No SSO cookie

Harta autostrazilor: ce a fost si ce va fi

voteaza
(0/ 0)
Harta autostrazilor: ce a fost si ce va fi
Noutati-auto · · 1 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Mostenirea PNL lasata Cabinetului Boc: milioane de euro cheltuiti pe studii de fezabilitate pe autostrazi, proiecte care se vor prafui si cativa constructori selectati.

 
 
Programul de guvernare PDL-PSD rade multe dintre proiectele noi de autostrazi si drumuri expres demarate, cel putin pe hartie, de catre PNL. Au fost pastrate doar programele convenite in perioada 2005-2006. Filozofia prin care diferitele regiuni ale tarii se vor conecta la reteaua rutiera se schimba inainte de a fi pusa in practica. Unele proiecte, cum ar fi cele de drumuri expres sau chiar cele ale unor autostrazi, ale caror studii de fezabilitate au fost platite cu milioane de euro, vor sfarsi in sertare acoperite de praf. Daca din pix modificarile s-au facut usor, respectarea promisiunilor coalitiei PSD-PDL va obliga la alocatii bugetare anuale de 3,5% din PIB, adica dublul sumei date in acest an.

Pe Coridorul IV de transport paneuropean, programul noilor guvernanti nu schimba nimic.
Partial, cele sapte tronsoane ale viitoarei autostrazi care face legatura intre Nadlac-Arad si Pitesti, spre autostrada A1, au finantare, studii de fezabilitate facute, ba chiar licitatii organizate. Mai raman de facut proiectarea si, desigur, lucrarile.

PDL-PSD promite terminarea coridorului pana la Constanta mai devreme cu un an, adica 2012, fata de 2013, termen avansat de PNL (an in care ar urma sa se termine ultimul tronson Lugoj-Deva, potrivit site-ului Companiei de Autostrazi).

Cel mai avansat tronson este Arad-Timisoara, pentru care s-a stabilit chiar constructorul, anume asocierea FCC-Astaldi. Pentru restul tronsoanelor, compania este in faza de intocmire a documentatiei de licitatie, de elaborare a studiilor de fezabilitate etc. Tronsoanele urmeaza a fi finantate din fonduri nerambursabile europene si de la buget. Tronsonul Pitesti-Sibiu va fi realizat prin concesiune si este unul dintre cele mai putin avansate.

Daca PNL dorea un drum expres care sa lege Craiova de Pitesti si mai departe de Bucuresti si Coridorul IV, cu ajutorul autostrazii A1, solutia PDL-PSD presupune construirea unei autostrazi Bucuresti-Alexandria-Craiova si renuntarea la drumul expres. PDL-PSD nu da termenul de realizare a acestei autostrazi, ci mentioneaza doar inceperea lucrarilor. Studiul de fezabilitate al drumului expres la care acum se renunta a fost platit cu 12 milioane de euro. Restul Coridorului IV, anume Cernavoda-Constanta si centura acestui oras, este in faza avansata. A fost selectat constructorul pentru centura municipiului si sunt in curs licitatiile pentru tronsoanele Cernavoda-Medgidia si Medgidia-Constanta.

Spre Moldova, programul PSD nu mentioneaza varianta PNL de construire a unei autostrazi de la Focsani la Albita (jud.Vaslui), ci doar inceperea lucrarilor la portiunea Focsani-Sabaoani, unde, in gandirea PDL-PSD, se face jonctiunea cu autostrada Targu-Mures-Iasi-Ungheni. in viziunea PNL, jonctiunea urma sa se faca mai la nord, in zona Pascani. Tot tronsonul este in faza incipienta, adica se afla in faza de contractare a studiului de fezabilitate pentru prima portiune a autostrazii, Ploiesti-Buzau.

Cat priveste autostrada Bucuresti-Ploiesti-Comarnic-Brasov, fostii si actualii guvernanti sunt de acord ca aceasta se poate termina cel tarziu in 2014. Contractele pe primele doua tronsoane ale autostrazii, Bucuresti-Moara Vlasiei si Moara Vlasiei-Ploiesti, sunt in lucru, iar concesionarul portiunii Comarnic-Brasov va fi ales in ianuarie. Ambele tabere sunt de acord ca Ploiesti-Comarnic va fi facuta tot in concesiune, dar aici proiectul este la zero. Termenul de terminare a lucrarilor la autostrada Transilvania, care, potrivit contractului, ar trebui finalizata in 2013, este 2013-2014, isi propune noua guvernare. Bechtel lucreaza pe doua tronsoane si exista proiecte pentru trei dintre cele opt tronsoane.

Programul PDL-PSD renunta la autostrazi si drumuri expres importante pentru conexiunea viitoarelor autostrazi. Printre acestea se numara Jucu-Dej-Bistrita (autostrada "Nokia") si 12 drumuri expres de legatura intre diferite zone sau autostrazi ale tarii.

Transpunerea planurilor in practica necesita multi bani, spune Dorin Debucean, director general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania. "Realizarea proiectelor demarate presupune alocatii de la buget pentru anul viitor de 3,5% din PIB, fata de 1,6% in prezent. Banii sunt destinati lucrarilor de modernizare a drumurilor nationale si construire a autostrazilor, precum si lucrarilor de intretinere", spune acesta.

Sumele nu includ cheltuielile materiale, salariale ale companiei, platite din venituri proprii. Alocatiile de la buget vor fi completate cu aproximativ doua miliarde de euro, fonduri de coeziune, precum si prin credite de 1,3 miliarde de euro, accesate anul viitor de la BERD, BEI, Banca Mondiala. Pentru a fi transpus in practica, programul de autostrazi, modernizare, de intretinere a drumurilor nationale are nevoie de aproximativ sapte miliarde de euro.
 

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (1)

scris de Anonim

asa va fii ;-)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2799 :: 18.69MB