No SSO cookie

Guvernul doreste anularea facilitatilor vamale pentru automobilele cumparate în leasing

voteaza
(0/ 0)
Guvernul doreste anularea facilitatilor vamale pentru automobilele cumparate în leasing
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Cei care îşi doresc şi au posibilitatea să-şi cumpere un autoturism fabricat în Statele Unite, Japonia, Coreea de Sud sau în orice altă ţară cu care România nu are acorduri de liber schimb ar trebui să se grăbească deoarece Guvernul are în vedere majorarea taxelor vamale la aceste produse, se arată în cotidianului Adevărul.

 
 
[poza1s]Mai precis, printr-un proiect de lege aflat acum pe circuitul de avizare la ministerele de resort, va fi eliminată facilitatea privind aplicarea taxelor vamale la valoarea reziduală pentru importurile de autoturisme, ceea ce va afecta activitatea companiilor de leasing. Măsura nu se va aplica însă la leasingul de echipamente pentru industrie şi construcţii. "Aplicarea unei astfel de măsuri ar anula practic cea mai importantă facilitate oferită de leasing, taxa vamală plătită la valoarea reziduală de 20% a bunurilor importate", a declarat Cristian Mateescu, secretarul general al Asociaţiei Societăţilor de Leasing din România (ASLR). Dacă legea va fi aprobată, taxele vamale pentru autoturismele importate din ţările menţionate ar urma să fie plătite la intrarea în vamă a autoturismelor, şi nu la valoarea reziduală rezultată în urma leasingului. În opinia reprezentantului ASLR, o astfel de măsură ar avea ca efect atât scăderea importurilor, cât şi a exporturilor. [poza2s]Preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Marius Carp apreciază la rândul său că eliminarea acestei facilităţi ii va afecta "într-un mod foarte grav" pe importatorii de autoturisme provenite din afara Europei. Potrivit lui Eugen Dijmărescu, ministrul delegat al Comerţului, uzanţele europene stabilesc că importul de autoturisme de altă provenienţă decât UE este supus taxei vamale la intrarea pe teritoriul vamal, indiferent de destinaţia autoturismului. Acesta a adăugat că efectele măsurii nu îi va împiedica pe români să cumpere în continuare maşini japoneze, pentru că majoritatea acestora sunt fabricate în Europa. "În definitiv, noi vrem să ne integrăm în UE, nu în Japonia sau Coreea", a precizat Dijmărescu. "Motivul invocat de iniţiatorii proiectului de lege, de aliniere la normele europene în vigoare, nu este unul real, deoarece cuantumul taxelor vamale aplicate autoturismelor care provin din afara UE este de 10%, comparativ cu 30% cât se percepe în România", îl contrazice Marius Carp. [poza3s]În opinia oficialului APIA, proiectul de lege este anticoncurenţial şi va scoate de pe piaţă companiile care nu produc în Europa. "Politica comercială înseamnă şi protecţia pieţei", spine Carp. În replică, Eugen Dijmărescu a declarat că şi România se va alinia la 1 ianuarie 2006 la nivelul de 10%, dar până atunci "când există o solicitare din partea unui producător intern, direct concurat pentru a i se inchide piaţa, iei măsurile necesare. Ei (n.r.-importatorii afectaţi) spun aşa, pentru că, dacă nu am lua această măsura acum, până în 2006, producătorul intern s-ar duce pe apa Sâmbetei". "Politica comercială înseamnă şi protecţia producătorilor autohtoni, nu doar deschiderea pieţei. În acest context, este datoria instituţiei cu atribuţii în domeniul politicii comerciale să propună măsuri pentru limitarea concurenţei neloiale, mai ales atunci când politica unui grup concurent este de a limita accesul la pieţe al unui producător român şi a-l concura pe acesta pe propria sa piaţă locală cu modele importate", spune comunicatul Departamentului de Comerţ. Dincolo de politica protecţionistă adoptată de guvern, ne întrebăm ce producător autohton de automobile are atâta influenţă asupra Executivului? Răspunsul nu este greu de ghicit fiindcă în urmă cu ceva timp, aflat la Craiova, premierul Adrian Năstase anunţa că trebuie făcut ceva pentru salvarea uzinei Daewoo, se mai arată în cotidianul Adevărul. [poza4s]Aceeaşi uzină care în momentul privatizării a primit o grămadă de facilităţi fiscale în urma intervenţiei directe a preşedintelui Iliescu. Se poate spune că premierul Adrian Năstase încearcă, printr-o măsură administrativ-fiscală, să ajute fabrica de la Craiova, rămasă fără stăpân, după ce grupul american General Motors a preluat falimentarul grup sud-coreean Daewoo, fără a fi interesat de filiala sa din România. Acum, GM, în special prin marca Chevrolet, face concurenţă autoturismelor Cielo fabricate la Craiova. În aceaşi situaţie se află şi alte automobile americane, mai puţine, ce-i drept, dar care apar tot mai des pe drumurile româneşti. Cunoscuţi pentru consecvenţa cu care îşi apără interesele economice, americanii s-ar putea simţi lezaţi de intenţia părţii române. Ziarul menţionat aanalizează însă şi situaţia dincolo de aspectele diplomatice, fiindcă eliminarea facilităţilor privind leasingul va da din nou apă la moară traficanţilor. La întrebarea "nu vrei o maşină mai ieftină?", s-ar putea găsi din ce în ce mai mulţi care să răspundă afirmativ. Şi atunci, "băieţii" specializaţi îţi fac rost de maşina dorită (cu tot cu acte), dacă îi plăteşti direct din geanta cu bani. [poza5s]Acest fenomen ar putea fi din nou stimulat, deoarece achiziţionarea unei maşini în leasing este o operaţiune "curată", cumpărătorul fiind nevoit să achite toate taxele aferente, fără a putea păgubi în vreun fel statul. "Controlul provenienţei banilor nu este treaba noastră. Altcineva se ocupă de acest lucru. Noi facem doar politicile comerciale necesare într-un război comercial", a venit sec răspunsul ministrului Eugen Dijmărescu. Persoanele care au cumpărat deja sau doresc să-şi cumpere maşini importate din SUA, Japonia, Coreea de Sud sau din alte ţări din afara Uniunii Europene cu care România nu are acorduri de liber schimb, până la data intrării în vigoare a legii care elimină facilităţile privind taxele vamale, îşi vor putea derula procedura de leasing şi după intrarea în vigoare a legii. "Legea nu are caracter retroactiv, deci nu-i va afecta pe cei care se află în astfel de situaţii", a declarat pentru Adevărul, Eugen Dijmărescu, ministru delegat al Comerţului. În aceste condiţii, inclusiv cei care încheie contracte de leasing pentru autoturisme cu o zi înainte de intrarea în vigoare a legii vor plăti taxa vamală la valoarea reziduală de 20% a bunului importat. Taxele vamale pentru automobilele cumpărate în regim de leasing vor fi plătite la intrarea în vamă numai după ce legea va deveni aplicabilă, în cazul în care Parlamentul nu va decide un alt termen de intrare în vigoare decât cel al publicării în Monitorul Oficial.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2334 :: 19.93MB