Standul Peugeot va găzdui nu mai puţin de 3 concept car-uri, PEUGEOT 2008 DKR şi alte 23 de modele inclusiv noul Peugeot 208 prezentat în premieră mondială. La doar 3 ani de la lansare, cel mai bine vândut model din gama Peugeot, cu peste 1 milion de unităţi vândute, propune o versiune restilizată, constituind una din principalele atracţii dintre noutăţile mărcii franceze.
Peugeot îşi continuă, la Geneva, strategia de urcare în gamă pregătind 3 zone expoziţionale:
- zona GT Line, unde se vor găsi noile versiuni restilizate ale modelelor PEUGEOT 208, 308, 508 şi RCZ;
- zona Sport, concentrată pe performanţă, în care sunt expuse PEUGEOT 308 & 308 SW GT, RCZ R şi 208 GTi by PEUGEOT Sport – Dakar - înglobează experienţa competiţiilor sportive la versiunile standard - şi impresionantul PEUGEOT 2008 DKR care tocmai a revenit din Dakar;
- zona Tehnologiilor reflectă expertiza tehnologică a mărcii, cu exponate precum transmisia automată EAT6, motorizările PureTech, BlueHDi şi THP conforme Euro 6 şi cele 20 de motorizări Best in class, care poziţionează PEUGEOT ca referinţă în materie de eficienţă şi emisii CO2.
La trei ani de la lansarea, chiar la Geneva, noul 208 care va fi comercializat începând cu luna iunie 2015 vine cu un interior şi un exterior restilizate și aduce o ofertă extinsă cu noile motorizări Euro 6 şi echipamente inedite.
Adoptată deja de Peugeot 308, 508 şi RCZ, noua gamă 208 integrează la rândul său noua echipare GT Line. În configuraţia cu 3 şi 5 uşi, cu motorizări pe benzină PureTech şi Diesel BlueHDi, 208 GT Line împrumută alura sportivă a GTi. De exemplu, exteriorul propune grila Equalizer, jante pe 17” şi carcase pentru retrovizoare negre, în timp ce interiorul vine cu scaune şi volan sport și pedalier din aluminiu.
Predecesor al versiunii Peugeot 205 GTi (a cărui aniversare de 30 de ani a adus lansarea ediţiei 208 GTi 30) noua versiune 208 GTi by Peugeot Sport îşi face, de asemenea, apariţia în gamă. Capota ascunde cei 208 CP, un diferenţial de tip Torsen cu alunecare limitată, discuri de frână faţă de 330mm şi un stil impecabil.
Pentru a reduce riscul de coliziune şi gravitatea acesteia în mediul urban, Peugeot 208 integrează noul dispozitiv de frânare Active City Brake, care se activează la o viteză mai mică de 30km/h. Cu ajutorul radarului integrat în partea superioară a parbrizului, acest sistem de siguranţă acţionează automat frânele până la oprirea completă a vehiculului dacă este cazul.
Vor fi disponibile 4 noi motorizări dezvoltate de Grupul PSA Peugeot Citroen şi noua transmisie automată EAT6.
În ceea ce priveşte motorizările BlueHDi diesel merită să amintim introducerea a 3 noi motorizări de performanţe diferite: 1.6L BlueHDi 75 CP, 100 CP şi 120 CP. Motorizările de 1.6L BlueHDi 75 CP & 100 CP afişează un consum de 3l/100km cu emisii de 79 g/km CO2, poziţionând noul PEUGEOT 208 ca lider mondial pe segmentul vehiculelor cu motoare termice în materie de emisii CO2.
Gama pe benzină PureTech petrol include 3 versiuni, dintre care 2 deja existente: 1.0L PureTech 68 şi 1.2L PureTech 82 şi o versiune nouă, 1.2L PureTech 110 S&S cu un nivel al emisiilor record de 103 g/km CO2.
Noutatea lui 2015, noua cutie automată EAT6, creşte eficienţa gamei pentru că tehnologia Quickshift permite rularea mai dinamică şi mai lină.
Pachetele Peugeot Monitoring, Mapping sau Tracking vor fi comercializate la începutul verii 2015. Printre serviciile propuse se numără accesarea carnetului de întreţinere virtual, graţie funcţiei Monitoring, localizarea vehiculului în caz de furt cu pachetul Tracking în timp ce pachetul Mapping face posibilă monitorizarea la distanţă în cazul în care aţi împrumutat autovehiculul copiilor, de exemplu.
MirrorScreen, o altă inovaţie, este disponibilă la gama PEUGEOT 208 şi 108. Sistemul redă ecranul smartphone-ului pe touchscreen-ul de 7” al autovehiculului optimizând confortul vizual atunci când accesaţi aplicaţiile de pe telefon, sistemul audio sau navigaţie.
Peugeot inaugurează cu Onyx un concept exclusivist cu linii precise, combinând cu îndrăzneală nuanţele de negru şi cupru, pentru a inspira o versiune radicală a 208 GTi by PEUGEOT Sport, comercializată pentru prima dată ca versiune de serie. Cu ocazia Salonului de la Geneva, Onyx merge şi mai departe, de această dată, întregul stand PEUGEOT reflectă principiul liniilor precise cu un perete întreg realizat din cupru.
Alăturat, versiunea Peugeot Exalt încarnează viziunea sublimă a berlinei, echipată cu propulsorul Hybrid4 ce poate atinge până la 340 CP, fără să uităm, desigur, de folosirea materialelor inovatoare precum caroseria din oţel brut.
Peugeot Quartz reprezintă viziunea Peugeot asupra SUV-ului premium. Stilul sportiv, robust şi puternic degajă forţă vizuală în concordanţă cu propulsorul full-hybrid ce poate atinge 500 CP.
Pionier în motociclism în 1898, Peugeot expune la Geneva 3 modele de scutere, orientate la rândul lor spre segmentul premium: Speedfight 4, noul scooter 50cc sportiv şi modern; Django 50, 125cc &150cc care reînvie trecutul, adoptând un stil fresh al anilor ‘50 şi un pachet de personalizare unic şi, nu în ultimul rând, Peugeot Metropolis 400cc care se poziţionează ca cel mai tehnologic scooter în 3 roţi de pe piaţă, primul scooter propus cu ediţia specială D-Air by Dainese, cel mai eficient airbag wireless de pe piaţă.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!