No SSO cookie

John Perez, patronul Cross Lander, va ramâne fara ARO

voteaza
(0/ 0)
John Perez, patronul Cross Lander, va ramâne fara ARO
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Pentru că John Perez, patronul companiei Cross Lander, nu şi-a îndeplinit nici una dintre obligaţiile asumate prin contractul de vânzare-cumpărare al societăţii Aro, se va opera rezilierea contractului de privatizare, informează cotidianul Adevărul.

 
 
[poza1s]Scandalul privatizarii ARO Campulung, declanşat în urma cu aproape opt luni, pare să nu aibă happy-end, cel puţin pentru patronul Cross Lander, John Perez. Surse guvernamentale dau ca sigură rezilierea contractului de privatizare, cel mai târziu în luna august a acestui an, pe motiv că investitorul nu a îndeplinit nici unul dintre angajamentele asumate prin contractul de vânzare-cumpărare. Mai mult, John Perez a şi încălcat prevederile respectivului contract prin vânzarea Fabricii de Scule şi Matriţe, deoarece una dintre clauzele principale este păstrarea obiectului de activitate al societăţii, respectiv "producerea de maşini şi matriţe". Ţinute sub "cheie" luni în şir de fostul şef al APAPS, Ovidiu Muşetescu, care a preferat o explicaţie de genul: "Am dat-o pe ochi frumoşi", clauzele contractului încheiat cu Perez ies una câte la lumină. Ceea ce, din motive încă necunoscute, constituia în viziunea lui Muşetescu un "secret de stat", reprezintă în realitate, ca orice contract, o serie de drepturi - unele destul de lejere, e drept, şi obligaţii. Astfel, "prin oferta sa, Cross Lander USA s-a angajat ferm şi irevocabil să îndeplinească următoarele obligaţii": achitarea sumei de 150.000 dolari, suma ce reprezintă contravaloarea pachetului de acţiuni achiziţionat şi, rezolvarea situaţiei salariilor restante de circa două milioane de dolari, acestea fiind de fapt singurele obligaţii luate în seamă de Perez. La capitolul investiţii, Cross Lander s-a obligat să investească pe o perioada de cinci ani "minimum" 15,650 milioane dolari pentru dezvoltarea afacerii, modernizarea tehnologiilor şi produselor şi protecţia mediului. Exista, de altfel, în contract şi un grafic al acestor investiţii, în primul an, adică până la sfârşitul lunii septembrie, Perez promiţând trei milioane de dolari drept capital de lucru şi investiţii de mediu de 600 de mii de dolari. Alte 11,9 milioane dolari ar trebui să meargă în investiţii tehnologice care trebuie realizate până în 2008. De asemenea, "cumpărătorul îşi asumă datorii şi credite comerciale în valoare de 11,4 milioane dolari", defalcate astfel: 6,3 milioane dolari - datoriile comerciale şi creditele ARO către bănci şi furnizori şi alte 3,1 milioane dolari-credite bancare contracte de "puii" societăţii ARO. La o prima vedere, s-ar putea spune ca statul a făcut o afacere bună vânzând ARO lui Perez. În realitate însă, lucrurile nu stau deloc bine, acţionarul majoritar de la Câmpulung neîndeplinindu-şi nici obligaţiile contractuale şi nici promisiunile făcute de nenumărate ori în faţa presei: acelea de a "ataca piaţa SUA cu un ARO românesc echipat cu motor Ford". În locul miilor de astfel de modele modernizate, ARO Campulung a produs în opt luni doar opt modele clasice, care au ramas pe meleagurile natale. John Perez a facut totuşi o afacere la Campulung, vânzând Fabrica de Scule şi Matrite către SC Montana MG SRL la un preţ de 40 de ori mai mare faţă de cât a plătit pentru întreaga societate. Mai mult, patronul Aro s-a asigurat astfel că la Câmpulung nu se va mai produce nici o maşina, deoarece în aceasta fabrică se făcea caroseria. Poate că acesta este şi motivul pentru care Ovidiu Muşetescu a ţinut departe de ochii presei acest contract, lăsând tot timpul impresia ca tot ceea ce se întamplă în această uzină este cât se poate de legal. Preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Bancare (AVAS), Mircea Ursache, a confirmat faptul că a demarat un control pe marginea modului în care a fost privatizată uzina ARO şi că verdictul va fi dat în luna august a.c.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1960 :: 22.1MB