No SSO cookie

GENEVA 2017: Suzuki prezintă noul Swift

voteaza
(0/ 0)
GENEVA 2017: Suzuki prezintă noul Swift
Noutati-auto · · 0 Comentarii
Nota utilizator
0.0

În cadrul Salonului Internațional Auto de la Geneva 2017, Suzuki dezvăluie noul model Swift destinat pieței din Europa.

 
 

Modelul va fi comercializat începând cu luna aprilie 2017. Cu peste 5,3 milioane de cumpărători, modelul Swift beneficiază de o transformare menită să stimuleze simțurile potențialilor clienți, fără a-i afecta caracterul. Rezultatul este noul model Swift cu o prezență copleșitoare și aspect impresionant.

Noul Swift oferă o experiență deosebită la volan datorită greutății sale de doar 840 kg. Direcția pe drumuri virajate și stabilitatea în linie dreaptă sunt excelente. Propulsoarele evoluate asigură deopotrivă performanțe excepționale și un consum redus de carburant.

suzuki_swift_2

 

Noul Swift este primul model ce beneficiază de sistemul frontal avansat de detecție Suzuki ce imbină o cameră monoculară și un senzor cu laser, oferind funcții de siguranță avansate, printre care se numără frânarea de urgență autonomă, avertizarea la schimbarea involuntară a benzii de rulare și faza lungă asistată. Noul model este de asemenea dotat cu senzori milimetrici ce asigură funcționarea sistemului cruise control adaptiv.

Noul model Swift este mai scurt cu 10 mm față de versiunea curentă Swift, în timp ce ampatamentul este cu 20 mm mai lung, oferind astfel mai mult spațiu interior, ce se materializează într-un spațiu pentru bagaje de 254 de litri, cu 54 de litri mai mult decât versiunea actuală. Noul Swift este cu 15 mm mai scund și 40 mm mai lat.

Noul Swift beneficiază de câteva evoluții revoluționare față de predecesorul său. Iată doar câteva dintre acestea:

•           Greutatea caroseriei scăzută cu 120 kg
•           Motor DUALJET cu 5% mai eficient din punct de vedere al consumului de combustibil
•           Cu 3% mai silențios
•           Cu 8% mai aerodinamic
•           Raza de bracare cu 0,4 m mai mică
•           Spațiul la cap vertical și lateral superior cu 23 mm pentru pasagerii spate
•           Spațiu central cu 20 mm mai mare pentru locurile față
•           Spațiu pentru bagaje cu 25% mai mare.

Printre elementele de design care au suferit transformări se numără liniile bine conturate, montanții A ascunși și farurile față – spate verticale. Pentru a crea mai multă emoție și a oferi senzația de forță și stabilitate, caroseria este mai scurtă, mai joasă și mai lată, în timp ce grila frontală largă și agresivă împreună cu liniile pline de caracter ale aripilor exprimă putere.

Impresia de centru de greutate coborât este întreținută și de montanții ascunși care creează impresia unui plafon plutitor. Mânerele portierelor spate, plasate în montanți, adaugă stil și un aer sportiv modelului, în timp ce blocurile optice spate dotate cu LED îi conferă un aspect high-tech.

Alte elemente de design exterior:

•           Faruri cu LED cu rame elegante și lumini de poziție cu LED ce întăresc impresia de tehnologie avansată
•           Faruri spate cu ghidaj luminos și lentile interioare, precum și stopuri cu LED
•           Lumini de însoțire la părăsirea vehiculului care au și funcția de ghidare către vehicul
•           Șapte culori de caroserie, printre care 2 nuanțe vii și puternice “Burning Red Pearl Metallic” și “Speedy Blue Metallic”, precum și patru combinații bi-ton
•           Jante de aliaj de 16 inch și jante de oțel de 15 inch cu capace

Planșa de bord de mari dimensiuni accentuează senzația de rapiditate și eficiență, în timp ce accentele curajoase și sofisticate de alb și crom satinat din habitaclu completează nuanțele generale de negru pentru a crea un spațiu interior puternic contrastant. Ceasurile de bord au fie o culoare, fie sunt monochrome, cu un LCD în centru, cu un ceas de temperatură a apei  langa unul dintre cele doua indicatoare principale și un ceas pentru nivelul combustibilului în interiorul celeilalte, sau a unui segment de afișare,

Alte elemente de design interior:
•           Consolă centrală înclinată la 5 grade către șofer
•           Volanul în forma literei D
•           Scaune față cu formă și poziție optimizate, și protecții laterale
•           Un ecran TFT LCD color de 4,2 inch ce afișează informații despre starea vehiculului și performanțe
•           Un ecran tactil de 7 inch cu funcție bluetooth pentru conectarea telefonului mobil cu funcție SLDA care permite conectarea și operarea telefonului mobil inteligent prin Apple CarPlay, Android Auto™ sau MirrorLink™, precum și port USB compatibil MP3/WMA/ACC și slot SD card
•           Panou de comandă pentru sistemul de aer contiționat iluminat cu LED

Au fost dezvoltate două nuanțe noi de roșu și albastru, care să sublinieze ideea de dinamism, prin strălucire și forță, pentru a evidenția silueta puternică a noului Swift. La interior, a fost conceput un spațiu ce lasă impresia de calitate superioară, prin inserarea unor motive metalizate și folosirea unor materiale ce oferă o senzație deosebită prin texturi și suprapuneri.

