"Fiecare generatie trebuie sa-si gaseasca drumul ei" (Chris Bangle)
CAR a realizat un interviu extraordinar cu poate cel mai mare designer auto al zilelor noastre: Chris Bangle. Celebra revista CAR a reusit sa ne prezinte o parte din omul Bangle si o parte din designerul Bangle. Nonconformist, arogant, insa genial, cam asa poate fi descris omul si designerul Chris Bangle.
Anul acesta in martie, Chris Bangle si-a anuntat retragerea de la BMW, dupa 16 ani de activitate in cadrul companiei bavareze. De atunci si pana in prezent, Bangle s-a retras la o ferma parasita din Piemont si s-a ocupat cu renovarea casei, cu crearea unui studio pentru Chris Bangle Associates, o companie care va oferi consultanta pe probleme de design, si sa produca vin.
Bangle le-a spus jurnalistilor de la CAR ca singura lui activitate a fost sa bea niste vin, sa manance branza si sa se bronzeze, genialul designer neavand drept de munca pana la expirarea contractului sau cu BMW, in martie 2010. Designerul Bangle nu a stat insa in afara lumii auto, el continuand sa gandeasca solutii pentru viitorul acestei practici.
Bangle respinge ideea de a se inrola la o alta companie auto, desi admite ca este lucrul pe care stie sa-l faca cel mai bine. Pentru fostul boss de la BMW, munca ideala ar fi sa antreneze, sa instruiasca tineri designeri, care vin cu idei noi.
Chris Bangle a lansat un atac furibund asupra designerilor din generatia lui , spunand ca nu au tupeul necesar sa se ia de “sfintenia brandului”. Designerul se plange ca prea multe companii continua sa repete ceea ce au facut pana in trecut. Bangle spune ca intotdeauna designerii pot argumenta prin constrangerele pe care le au in prezent, in comparatie cu predecesorii, insa acest lucru este o prostie in viziunea fostului boss de la BMW.
“Cel mai prost lucru pe care il poti face este sa gandesti ca designul este o roata cuplata la un sasiu pe care nu o poti misca la stanga sau la dreapta”, mai spune Bangle. Chris a dat exemplul lui Ferrari Modulo, creat de Pininfarina care a venit si a spus ca acesta este viitorul Ferrari, subliniind ca un asemnea gest nici nu poate fi conceput in zilele noastre, mai ales ca brandul Ferrari este cel mai puternic din lume dupa Coca-Cola.
“Sunt foarte interesat sa vad cum designul poate sa rastoarne aceasta oroare a lumii”, declara artistul american. Bangle vrea sa vada cum indeletnicirea pe care o reprezinta devine o relatie intre design, viitorul design, produs si oamenii pe care il folosesc. Aceasta a si fost ideea principala care a dus la aparitia proiectului BMW Gina, conceptul care putea fi modelat dupa dorinta posesorului.
Constanta lui Bangle propune ca masina sa fie ridicata la un nou nivel. In viziunea artistului, automobilul prezinta trei componente de baza: mobilitatea (roata/motor), mediul (habitaclu/siguranta) si masinaria (personalitatea/forma). “Daca vom trata aceste trei entitati separat, atunci putem spera ca cel putin teoretic masina o sa devina un produs aparte, caracterizat prin modularitatea sa. Un nou produs extrem de sofisticat si foarte maleabil. ”
Despre BMW, marele designer nu a avut multe lucruri de comentat, spunand doar ca a incercat sa preia ceea ce se numeste inertia de brand si sa creeze tendinte noi. Marele artist american a incheiat spunand ca: “Fiecare generatie trebuie sa-si gaseasca drumul ei”.
Robert Gherghe
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!