No SSO cookie

Foaia de magneziu cu greutate redusa

voteaza
(5/ 1)
Foaia de magneziu cu greutate redusa
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
5.0

Datorită înlocuirii mai multor componente din oţel şi aluminiu, devin posibile economii de carburant ce se ridică la valori din două cifre

 
 

General Motors testează un proces de formare la cald şi un tratament brevetat pentru mărirea rezistenţei la coroziune pentru foaia de magneziu, o premieră în industria auto ce va permite utilizarea din ce în ce mai frecventă a acesteia ca alternativă la oţel şi aluminiu.

GM doreşte să extindă utilizarea pieselor cu masă redusă pentru autovehiculele din întreaga lume şi va urmări oportunităţile de brevetare asociate acestei tehnologii inovatoare. Obiectivul îl constituie facilitarea utilizării acestui proces de către furnizori, pentru a rezulta o cantitate semnificativă de foaie de magneziu, care va contribui la reducerea substanţială a masei autovehiculelor.

Alături de motoarele convenţionale şi sistemele de propulsie electrice mai eficiente, utilizarea magneziului, ce cântăreşte cu 33% mai puţin decât aluminiul, cu 60% mai puţin decât titanul şi cu 75% mai puţin decât oţelul, îi va ajuta pe clienţi să economisească bani în momentul alimentării autovehiculului cu carburant.

Până în prezent, producătorii de autovehicule au depus eforturi pentru a fabrica panouri din foaie de magneziu rezistente, fiabile şi inoxidabile, cu ajutorul metodelor tradiţionale de formare. În cadrul procesului patentat de GM, căldura la care este supusă foaia de magneziu atinge 450 de grade Celsius (842 de grade Fahrenheit), permiţând modelarea precisă a materialului în forme rigide, precise.

Cu ajutorul acestui proces, GM a dezvoltat un panou interior din magneziu pentru capacul portbagajului ce a rezistat la 77.000 de lovituri efectuate de roboţi industriali şi la impacturi de 250 kg, fără a suferi defecţiuni.

Magneziul turnat a fost utilizat pentru multiple piese, de la volane la suporturi pentru motoare, dar GM este primul producător care utilizează foaia din magneziu formată la cald pentru structuri, preconizându-se folosirea din ce în ce mai frecventă a foii de magneziu, împreună cu materiale şi optimizări de procese suplimentare, obiectivul reprezentându-l reducerea costurilor.

„Utilizarea inovatoare a magneziului ilustrează doar o situaţie în care GM implementează tehnologii inovatoare care vor constitui un avantaj pentru clienţii noştri din întreaga lume,” a declarat Jon Lauckner, director tehnic al GM şi vice-preşedinte al diviziei Cercetare & Dezvoltare Globală. „Utilizarea materialelor cu rezistenţă ridicată şi greutate redusă, precum magneziul şi aluminiul, reprezintă una dintre cele mai eficiente modalităţi de a reduce consumul de carburant şi de a creşte performanţele de conducere.”

Tehnologii de sudură a aluminiului, o premieră în industria auto,

Asociaţia pentru materiale utilizate în industria auto din SUA estimează că, până în anul 2020, pentru fiecare autovehicul vor fi folosite 159,09 kg de magneziu în locul a 227,27 kg de oţel şi a 59,09 kg de aluminiu, obţinându-se o reducere cu 15% a masei totale. Această masă redusă va asigura o economie de carburant între 9 şi 12%.

Datorită panoului interior pentru capacul portbagajului, pregătit pentru a intra în producţie, GM poate obţine o reducere a greutăţii cu 1 kg comparativ cu panoul interior din aluminiu.

„Fiecare gram în minus contează atunci când este vorba de reducerea consumului de carburant,” a declarat Greg Warden, director executiv global GM al departamentului de tehnologii pentru caroserie. „Datorită înlocuirii metalelor mai grele cu unul dintre cele mai uşoare le vom putea oferi clienţilor noştri din întreaga lume un consum de carburant mai redus, menţinând în acelaşi timp gradul ridicat de siguranţă şi durabilitate al autovehiculelor noastre.”

De asemenea, producătorii de autovehicule au depus eforturi pentru ca magneziul să devină inoxidabil. În urma tratamentului brevetat de GM, foaia de magneziu formată la cald a rezistat timp de 10 săptămâni consecutive la teste de mediu non-stop ce cuprindeau pulverizare cu sare, umiditate de 100% şi temperaturi extreme.

„Ca în cazul tuturor pieselor auto din materiale de înaltă tehnologie, am supus capacul pentru portbagaj din magneziu la cele mai dificile teste de rezistenţă şi coroziune, pe care le-a trecut cu brio,” a spus Jon Carter, cercetător în domeniul metalelor, din cadrul diviziei Cercetare şi Dezvoltare a GM. „Preconizăm că se va comporta extrem de bine, chiar şi în cele mai dificile condiţii.”

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2065 :: 22.12MB