In cazul limuzinei prezidentiale, exceptia este de aceasta data faptul ca ea nu se va supune legii planuite de chiar... presedintele Obama, potrivit careia pana in 2016, toate vehiculele din sectorul guvernamental din Statele Unite ar trebui sa fie hibride, electrice sau sa functioneze cu combustibili alternativi.
Masura ar trebui ca, pe langa efectele benefice asupra reducerii poluarii mediului, sa si reduca dependenta administratiei americane de petrol. Legea, ce a fost creionata de Obama si care ar trebui, normal, sa treaca si de Congres, are insa, inca din start, cateva exceptii ce ii cam reduc din semnificatie. Astfel, pe langa SUV-urile Serviciului Secret american (care functioneaza, este adevarat, cu E85), nici limuzina prezidentiala - supranumita “Bestia” - nu va fi supusa reglementarilor legale.
Potrivit presei americane, exista niste motive extrem de pertinente pentru acest lucru, siguranta lui Obama primand asupra oricaror alte cerinte.
Pentru cei ce nu stiu inca aceste detalii, Bestia, bazata pe un Cadillac, are un blindaj de 12 centimetri, iar portierele sale cantaresc, aproximativ, cam cat o usa de avion Boeing 757. Masina si-a facut premiera mondiala, daca vreti, in 2009, la parada inaugurala prezidentiala.
In cazul in care doriti sa va spunem cu exactitate si modelul Cadillac pe care este bazata Bestia, ei bine, nu putem, pentru ca sunt folosite o multime de elemente si componente de la cam o duzina de modele General Motors. Farurile, manerele portierelor si oglinzile exterioare par a proveni de la Escalade, sasiul se spune ca desi este o evolutie a fostei platforme DTS, este de fapt preluat de un camion GMC Topkick. Stopurile sunt de la un Cadillac STS, iar costul total al masinii este de 300.000 de dolari.
Cristian Iovitu
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!