No SSO cookie

EXCLUSIV! Interviu cu Titi Aur, multiplu campion national de Raliuri

voteaza
(0/ 0)
EXCLUSIV! Interviu cu Titi Aur, multiplu campion national de Raliuri
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Masini.ro ofera cititorilor sai fideli o noua surpriza, un interviu in exclusivitate cu Titi Aur, de opt ori campion national de Raliuri.

 
 

Un interviu cu un sportiv multiplu campion national nu poate fi altceva decat o placere. Dar daca numele acestui sportiv este Constantin Aur, sau Titi Aur asa cum este el mai bine cunoscut, probabil cel mai titrat pilot roman si nume cu care se identifica automobilismul roman, interviul devine deja o onoare.

Scump la vorba, cu raspunsuri scurte, dar apasate, barladeanul in varsta de 47 de ani impresioneaza prin sinceritate si franchete. Fara sa incerce sa se eschiveze din fata niciunei intrebari, Aur vorbeste atat despre succesele carierei sale,  cat si despre cele mai mari dezamagiri sau conflictele avute cu Federatia Romana de Automobilism.

Ceea ce frapeaza insa cel mai mult la cel care s-a incununat de opt ori drept campion al Romaniei este ca acesta nu cerseste sprijin si ajutor din partea nimanui, demonstrand ca este un om cu capul pe umeri, un om pasionat de masini si un om care stie sa se ingrijeasca de bunastarea sa materiala cu resurse minime si fara sa renunte la marea sa pasiune.

Reporter: Ati luat decizia in 2007 de a va retrage din competitiile organizate de FRAS( Federatia Romana de Automobilism Sportiv), decizie asupra careia ati revenit ulterior. Ce v-a facut sa va razganditi si cat timp va mai vedeti participand in competitii oficiale de raliuri?

Titi Aur: Atunci cand am luat acea decizie am avut motive intemeiate si sprijinul declarativ al unor colegi piloti. Ulterior, cei care isi declarau solidaritatea fata de mine s-au razgandit, unii declarand chiar ca nu inteleg de ce am declarat ca nu mai particip in competitii non FIA si intre timp s-a schimbat si conducerea FRAS.

Rep.: In 2007 ati denuntat un tratament incorect si lipsit de transparenta al FRAS fata de dumneavoastra, dar si de alti piloti. Ce s-a schimbat intre timp si cum ati caracteriza acum FRAS?

T.A.: Sustin si acum ca atunci am fost tratat incorect si pentru ca am hotarat sa nu ma mai implic deloc in administrarea, organizarea, consilierea, etc. FRAS nu vreau nici sa comentez cum este FRAS acum

Rep.: Ati obtinut opt titluri de campion ale Romaniei, 51 de victorii de etapa, ati participat si in WRC. Aveti vreun regret legat de cariera dumneavoastra sportiva?

T.A.: Da. Ca nu am reusit sa fac un program de 2-3 ani in WRC asa cum mi s-a promis de catre sponsor. Pentru a avea rezultate in WRC trebuie sa faci minim 3 ani.

Rep.: In ce masura conteaza in raliuri ''materialul'', performantele de care este capabila masina si in ce masura conteaza abilitatile de pilotaj si talentul unui pilot?

T.A.: Automobilismul este un sport tehnico-aplicativ si materialul competitional - masina -  conteaza alaturi de : pilot, copilot, echipa tehnica, echipa administrativa. Daca o parte nu functioneaza, intregul nu functioneaza. Raliul este un sport de echipa, chiar daca nu pare!

Rep.: Doar locul cinci in Campionatul National de Raliuri in 2010. Va ganditi la un nou titlu national pentru sezonul 2011 sau v-ati multumi si cu mai putin la capatul acestui sezon?

T.A.: Cu siguranta nu ma multumesc doar cu locul 5, dar pentru acomodarea cu noul copilot Karoly, a fost un inceput bun. Vom incerca sa obtinem locuri cat mai bune si cred ca putem lupta pentru titlu cat de curand.

Rep.: Care este cea mai buna masina pe care ati pilotat pana acum si ce alte masini v-ati dori sa mai pilotati pana la finele carierei?

T.A.: Cea mai buna masina de strada este masina noua. Cea mai buna masina de curse este masina bine construita si bine intretinuta. Toate masinile mi-au dat satisfactie si au fost la timpul lor foarte bune. WRC-ul ramane placerea suprema pentru un pilot de raliu. Din fericire am condus doua modele Seat si Skoda, si as mai vrea.

Rep.: Cat de mare este diferenta intre Mitsubishi-ul Lancer Evo 9 cu care concurati dumneavoastra in CNR si, sa zicem, Citroen-ul lui Sebastien Loeb din WRC?

T.A.: Sunt doua grupe diferite N si A ( WRC).Grupa N costa 120.000 – 150.000 Euro si  Grupa A costa 600.000 – 1.000.000 Euro, nu se pot compara.

Rep.: Care credeti ca sunt sansele sa vedem in viitorul apropiat un pilot roman in WRC, capabil sa se lupte pentru puncte la clasa campioana?

T.A.: Din pacate mici.

Rep.: Considerati ca automobilismul in general si raliurile in special sunt suficient de mediatizate in Romania, in comparatie cu alte sporturi?

T.A.: In comparatie cu fotbalul nu, dar in comparatie cu alte sporturi nu ne putem plange.

Rep.: Ne puteti spune care este bugetul obisnuit al unui pilot din Campionatul National de Raliuri si care sunt veniturile si profiturile acestuia la finele unui sezon?

T.A.: Un campionat la grupa N, lupta la varf, intre 150.000 – 200.000 Euro. Sub aceasta suma se fac compromisuri. In peste 95 % din cazuri, profitul este 0.

Rep.: Cum reusiti sa va impartiti intre participarile in competitii de raliuri si scoala de conducere defensiva si pilotaj care va poarta numele?

T.A.: Greu, dar cu placere.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (1)

scris de Mariustom

Felicitări pt interviu, o surpriză plăcută :)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2140 :: 17.79MB