Un studiu realizat de HLDI (Highway Loss Data Institute), afiliat al IIHS (Institutul de Asigurari pentru siguranta traficului rutier), arata ca, in medie, conducatorii masinilor hibride sunt cu 25% mai putin susceptibili de a fi raniti intr-un accident decat soferii de modele non-hibride.
"Greutatea este un factor important", spune Matt Moore, vicepresedinte HLDI si autor al raportului. "Hibrizii sunt, in medie, cu 10 la suta mai grei decat omologii lor standard Aceasta masa in plus le ofera un avantaj in accidente fata de masinile conventionale."
Moore adauga faptul ca si alti factori, cum ar fi: cum, cand si de catre cine sunt condusi acesti hidrizi, pot contribui la rezultat, dar cercetatorii au incercat sa reduca impactul acestor factori asupra rezultatelor finale.
Studiul HLDI a fost facut pe mai mult de 25 de perechi de versiuni hibride si conventionale ale aceluiasi vehicul.
Pe de alta parte, un studiu separat HLDI care a testat 17 versiuni hibride si non-hibride din acelasi vehicul, arata ca, in medie, hibrizii au cu 20% mai multe sanse sa fie implicati in accidente pietonale in comparatie cu versiunile lor conventionale.
Moore explica: "Atunci cand hibrizii functioneaza in modul electric, pietonii nu pot auzi masina, astfel incat ei traverseaza fara sa verifice daca vine vreo masina”.
Este o problema care a fost deja subliniata de NHTSA, care vrea sa fie emisa o lege prin care se cere ca toate vehiculele hibrid sau electrice sa emita un zgomot de avertizare standard pentru a avertiza pietonii de prezenta lor.
Toyota si Lexus au anuntat ca vor adapta la toate masinile lor electrice sau hibrid alerte de sunet sintetic de motor, care vor emite un zgomot atunci cand vehiculul functioneaza doar pe energie electrica.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
scris de carmenflorin 10 December 2011 09:55
inteleg ca pietonii nu pot auzii masina dar o pot vedea
scris de sims 27 November 2011 20:54
pai daca pietonul traverseaza fara sa se asigure nu e vina soferului si a masinii
scris de ovyy 25 November 2011 15:25
Nu stiu daca cei aprox. 10% la greutate fata de varianta standard poate juca un rol hotarator, nu sunt chiar asa de multe masini hibride pentru a trage o concluzie obiectiva in urma unui studiu. Cat despre zgomot, aici cred ca au dreptate, unii pietoni se bazeaza pe auz..nu pe vaz...:).
scris de cameluss 22 November 2011 22:09
foarte buna ideea cu alerte de sunet sintetic de motor ,
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!