No SSO cookie

GM dezvolta tehnologia fara fir pentru detectarea pietonilor

voteaza
(4/ 1)
GM dezvolta tehnologia fara fir pentru detectarea pietonilor
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
4.0

Cercetătorii General Motors lucrează la dezvoltarea unei promiţătoare funcţii de asistenţă pentru şofer, cu capacitatea de a detecta pietonii şi bicicliştii pe străzile aglomerate sau în condiţii de vizibilitate redusă, înainte de a fi observaţi de către şofer.

 
 
  • Conectivitatea Wi-Fi Direct de la bordul autovehiculelor ar putea ajuta la sporirea atenţiei şoferului
  • Eforturile au la bază tehnologiile de comunicare între autovehicule şi între autovehicul şi infrastructură

Funcţia are la bază conectivitatea Wi-Fi Direct, standardul P2P care permite ca unele smartphone-uri să comunice direct între ele, fără un punct de acces comun, precum un turn de telefonie mobilă.

Cercetătorii GM au stabilit că Wi-Fi Direct poate fi integrat cu alte sisteme de detectare a obiectelor şi de avertizare a şoferului, cu funcţionare pe bază de senzori, disponibile deja pe autovehiculele de serie, pentru a ajuta la detectarea pietonilor şi bicicliştilor care au la ei smartphone-uri echipate cu Wi-Fi Direct.

Producătorul de autovehicule are în vedere, de asemenea, dezvoltarea unei aplicaţii complementare pentru smartphone-urile compatibile cu Wi-Fi Direct, care poate fi descărcată de către participanţii la trafic obişnuiţi, precum „curierii pe bicicletă” sau „muncitorii în construcţii” şi care va ajuta autovehiculele echipate cu Wi-Fi Direct să îi identifice.

Detectarea fără fir a pietonilor face parte din dezvoltarea continuă pe care GM o aplică sistemelor de comunicare între autovehicule (V2V) şi de comunicare între autovehicule şi infrastructură (V2I), care pot avertiza din timp în legătură cu pericole precum autovehiculele încetinite sau blocate în trafic, drumurile alunecoase sau intersecţiile şi semnele de circulaţie care indică STOP.

„Această nouă funcţie fără fir ar putea avertiza şoferii în legătură cu pietonii care ar putea intra pe suprafaţa carosabilă din spatele unui autovehicul parcat sau cu bicicliştii care se deplasează în unghiul mort al autovehiculului”, a declarat Nady Boules, Director GM de cercetare-dezvoltare în cadrul Laboratorului de cercetare pentru sisteme electrice şi de control. „Wi-Fi Direct poate deveni o parte integrantă a sistemelor cuprinzătoare de asistenţă pentru şofer, pe care le oferim în dotarea multor autovehicule: Chevrolet, Cadillac, Buick şi GMC.”

Prin eliminarea etapei intermediare, necesare pentru a comunica cu un turn de telefonie mobilă, Wi-Fi Direct le permite dispozitivelor să se conecteze în aproximativ o secundă, spre deosebire de sistemele convenţionale fără fir, care necesită, de obicei, şapte sau opt secunde pentru a descărca informaţiile privind localizarea şi pentru a se conecta.

„Conexiunile rapide ale Wi-Fi Direct conferă un avantaj deosebit sistemelor integrate în autovehicul”, a declarat Donald Grimm, Cercetător-şef pentru sisteme de control al autovehiculelor şi de percepţie în cadrul departamentului global de cercetare şi dezvoltare al GM. „Cu cât un autovehicul detectează mai repede alţi utilizatori Wi-Fi Direct, cu atât potenţialul de evitare a coliziunii este mai mare.”

Conform Administraţiei Naţionale a Siguranţei Traficului pe Autostradă, 4.280 de pietoni şi 618 biciclişti au decedat în 2010 în urma coliziunii cu autovehicule. Ambele valori totale s-au redus cu până la 25% faţă de 1995, la fel ca toate decesele survenite din cauza accidentelor rutiere. Posibilitatea utilizării tehnologiei Wi-Fi Direct de către GM este una dintre modalităţile prin care producătorul de autovehicule poate contribui la reducerea numărului de accidente rutiere soldate cu pierderi de vieţi omeneşti.

Wi-Fi Alliance, asociaţia internaţională în domeniu responsabilă cu certificarea standardelor pentru sistemele fără fir, susţine că dispozitivele compatibile cu tehnologia Wi-Fi Direct pot comunica între ele de la o distanţă de maxim 200 m. Pe lângă asistenţa acordată în detectarea pietonilor, această distanţă poate asigura transferul în siguranţă al fişierelor de tip MP3 sau al informaţiilor digitale din agenda telefonică, între un computer şi sistemul infotainment sau de navigaţie al autovehiculului echipat cu Wi-Fi Direct.

„Pe măsură ce ne îndreptăm către o societate din ce în ce mai conectată, va fi din ce în ce mai important să deţinem un autovehicul autosuficient şi conectat”, a declarat Thilo Koslowski, Vicepreşedinte Analiză Industria Auto din cadrul Gartner Inc., o companie de vârf în cercetarea şi consilierea din domeniul IT. „Tehnologia Wi-Fi Direct ajută autovehiculele să comunice în permanenţă cu alte dispozitive compatibile Wi-Fi şi, de asemenea, poate îmbunătăţi sistemele de comunicare ale autovehiculului cu infrastructura, ceea ce ar putea conduce la o gestionare mai bună a traficului şi la reducerea numărului de accidente.”

 

Indiciul zilei de astazi (5.08.2012) este: mclaren


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1923 :: 17.79MB