No SSO cookie

Geneva LIVE: Pagani Huayra

voteaza
(0/ 0)
Geneva LIVE: Pagani Huayra
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Probabil cel mai asteptat nou model de la Geneva, Pagani Huayra si-a facut azi debutul in cadrul primului salon auto european important al anului. Si, desi reusisem sa deducem asta si din informatiile "scapate” inaintea salonului si cumva ne asteptam la o asemenea reactie, lumea a ramas cu gura cascata.

 
 


In lumea supercar-urilor, fiecare jucator are cateva lucruri ce ne ajuta sa ii definim mai bine locul. Ferrari ar fi copilul-minune al tehnologiei si al sumelor imense investite in dezvoltare, Lamborghini poate fi asemuit cu fostul bataus de la coltul strazii, acum cu ceva mai multa responsabilitate, iar Aston Martin este gentleman-ul sofisticat si irezistibil. Si Pagani? Ei bine, Pagani este “the new guy”. Nu are nici una dintre trasaturile celor de mai sus drept caracteristica principala - fara ca asta sa insemne ca ii lipseste tehnologia, sau performanta, sau stilul. Ba, mai degraba, caracteristica principala a lui ar fi ca le imbina pe toate intr-un rezultat care este “altceva”.

Acest “altceva” a fost de altfel ceea ce a stat la baza succesului lui Zonda, modelul ce a transformat micuta companie in ceea ce este astazi si care a fost folosit drept platforma pentru experimente, editii limitate, speciale etc. precum F si Cinque. Iar astazi, avem Huayra (sau C9, pentru cei ce au avut rabdarea de urmari subiectul in ultimul an).


Fara nici o indoiala, toata lumea se va imbulzi in a inunda articolele despre Huayra (sau “vant” in vechea limba sud-americana Quechua) cu date tehnice si de aceea nu vom insista asupra lor, rezumandu-ne sa punctam doar detaliile importante.


Daca dezvoltarea lui Zonda a fost, asa cum spun chiar oficialii companiei, “evolutionista”, cea a inlocuitoarei sale in gama, Huayra este “revolutionara”. Rezultat al unui proces de proiectare-dezvoltare ce dureaza deja de cinci ani, Huayra va fi oferita cu un motor supraalimentat de provenienta Mercedes-AMG, V12 twin-turbo de 6 litri, ce livreaza 700 CP si un monstruos cuplu de 1.000 Nm!


Daca alaturi la aceste date greutatea masinii, de numai 1.350 kg, obtii niste performante ce plaseaza noul model Pagani daca nu pe primul loc in lume, macar pe al doilea. Astfel, 0-100 km/h in sub 3,5 secunde, o viteza maxima de 370 km/h si o acceleratie laterala maxima in viraj de 1,5 g fac din Huayra un adevarat supercar, justificand, spunem noi, pretul de 1 milion de euro.


Mai ales ca la acesti bani primesti o caroserie monococa din fibra de carbon, sistem de evacuare al gazelor de esapament din titan si o transmisie secventiala cu sapte rapoarte ce cantereste doar 96 de kilograme cu ulei cu tot! Doar maximum 20 de unitati pot fi produse la uzina Pagani in fiecare an deci, daca aveti cu ce, ar cam fi timpul sa scrieti cecul...


Cristian Iovitu


 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
2.6832 :: 18.71MB