No SSO cookie

Guvernul a supralicitat intentionat pretul autostrazii Brasov-Bors

voteaza
(0/ 0)
Guvernul a supralicitat intentionat pretul autostrazii Brasov-Bors
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Autostrada Braşov-Borş este a doua din Europa, dupa cea din Suedia, în cea ce priveşte preţul de construcţie, cu 8,27 miloane de euro/kilometru, rezultă dintr-un studiu efectuat de inginerul Liviu Daschevici, director general al Asociaţiei Române a Antreprenorilor din Construcţii (ARACO).

 
 
[poza1s]Braşov-Borş nu a reuşit să întreaca în costuri autostrada suedeză, care are un preţ de 10,56 milioane de euro/kilometru, întrucât aceasta din urmă are 4 benzi de circulaţie pentru fiecare sens, faţă de două la cea romanească, şi este construită aproape exclusiv în zona montană, foarte greu accesibilaă necesitând construcţia multor tuneluri. Totuşi, autostrada suedeză are un preţ cu doar 20% mai mare în conditiile în care lăţimea este aproapă dublă. În studiu se mai arată că în Portugalia se vor construi autostrăzi cu trei benzi pe un sens, la cel mai mic preţ, de 2,09 milioane euro/kilometru, în timp ce forţa de munca este de aproape 6 ori mai scumpă ca la noi, mai arată studiul. În Marea Britanie sunt prevăzute patru autostrăzi, în lungime de 1.050 de kilometri, cu un cost evaluat la 3,91 milioane euro/kilometru. Autostrada grecească Via Egnatia, în lungime totală de 809 km, cu trei benzi de circulaţie pe sens, va costa cu aproape 3 milioane de euro/kilometru mai puţin decât a noastră. Tot grecii vor plăti pentru cu 2,5 milioane euro/kilometru mai puţin pentru un kilometru de drum cu 4 benzi de circulatie pe sens, pe autostrada Pathe, faţă de căt se plateşte pentru autostrada Borş-Braşov, reiese din studiu. Un alt aspect evidenţiat de directorul ARACO este că forţa de muncă este mult mai ieftină în Romania, respectiv, 1 euro/oră, în timp ce în Suedia depăşeste 30 de euro/oră. Pe de alta parte, reprezentanţii industriei cimentului spun că autostrada s-ar fi putut realiza mai ieftin cu pâna la un sfert dacă se folosea ca materie primă betonul. La atribuirea contractului, diplomaţii UE au fost deranjaţi de faptul că autostrada prevazută in contractul cu Bechtel va fi construită înaintea autostrăzii Bucureşti-Budapesta, proiect convenit de Guvernul român cu UE. "Acetia se tem fie că lucrarile de constructie a drumului finanţat de UE vor fi amânate, fie ca guvernul român, lipsit de lichidităţi va arunca banii pentru a construi două autostrazi în partea de vest a ţării, în acelasi timp", scrie Financial Times. Atribuirea fără licitaţie a facut şi ca finanţările externe pentru proiect să lipsească. Astfel, Bulgaria îşi construieşte autostrada cu sprijin financiar european, UE acoperind pana la 75% din costuri, potrivit lui Zhenya Dinkova, reprezentantă a Ministerului bulgar de Finanţe.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2050 :: 22.17MB