No SSO cookie

Istoria Volvo 1980-2000

voteaza
(0/ 0)
Istoria Volvo 1980-2000
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In 1983, productia de masini Volvo a ajuns la 5 milioane de masini si includea seria 760, lansata in 1982. Aceste masini ascutite erau alimentate de un motor de 2,8 l diesel si V6, de la VW sau turbo de 2,3 litri si 4 cilindri. In 1985 a urmat o noua serie de masini mai spatioase.

 
 

Tot in 1985, la Salonul Auto de la Geneva a fost lansat modelul 780 coupe, stil Bertone, bazat pe ampatamentul seriei 760. Era un model sport greoi, desi anunta introducerea in 1986 a modelului Volvo 480ES, un hatchback cu tractiune fata care a fost conceput similar cu P100ES.

Volvo a inceput negocierile cu DAF la inceputul lui 1969 si a castigat interesul sau pentru control dupa o serie de miscari financiare abile. In 1976, modelul 66 cu 4 cilindri si transmisie Variomatic a devenit Volvo, prefigurand introducerea seriei 340. Pana in 1981, guvernul german a investit suficient capital in companie pentru a reduce participatia Volvo la 30% din actiuni.

In timpul anilor '80 Volvo a lansat cateva noi modele, incluzand seria extrem de populara 240, 740, 760, 940 si 960 (mai tarziu S90).

Anii '90

La inceputul anilor '90 circulau zvonuri ca Volvo ar putea incheia o intelegere cu Renault. Afacerea consta in faptul ca se dorea sa se profite de avantajul economiilor de scara si sa se maximizeze benficiile activitatilor combinate de cumparare, cu un target de crestere a numarului de furnizori de piese comuni si deci a componentelor impartite, pentru a reduce costurile de productie. Rezultatul acestui plan era ca grupul Renault-Volvo sa devina al treilea mare producator de masini din lume. Afacerea nu a fost insa niciodata incheiata.

In 1992, o noua masina, 850, a fost lansata pe piata. Acest model a insemnat un punct de plecare important pentru Volvo. Spre deosebire de masinile anterioare mari, 850 avea tractiune fata si folosea un nou motor de 5 cilindri. Varful seriei a fost 850 T5, cu motor turbo de 2,3 litri. Performatele erau uimitoare si au surprins multi soferi. A fost primul model din lume cu airbaguri laterale. Masinia avea tot stilul unghiular Volvo, updatat totusi, dar avea performantele unui sedan sport.

Pana la sfarsitul anilor '90, Volvo a lansat 3 noi modele si si-a extins seriile existente. Cel mai mare soc a fost un Volvo cu curbe. Seria S/V40 a fost rezultatul unui parteneriat cu Mitsubishi. Modelul V40 wagon a fost numit de unui dintre criticii de profil cea mai frumoasa serie Volvo.

Seria 850 a fost reinnoita in 1996 cu doua noi modele S70 sedan si V70 wagon. Aceste doua masini au insemnat un pas inainte in ceea ce priveste tehnologia Voldo pentru ca aveau tractiune pe toate rotile.

In 1998 Volvo a introdus doua masini noi. Prima a fost C70, o masina frumoasa, care a concurat cu succes cu BMW si Mercedes. A doua a fost S80, o masina cu o intreaga platfomra noua. S80 a fost inlocuitoarea modeului S90, dar era complet diferita. Nu avea unghiuri, ci numai curbe si era foarte frumoasa. A inregistrat vanzari record si avea doua noi caracteristici de siguranta: protectie podea si protectie laterala cu airbaguri cortina. A fost cea mai sigura masina Volvo.

In anul 2000 Volvo a introdus un nou model wagon, V70, bazat pe platforma lui S80. Mai tarziu in acelasi an, Volvo a introdus o versiune imbunatatita a S40/V40 si un model mai mic, S60, care a inlocuit S70.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1497 :: 21.82MB