No SSO cookie

Guvernul a supralicitat intentionat pretul autostrazii Brasov-Bors

voteaza
(0/ 0)
Guvernul a supralicitat intentionat pretul autostrazii Brasov-Bors
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Autostrada Braşov-Borş este a doua din Europa, dupa cea din Suedia, în cea ce priveşte preţul de construcţie, cu 8,27 miloane de euro/kilometru, rezultă dintr-un studiu efectuat de inginerul Liviu Daschevici, director general al Asociaţiei Române a Antreprenorilor din Construcţii (ARACO).

 
 
[poza1s]Braşov-Borş nu a reuşit să întreaca în costuri autostrada suedeză, care are un preţ de 10,56 milioane de euro/kilometru, întrucât aceasta din urmă are 4 benzi de circulaţie pentru fiecare sens, faţă de două la cea romanească, şi este construită aproape exclusiv în zona montană, foarte greu accesibilaă necesitând construcţia multor tuneluri. Totuşi, autostrada suedeză are un preţ cu doar 20% mai mare în conditiile în care lăţimea este aproapă dublă. În studiu se mai arată că în Portugalia se vor construi autostrăzi cu trei benzi pe un sens, la cel mai mic preţ, de 2,09 milioane euro/kilometru, în timp ce forţa de munca este de aproape 6 ori mai scumpă ca la noi, mai arată studiul. În Marea Britanie sunt prevăzute patru autostrăzi, în lungime de 1.050 de kilometri, cu un cost evaluat la 3,91 milioane euro/kilometru. Autostrada grecească Via Egnatia, în lungime totală de 809 km, cu trei benzi de circulaţie pe sens, va costa cu aproape 3 milioane de euro/kilometru mai puţin decât a noastră. Tot grecii vor plăti pentru cu 2,5 milioane euro/kilometru mai puţin pentru un kilometru de drum cu 4 benzi de circulatie pe sens, pe autostrada Pathe, faţă de căt se plateşte pentru autostrada Borş-Braşov, reiese din studiu. Un alt aspect evidenţiat de directorul ARACO este că forţa de muncă este mult mai ieftină în Romania, respectiv, 1 euro/oră, în timp ce în Suedia depăşeste 30 de euro/oră. Pe de alta parte, reprezentanţii industriei cimentului spun că autostrada s-ar fi putut realiza mai ieftin cu pâna la un sfert dacă se folosea ca materie primă betonul. La atribuirea contractului, diplomaţii UE au fost deranjaţi de faptul că autostrada prevazută in contractul cu Bechtel va fi construită înaintea autostrăzii Bucureşti-Budapesta, proiect convenit de Guvernul român cu UE. "Acetia se tem fie că lucrarile de constructie a drumului finanţat de UE vor fi amânate, fie ca guvernul român, lipsit de lichidităţi va arunca banii pentru a construi două autostrazi în partea de vest a ţării, în acelasi timp", scrie Financial Times. Atribuirea fără licitaţie a facut şi ca finanţările externe pentru proiect să lipsească. Astfel, Bulgaria îşi construieşte autostrada cu sprijin financiar european, UE acoperind pana la 75% din costuri, potrivit lui Zhenya Dinkova, reprezentantă a Ministerului bulgar de Finanţe.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1512 :: 17.77MB