In cadrul procesului de jurizare, au fost luate in considerare 43 de masini, iar lista a fost redusa la cateva nume de catre o comisie de experti in design, inainte de a fi trimisa catre jurizare celor 66 de membri ai competitiei “Car of The Year”.
Ian Callum, Director de Design Jaguar, a declarat: “Niciun alt proiect nu mi-a oferit mai multa placere decat crearea design-ului F-TYPE. Este un proiect pe care l-am asteptat inca de la inceputul colaborarii mele cu Jaguar si care ne-a oferit, atat mie, cat si echipei mele, o mare statisfactie. F-TYPE este un model sport care pastreaza valorile de baza ale brandului - frumusetea siluetei si puritatea formei - si sunt onorat ca juriul competitiei “Car of The Year” ne-a recunoscut, prin acest premiu, munca depusa”.
Comisia de experti a apreciat modelul F-TYPE pentru faptul ca “ampatamentul lung, lungimea redusa si aripile proeminente confera acestei masini o tinuta aparte. Conturul in plan orizontal, cu un aspect conic in jurul usii, pune in valoare aripa robusta din spate, care adaposteste rotile. Exteriorul F-TYPE pastreaza caracterul elegant tipic Jaguar, in proportia sa orizontala si suprafetele rotunjite, avand totodata un aspect foarte dinamic. Este clar o masina menita pentru sofer, iar pentru confortul pasagerului din dreapta a fost integrat in consola centrala un maner de prindere”.
Premiul i-a fost inmanat lui Adrian Hallmark, Global Brand Director Jaguar, in cadrul Salonului Auto de la New York. Acesta a declarat : “F-TYPE reprezinta primul model sport, lansat de mai bine de 50 de ani, care inglobeaza complet ADN-ul Jaguar. Arhitectura si tehnologia masinii se ridica la cele mai inalte standarde si sunt ambalate intr-un design legendar si progresiv, ce nu putea defini decat un Jaguar – “Callum nefiltrat”, asa cum il numim noi intern. Este la fel de dinamic si rafinat precum orice model sport Jaguar si este o propunere unica din perspectiva pretului si a performantei. Aceasta combinatie de factori a inspirat, in mod evident, juratii si suntem onorati si incantati sa primim aceasta distinctie”.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!