Honda Project 2&4, câștigătorul concursului Global Design Project, va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt ca un testimonial al experienței Honda în materie de performanțe pe două și pe patru roți. Legătura cu lumea moto derivă, printre altele, din folosirea propulsorului de competiție RC213V, modificat pentru a rula pe drumuri publice și din poziția inovatoare la volan.
Noul concept celebrează atât creativitatea inginerilor Honda cât și poziția de lider în materie de producător de motoare la nivel mondial în industria auto, moto, echipamente auxiliare, navale și din zona aerospațială. Cu un portofoliu atât de divers, Honda revine în arena performanței și pasiunii după ce a lansat oficial la începutul acestui an doi exponenți importanți în domeniul sportivității, noul Type R și noul NSX.
![]() |
Propulsorul folosit provine de la motocicleta de Moto GP de anul trecut și este un V4 de 999 cmc ce produce 215 CP la 13.000 RPM și un cuplu maxim de 118 Nm la 10,500 rpm. Această unitate extrem de avansată este cuplată unei transmisii DCT cu 6 trepte, iar greutatea totală a conceptului este de 405 kg.
Structura conceptului este una gândită pentru a lăsa la vedere multe elemente ale șasiului, similar unei motociclete naked, în timp ce motorul se află plasat central pentru a obține un centru de greutate cât mai jos.
Tot la Frankfurt, Honda va aborda și latura practică a automobilului printr-un concept adresat fanilor ciclismului. Honda Civic Tourer Active Life Concept poate transporta două biciclete și stoca un număr generos de echipamente auxiliare necesare unor pasionați de ciclism. Printre detaliile cele mai interesante ale conceptului se numără sistemul de ancorare a bicicletelor ce poate culisa permițând bicicletei să fie reparate în poziție suspendată.
![]() |
Unele dintre atuurile care fac din Civic Tourer o bază ideală pentru un astfel de concept este poziționarea rezervorului de combustibil în partea din față a mașinii, volumul maxim de încărcare de 1668 l și unul dintre cele mai joase praguri de încărcare din segment.
Pentru a suplimenta oferta de spațiu inginerii Honda au integrat și un portbagaj suplimentar montat pe plafonului conceptului, integrat în linia aerodinamică a mașinii, dar suficient de spațios pentru a adăposti diferite accesorii, printre care căști pentru protecție, ghete speciale etc.
Conceptul Active Life este propulsat de motorul diesel 1.6 i-DTEC ce produce 120 CP și 300 Nm, același motor care a setat recent Recordul Mondial Guinness de consum cu o valoare de 2,82 l/100 km pe un traseu de 13,498 km.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!