No SSO cookie

Hibrizii sunt mai siguri pentru pasageri

voteaza
(0/ 0)
Hibrizii sunt mai siguri pentru pasageri
Noutati-auto · · 4 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Conform unor studii, masinile hibride sunt mai sigure pentru pasagerii lor dar mai periculoase pentru pietoni

 
 

Un studiu realizat de HLDI (Highway Loss Data Institute), afiliat al IIHS (Institutul de Asigurari pentru siguranta traficului rutier), arata ca, in medie, conducatorii masinilor hibride sunt cu 25% mai putin susceptibili de a fi raniti intr-un accident decat soferii de modele non-hibride.

"Greutatea este un factor important", spune Matt Moore, vicepresedinte HLDI si  autor al raportului. "Hibrizii sunt, in medie, cu 10 la suta mai grei decat omologii lor standard Aceasta masa in plus le ofera un avantaj in accidente fata de masinile conventionale."
Moore adauga faptul ca si alti factori, cum ar fi: cum, cand si de catre cine sunt condusi acesti hidrizi, pot contribui la rezultat, dar cercetatorii au incercat sa reduca impactul acestor factori asupra rezultatelor finale.

Studiul HLDI a fost facut pe mai mult de 25 de perechi de versiuni hibride si conventionale ale aceluiasi vehicul.
Pe de alta parte, un studiu separat HLDI care a testat 17 versiuni hibride si non-hibride din acelasi vehicul, arata ca, in medie, hibrizii au cu 20% mai multe sanse sa fie implicati in accidente pietonale in comparatie cu versiunile lor conventionale.

Moore explica: "Atunci cand hibrizii functioneaza in modul electric, pietonii nu pot auzi masina, astfel incat ei traverseaza fara sa verifice daca vine vreo masina”.

Este o problema care a fost deja subliniata de NHTSA, care vrea sa fie emisa  o lege prin care se cere ca toate vehiculele hibrid sau electrice sa emita un zgomot de avertizare standard pentru a avertiza pietonii de prezenta lor.

Toyota si Lexus au anuntat ca vor adapta la toate masinile lor electrice sau hibrid alerte de sunet sintetic de motor, care vor emite un zgomot atunci cand vehiculul functioneaza doar pe energie electrica.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (4)

scris de carmenflorin

inteleg ca pietonii nu pot auzii masina dar o pot vedea

scris de sims

pai daca pietonul traverseaza fara sa se asigure nu e vina soferului si a masinii

scris de ovyy

Nu stiu daca cei aprox. 10% la greutate fata de varianta standard poate juca un rol hotarator, nu sunt chiar asa de multe masini hibride pentru a trage o concluzie obiectiva in urma unui studiu. Cat despre zgomot, aici cred ca au dreptate, unii pietoni se bazeaza pe auz..nu pe vaz...:).

scris de cameluss

foarte buna ideea cu alerte de sunet sintetic de motor ,

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
3.1804 :: 22.2MB