No SSO cookie

Iata ce investitii vor face cei de la Dacia in viitorul apropiat

voteaza
(5/ 1)
Iata ce investitii vor face cei de la Dacia in viitorul apropiat
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Odata cu introducerea noilor modele Logan, Sandero si Sandero Stepway cei de la Dacia urmeaza sa faca o serie de investitii.

 
 

Cele trei noi modele păstrează ADN-ul care a dus la succesul Dacia: un raport preţ-spaţiu interior fără egal, o fiabilitate dovedită şi o ofertă imbatabilă. Ele abordează un nou design mai seducător, noi prestaţii şi noi motorizări.
Odată cu reînnoirea a trei dintre modelele sale de bază, Dacia îşi consolidează avansul în materie de achiziţie inteligentă şi continuă să se adapteze la aşteptările clienţilor. În plus, Dacia dispune în prezent de cea mai tânără gamă din Europa.

Uzina Vehicule şi Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia au beneficiat de o serie de modificări şi adaptări industriale pentru introducerea în fabricaţie a noilor modele, Logan, Sandero şi Sandero Stepway, lansate la sfârşitul lunii septembrie, la Salonul auto de la Paris.

Uzina Vehicule Dacia
Compusă din patru mari departamente, Presaj, Caroserie, Vopsitorie şi Montaj, Uzina Vehicule Dacia asigură activitatea de producţie a modelelor din gama Dacia: Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Logan MCV cu ajutorul a peste 8.000 de salariaţi. Cadenţa zilnică a uzinei este de 1.390 de vehicule. Odată cu intrarea în fabricaţie a noilor modele, Logan, Sandero şi Sandero Stepway, în toate departamentele au fost implementate dispozitive şi instalaţii industriale noi.

Clădirea în care se desfăşoară activitatea de Presaj a fost extinsă pentru a putea adăposti o linie nouă de prese. În plus, a fost instalată o nouă linie de decupare a tablei în flanuri (bucăţile de tablă care sunt ulterior ambutisate/presate şi transformate în piese de caroserie).

În departamentul Caroserie a fost creat un flux nou de producţie pentru asamblarea caroseriilor noilor modele. O noutate o reprezintă apariţia unor roboţi de sudură şi a unor dispozitive flip-flap care ajută la sudura cadrului lateral. În plus, pentru a putea construi acest nou flux, linia de feraj, pe care se asamblează părţile mobile ale caroseriei, a fost reamplasată în mijlocul departamentului. În cifre, aceste evoluţii industriale adaptate pentru noile modele înseamnă: 464 de posturi de sudură, 447 de mijloace de asamblare, 23 de pompe de mastic, 47 de roboţi şi alte 167 de dispozitive Tot în Caroserie a fost înfiinţat si un nou atelier de eşapamente, care permite fabricarea şi livrarea pieselor într-un timp cât mai scurt. Aici sunt fabricate şi asamblate eşapamentele pentru noua gamă de modele, în sincron cu filmul de fabricaţie de vehicule din departamentul Montaj, ceea ce contribuie la optimizarea activităţii şi a stocurilor.
Lucrările de adaptare a liniilor de fabricaţie de la Caroserie pentru cele trei noi modele vor continua şi anul viitor.

Industrializarea noilor modele a presupus adaptarea instalaţiilor existente şi în Vopsitorie. Astfel, în atelierul de Mastic au fost create traiectorii noi pentru aplicarea masticului sub caroserie şi pragul maşinii, iar în atelierele Apret - Bază - Vopsea şi Piese Plastic au fost create traiectorii pentru aplicarea apretului, bazei şi lacului.

În Montaj au fost realizate lucrări de modificare a instalaţiilor existente pentru adaptarea lor la fabricarea noilor modele şi au fost instalaţi roboţi pentru optimizarea procesului de fabricaţie. În plus, au fost realizate lucrări de ameliorare a ergonomiei în posturile de lucru, care au ca scop atât îmbunătăţirea condiţiilor de muncă ale operatorilor, cât şi creşterea calităţii operaţiilor. Dintre acestea amintim:

montarea de roboţi pentru aplicarea masticului sub caroserie cu ajutorul cărora calitatea procesului a crescut şi sunt eliminate pierderile de mastic;
modificarea conveiorului (banda rulantă) prin aducerea sa la sol şi amplasarea de covoare rulante în posturile de montaj calculator pe injecţie, remontare uşi pe caroserie şi montare a planşei bord, pentru a permite operatorilor să se concentreze asupra operaţiunilor pe care le efectuează;
reorganizarea atelierului Bare pentru a scurta timpul de aprovizionare a liniei de montaj.

Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia
Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia (UMCD) este cea de-a doua mare uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni (peste 3.800 de angajaţi) şi prima uzină din cadrul Grupului Renault din punct de vedere al diversităţii proceselor. În cele şapte departamente de fabricaţie ale Uzinei sunt produse piese brute din aluminiu, se uzinează şi se asamblează motoare şi cutii de viteze, se montează punţi faţă şi spate, se presează şi se sudează osii şi cadrele GMP (grup moto-propulsor) pentru vehicule asamblate la Uzina Vehicule Dacia şi în alte uzine la nivel internaţional.

Un nou motor pe benzină care echipează noile modele: Logan, Sandero şi Sandero Stepway
Începând de anul acesta un nou motor turbo pe benzină a intrat în producţie la Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia: H4Bt, cunoscut sub numele comercial Energy TCe 90. Acesta beneficiază de o concepţie inovatoare: este un motor în 3 cilindri, de 900 cm3, supraalimentat şi cu bloc (carterul cilindri) fabricat din aluminiu. Motorul H4Bt va fi cel mai bine plasat pe piaţă în termeni de consum, raport putere/cilindree şi emisii CO2. El va echipa noile modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway.
Pentru producţia acestui nou motor a fost inaugurat un nou departament, organizat în trei ateliere (asamblarea motoarelor, uzinare cartere cilindri şi mentenanţă). Piesele integrate în noul propulsor (carterul de distribuţie, semela, capacul chiulasă, carterul cilindri, capacul palier, volanta şi arborele cotit) sunt turnate şi uzinate în cadrul UMCD. Linia de fabricaţie a noului departament va fi adaptată până la sfârşitul anului pentru o capacitate de 450.000 de unităţi pe an. Până în prezent au fost produse circa 12.000 de motoare H4Bt .
Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia este prima uzină din cadrul Grupului Renault care produce acest motor.

Cea mai mare turnătorie de aluminiu din ţară şi din Grupul Renault la nivel mondial
Atelierul turnătorie produce piese turnate din aliaje de aluminiu pentru cutiile de viteze şi motoarele fabricate la Dacia, dar şi pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud şi Asia. Activitatea mecanică din acest sector a înregistrat o evoluţie remarcabilă în ultimii ani. Investiţiile realizate au generat creşteri semnificative ale capacităţilor de producţie de la an la an. Producţia a crescut de la 1.000 de tone în 2001, la 3.600 de tone în 2005, 7.300 de tone în 2007, 9.500 de tone în 2009 şi 13.500 de tone în 2011.
La finalul anului în curs este programat acordul de fabricaţie pentru prima celulă de turnare sub presiune de 2.500 tone forţă, care va produce carterul cilindri pentru motorul H4Bt. În perioada următoare vor fi instalate încă două celule de 2.500 de tone forţă, iar capacitatea de producţie a departamentului va fi aproape dublată la 24.000 de tone.
Pentru a implanta aceste noi celule, clădirea Turnătoriei a fost recent extinsă cu 2.600 m2.

În plus, faţă de aceste proiecte, în acest an este prevăzută creşterea capacităţii de producţie pentru cutiile de viteze TL cu 30% (de la 5.000 de cutii de viteze la 7.500 pe săptămână). Cutia de viteze TL este o cutie manuală de ultimă generaţie, prima cutie de viteze comună a Alianţei Renault Nissan (6 rapoarte, cuplu de până la 240 Nm, adaptată motoarelor pe benzină de 1.8l şi 2l şi diesel de 1.5l). Pentru cutia de viteze TL8 se produce şi modulul de transfer, Uzina Mecanica şi Sasiuri Dacia fiind singura uzină din Grupul Renault care industrializează această componentă mecanică. Peste jumătate din producţia de cutii de viteze este destinată exportului către uzinele Alianţei Renault-Nissan (Franta, Turcia, Marea Britanie).

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2655 :: 17.8MB