne nu se asteapta ca situatia din Europa sa se imbunatateasca „cel putin pana in 2014", dar pe cealalta parte a oceanului, fabricile Chrysler sunt deja la capacitate maxima, iar pentru a satisface o treime din cererea din Stalele Unite se importa masini de la fabricile grupului din Canada, Mexic sau Europa.
Prin urmare, dupa cum a declarat el pentru ziarul italian Corriere della Sera, este o oportunitate perfecta pentru fabricile italiene Fiat de a creste productia, pentru a contrabalansa scaderea cererii locala prin exportul de modele in Statele Unite.
Pe de alta parte, daca acest lucru va fi un esec, va avea consecinte grave: "Toate fabricile vor ramane la fel", a spus Marchionne. "Daca nu se vor exporta masini in SUA , atunci ar trebui sa oprim productia a doua fabrici din cele cinci".
Chiar daca el nu a numit fabricile pe care le are in vedere, pentru Automotive News Europe a raportat ca, potrivit unor surse, fabricile cele mai susceptibile de a fi inchise sunt fabrica Mirafiori din Torino si Cassino.
Mirafiori are o capacitate anuala de 200.000 de unitati. Aici se fabrica in prezent Fiat Punto, Alfa Romeo MiTo si Lancia Musa si, in conformitate cu planul grupului, se va construi si noul SUV compact Jeep, care va fi disponibil pentru Europa, SUA si alte piete.
Fabrica Cassino, care are o capacitate de 300.000 de unitati pe an, produce Fiat Bravo, Alfa Giulietta si modelele C Lancia Delta. Deoarece urmatoarea generatie de Giulietta va fi exportata in Statele Unite, Cassino trebuie sa produca mai multe vehicule, in scopul de a-si creste sansele de supravietuire.
In final, totul se reduce la productivitate, iar Marchionne este increzator ca noul acord cu sindicatele lucratorilor italieni va permite ca Fiat sa reuseasca sa exporte in SUA.
Marchione a declarat insa ferm, ca nu va ezita sa inchida 40 la suta din capacitatea de productie, daca nu reusesc sa isi indeplineasca obiectivele.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!