Audi exploreaza taramul energiilor alternative pentru utilizarea in transporturi. Alaturi de traditionalul diesel, hibrid, plug-in electric, pe lista a fost inclus gazul natural sub presiune, care pune in miscare Audi A3 Sportback G-Tron, care a debutat la Geneva.
Cel mai interesant aspect la acest vehicul este faptul ca atunci cand foloseste combustibilul Audi e-gas, devine complet nepoluant din punctul de vedere al carbonului, emisiile de CO2 fiind identice cu cantitatea adaugata artificial in compozitia chimica a carburantului special. Audi a pus deja bazele constructiei unei fabrici alimentata cu energie din surse regenerabile. Gazul respectiv este produs in urma electrolizei, insa rezultatul ar putea fi distribuit folosind reteaua actuala de distributrie de gaz natural.
Motorizarea este un 1.4 turbo cu patru cilindri in linie care ard e-gas sau orice varietate de CNG (Compressed natural gas), rezultand 110 CP si 200 Nm cuplu motor. Cei doi recipienti realizati din materiale usoare, au o greutate de 27 kg fiecare si au o capacitate de 13 kg de combustibil combinat, rezistand la o presiune de 2.900 psi. Rezervoarele sunt realizate dintr-un material compozit comprimat, cu patru straturi, realizat din poliamida polimerica, plastic ranforsat cu fibra de carbon, plomer ranforsat cu fibra de sticla si rasini epoxidice de inalta rezistenta.
Audi A3 Sportback G-Tron dispune de un regulaator de gaz care pastreaza combustibilul la presiunea corecta indiferent de exploatarea motorului. Daca presiunea din rezervor scade sub 145 psi, motorul trece silentios si imperceptibil, fara interventia soferului, pe modul de functionare pe penzina. Cu cele doua surse de combustibil la bord, hatchback-ul cu cinci usi are o autonomie de 1300 kilometri.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!