No SSO cookie

Geneva LIVE: Hello Dodge Journey... aaa... FIAT Freemont?

voteaza
(0/ 0)
Geneva LIVE: Hello Dodge Journey... aaa... FIAT Freemont?
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

Grupul FIAT a lansat astazi la Geneva modelul Freemont, un crossover cu sapte locuri a carui productie este programat sa inceapa in vara acestui an. Pentru cei familiarizati cat de cat cu piata americana, daca masina vi se pare cunoscuta aveti dreptate, este chiar Dodge Journey 2009, cu alta emblema si cu o parte frontala redesenata pentru clientii europeni.

 
 


Aparent, FIAT crede ca Freemont chiar va ajuta la oprirea scaderii vanzarilor sale din ultimii ani si, mai mult, ca mai exista o piata pe Batranul Continent pentru un crossover cu - optional - tractiune integrala si sapte locuri. Oricum, din momentul in care italienii au luat 25% din actiunile Chrysler, toate actiunile de integrare a platformelor celor doua grupuri s-au concretizat in modele FIAT redenumite si "reimbracate" pentru piata americana, viceversa devenind de-abia cu Freemont valabila.

Era normal ca Freemont sa nu fie la ani-lumina de surata americana, dar e de apreciat ca italienii au dotat cross-overul cu o parte frontala redesenata (emblema FIAT pe grila si o spoiler nou, mai aerodinamic si cu "look" mai sportiv) si cu lampi de stop si un spoiler-spate mai "cool".

In interior, Freemont va oferi cam aceleasi dotari, confort  si echipamente ca si Journey, lucrurile devenind interesante de abia sub capota.

Aici, Freemont va diferi cel mai mult de surata americana. Astfel, versiunea de baza cu tractiune 2x4 va primi un motor turbo-diesel FIAT de doi litri cu 140 CP culat la o transmisie manuala cu cinci rapoarte, pentru ea fiind disponibila si o versiune de 170 CP a aceluiasi propulsor.

Pentru amatorii de tractiune integrala insa, lucrurile nu mai par atat de roz, ei fiind deocamdata condamnati la motoare numai pe benzina. Astfel, pentru versiunea 4x4 un motor de doi litri cu patru cilindri si 170 CP este dotare standard, optional fiind oferit si propulsorul de 3,6 litri V6 cu 276 CP, cunoscut deja din gama Chrysler.

FIAT promite ca suspensiile masinii au fost recalibrate pentru gusturile europenilor, dar parerea noastra este ca deocamdata doar timpul - si eventual un test-drive - ne va permite sa aflam daca este sau nu asa.

In general vorbind, este acum momentul pentru un asemenea mastodont in Europa? Italienii cred ca da, mai ales odata cu iesirea din schema a modelelor Dodge de pe piata Batranului Continent, iar FIAT pare a fi cel mai bine plasat pentru a adopta un asemenea produs in portofoliu.

De remarcat de asemenea ca, desi modelul este prezentat oficial aici la Geneva, productia sa va incepe de-abia in vara acestui an la, atentie, uzina Chrysler din Toluca, Mexic!

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Nissan Qashqai 1,5 dCi Acenta MT6

    Poziția înaltă la volan combinată cu un aspect exterior elegant și un rafinament mult îmbunătățit față de generația anterioară contribuie la o bună percepție din partea publicului, astfel încât nici concurența destul de agresivă nu poate veni să destabilizeze poziția fruntașă pe care o are în segmentul său

  • Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Renault Megane IV dCi 130 MT6

    Pentru a câștiga o bună parte din vânzările segmentului compact, cei de la Renault au dezvoltat un model complet nou și sofisticat, cu un exterior frumos și un interior high-tech, totul completat de numeroasele sisteme de siguranță

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4212 :: 17.87MB