No SSO cookie

Geneva LIVE: Pagani Huayra

voteaza
(0/ 0)
Geneva LIVE: Pagani Huayra
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Probabil cel mai asteptat nou model de la Geneva, Pagani Huayra si-a facut azi debutul in cadrul primului salon auto european important al anului. Si, desi reusisem sa deducem asta si din informatiile "scapate” inaintea salonului si cumva ne asteptam la o asemenea reactie, lumea a ramas cu gura cascata.

 
 


In lumea supercar-urilor, fiecare jucator are cateva lucruri ce ne ajuta sa ii definim mai bine locul. Ferrari ar fi copilul-minune al tehnologiei si al sumelor imense investite in dezvoltare, Lamborghini poate fi asemuit cu fostul bataus de la coltul strazii, acum cu ceva mai multa responsabilitate, iar Aston Martin este gentleman-ul sofisticat si irezistibil. Si Pagani? Ei bine, Pagani este “the new guy”. Nu are nici una dintre trasaturile celor de mai sus drept caracteristica principala - fara ca asta sa insemne ca ii lipseste tehnologia, sau performanta, sau stilul. Ba, mai degraba, caracteristica principala a lui ar fi ca le imbina pe toate intr-un rezultat care este “altceva”.

Acest “altceva” a fost de altfel ceea ce a stat la baza succesului lui Zonda, modelul ce a transformat micuta companie in ceea ce este astazi si care a fost folosit drept platforma pentru experimente, editii limitate, speciale etc. precum F si Cinque. Iar astazi, avem Huayra (sau C9, pentru cei ce au avut rabdarea de urmari subiectul in ultimul an).


Fara nici o indoiala, toata lumea se va imbulzi in a inunda articolele despre Huayra (sau “vant” in vechea limba sud-americana Quechua) cu date tehnice si de aceea nu vom insista asupra lor, rezumandu-ne sa punctam doar detaliile importante.


Daca dezvoltarea lui Zonda a fost, asa cum spun chiar oficialii companiei, “evolutionista”, cea a inlocuitoarei sale in gama, Huayra este “revolutionara”. Rezultat al unui proces de proiectare-dezvoltare ce dureaza deja de cinci ani, Huayra va fi oferita cu un motor supraalimentat de provenienta Mercedes-AMG, V12 twin-turbo de 6 litri, ce livreaza 700 CP si un monstruos cuplu de 1.000 Nm!


Daca alaturi la aceste date greutatea masinii, de numai 1.350 kg, obtii niste performante ce plaseaza noul model Pagani daca nu pe primul loc in lume, macar pe al doilea. Astfel, 0-100 km/h in sub 3,5 secunde, o viteza maxima de 370 km/h si o acceleratie laterala maxima in viraj de 1,5 g fac din Huayra un adevarat supercar, justificand, spunem noi, pretul de 1 milion de euro.


Mai ales ca la acesti bani primesti o caroserie monococa din fibra de carbon, sistem de evacuare al gazelor de esapament din titan si o transmisie secventiala cu sapte rapoarte ce cantereste doar 96 de kilograme cu ulei cu tot! Doar maximum 20 de unitati pot fi produse la uzina Pagani in fiecare an deci, daca aveti cu ce, ar cam fi timpul sa scrieti cecul...


Cristian Iovitu


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
4.0461 :: 22.22MB