Noul Swift se bazează pe platforma de nouă generație “HEARTECT”, care oferă performanțe mult îmbunătățite, fiind construită din materiale foarte ușoare și extrem de rigide. O revizuire completă a structurii inferioare și a dispunerii diferitelor componente a dus la folosirea unui cadru foarte rigid, cu o formă ușor curbată, care ajută la o dispersare mai bună a energiei care a dus astfel la creșterea siguranței în cazul unei coliziuni.

suzuki_swift_4

 

În plus, aceasta a dus la o reducere a ranforsărilor, ceea ce face ca masa proprie a mașinii să fie de doar 840 kg, cu 120 kg mai puțin decât la modelul Swift actual, contribuind astfel la reducerea consumului de combustibil, dar oferind și un comportament mult îmbunătățit al vehicului la rulare, virare și frânare.

De asemenea, optimizarea planșeului împreună cu componentele care sunt atașate pentru a forma un tot unitar (mai degrabă decât să se concentreze pe optimizarea parțială a componentelor individuale) reduce zgomotul și vibrațiile, oferind astfel tuturor pasagerilor un confort sporit.

O suspensie complet nouă, mai ușoară și mai rigidă, oferă o direcție cu un răspuns prompt, fiind în același timp și foarte confortabilă. Noul mod de prindere al suspensiei duce la îmbunătățirea performanțelor rutiere, dar contribuie și la reducerea consumului de combustibil. Comparativ cu modelul actual, noul Swift are un comportament rutier mult îmbunătățit, iar răspunsul direcției în momentul virării este mult mai prompt.

Pentru a oferi clienților ceea ce își doresc, Suzuki a înțeles că nu va fi suficient să conceapă și să dezvolte noul Swift doar în Japonia. Astfel, o echipă specială a venit în Europa pentru a definitiva setările și a rafina imaginea noului model.

Testarea șasiului, partea care contribuie cel mai mult la evoluția noului Swift, a început în luna ianuarie 2016, pe drumurile din Marea Britanie și Germania. Pe distanța a peste 10.000 km, echipa a testat 90 de prototipuri de suspensie pentru a putea oferi clienților o suspensie suplă și agilă pe drumuri similare cu cele din Marea Britanie, care să ofere și o stabilitate bună și confort pe drumurile rapide, cum sunt autostrăzile din Germania.

Motoarele, inclusiv cele care dispun de sistemul hibrid de tip mild, au fost testate și ele în condiții extreme, de la temperaturile de sub zero grade în Suedia, la temperaturile ridicate din Spania. În plus, comportamentul mașinii și al sistemelor de asistență pe drumuri în urcare sau coborâre a fost testat pe drumurile solicitante din Alpi.

Aceste teste și modificările aduse în urma datelor adunate, bazate pe comportamentul rutier pe drumurile din Europa, la șasiu, suspensie și motoare, au jucat un rol esențial în dezvoltarea noului Swift, care oferă astfel performanțe și un comportament la drum excelente.

Motorul 1,0 BOOSTERJET pe benzină oferă atât un consum redus de combustibil, cât și performanțe rutiere excelente. Modul de amplasare și sistemul cu injecție directă contribuie la un consum scăzut de combustibil, în timp ce turbo compresorul oferă același cuplu dintr-un motor de 1 litru ca și un motor aspirat de 1,7 – 1,8 litri. Chiar dacă vine cu un nivel ridicat de putere, zgomotul și vibrațiile sunt reduse, datorită unei rigidități mărite a șasiului. Motorul oferă performanțe optime în toate condițiile, de la mersul prin oraș la mersul sportiv.

Noul Swift este disponibil și cu motorul 1,2 DUALJET pe benzină, reînnoit cu cilindri mai compacți pentru o rată mai mare de compresie și echipat cu sistemul EGR (de recirculare a gazelor de eșapament), cu injecție dublă, care combinate cu celelate îmbunătățiri aduce o economie de 5% în ceea ce privește consumul de combustibil, comparativ cu același motor folosit de actualul model Swift.

O cutie manuală cu 5 trepte oferă un raport optim pentru fiecare motor și tren de rulare, pentru a obține cel mai bun raport în ceea ce privește consumul de combustibil și performanțele mașinii. Versiunea utilizată cu motorul de 1,0 litri oferă șoferului o senzație mai sportivă la schimbarea treptelor de viteză. De asemenea, este disponibilă și o transmise CVT care a fost îmbunătățită pentru un rulaj fără șocuri, precum și o cutie automată în 6 trepte cu un raport de transmisie mai mare.

Sistemul SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) este un sistem hibrid de tip “mild”, dezvoltat de Suzuki, care foloseşte un starter generator integrat (ISG – integrated starter generator), ce asistă motorul termic în timpul accelerărilor şi permite recuperarea energiei în timpul frânărilor. Sistemul ISG este folosit în locul unui alternator convenţional pentru că ISG regenerează electricitatea mult mai eficient. De asemenea, sporeşte eficienţa de regenerare a energiei, detectând forţa de apăsare a frânelor, amplificând în consecinţă cantitatea de energie generată.  Folosind energia stocată, funcţia motorului electric din ISG îmbunătăţeşte consumul de combustibil, asistând parţial motorul termic, oferind cantitatea suplimentară de energie necesară în momentele de consum maxim, la plecarea de pe loc sau în timpul accelerărilor puternice.

Sistemul SHVS este disponibil pe ambele motorizări  1,0 BOOSTERJET și 1,2 DUALJET.

În plus, bateria litiu-ion de 12 volți are o durată lungă de viață și o eficiență excelentă în ceea ce privește regenerarea de energie. Această baterie furnizează energie și pentru componente electrice precum cele din motor, diverși senzori care colectează informații de la motor și sistemul audio.

 

Cuvinte cheie:
Urmareste masini.ro pe:

Stiri asemanatoare

Comentarii (0)

Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2570 :: 22.19MB