No SSO cookie

GM este numarul unu in lume, insa VW nu este de acord

voteaza
(0/ 0)
GM este numarul unu in lume, insa VW nu este de acord
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

In urma publicarii rezultatelor inregistrate in vanzari, de catre companiile auto in anul 2011, General Motors devine lider mondial, urmat de Volkswagen Group, care contesta cifrele.

 
 

Saptamana trecuta, General Motors a dat publicitatii cifrele de vanzari inregistrate pe anul 2011, unde cu un numar de 9.025.942 de vehicule comercializate, cu 7,6% mai mult decat in anul 2010, devine noul lider mondial, in termeni de vanzari de volum.

Cu ceva timp inainte, Volkswagen Group si-a publicat propriile cifre, anuntand un total de 8,16 milioane vehicule vandute, cu o crestere de 14,3%, comparat cu anul 2010, cifra care aseaza grupul german pe pozitia secunda. Insa lucrurile par a nu fi chiar asa.


Acum, VW Group pune la indoiala cifrele publicate de GM si bineinteles si coroana de lider dobandita de grupul american. Potrivit unui raport publicat de The Wall Street Journal, VW Group n-a inclus in cifrele raportate public si vanzarile companiilor subsidiare, cum ar fi MAN SE si Scania AB, unde detine pachetele majoritare de actiuni.
S-a estmat ca vanzarile celor doua companii prodcatoare de camioane, ar fi putut spori cifra de vanzari a VW Group cu aproximativ 200.000 de unitati, ajungand la un total de 8,36 milioane pentru anul trecut.


Si cum 9 milioane este oricum o cifra mai mare decat 8,36, materialul din Wall Street Journal continua si argumenteaza nemultumirile rivalilor americanilor, care pretind ca rezultatele GM sunt crescute artificial de vanzarile inregistrate de partenerii chinezi ai acestora, unde GM detine, de asemenea, pachete de actiuni, cum ar fi SAIC MotorCorp. si Liuzhou Wuling Motors Co, ultima de exemplu, fiind creditata cu vanzari de aproape 1,2 milioane unitati de vehicule comerciale low cost, in China.
Wall Street Journal afirma ca unii analisti nu au inclus vanzarile companie Wuling in cele ale GM, deoarece americanii nu detin pachetul majoritar si deci, nu au controlul deplin asupra companiei.

Insa controversele nu se opresc la coroborarea, sau nu, a cifrelor de vanzari ale GM cu ale subsidiarelor din China, ci ajung si includ si cifrele prezentate de catre Toyota Group, care ocupa locul al treilea in ierarhia mondiala a vanzarilor, cu 7,91 milioane de unitati. Aici, se naste un alt conflict, odata ce Renault Group si Nissan Motors, care opereaza ca un intreg si au un CEO comun, au publicat rezultatele pe vanzari, separat. Daca acestea ar fi fost combinate, la care s-ar fi adaugat si vanzarile inregistrate de rusii de la AvtoVAZ, unde Renault detine 25% din actiuni, alianta (Renault) ar fi inregistrat un total de 8,03 milioane de unitati, fiind deasupra celor de la Toyota.


Pe final, se pare ca producatorii auto ar trebui sa fie mai atenti, nu la cifrele de vanzari si la cat de mari sunt acestea, ci mai degraba la profiturile inregistrate la finele unui an fiscal.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:
Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1699 :: 18.68MB