Urmarile dezastrului natural din Japonia n-au incetat sa afecteze industria auto, 11 martie find astfel o piatra de referinta nefasta.
Toyota, cel mai mare producator auto mondial si-a vazut vanzarile scazute cu 23%, ajungand la o cifra de 3,37 milioane unitati pentru prima jumatate a anului in curs. Cifra care include si vanzarile Lexus, Daihatsu si Hino.
Rezultatul imediat a fost ca producatorul nipon a pierdut suprematia si titlul de cel mai mare producator auto mondial, pe care le detinea din anul 2008. Locul i-a fost luat de catre General Motors, care a inregistrat cresteri de 8,9%, ajungand la 4,536 milioane unitati, pentru primele sase luni ale anului 2011.
Locul doi in aceasta ierarhie necrutatoare, ii revine producatorului german Volkswagen, care a inregistrat vanzari de 4,13 milioane vehicule.
Toyota a anuntat ca liniile sale de productie lucreaza deja la 90% din capacitate, inca din luna iunie si se asteapta ca productia sa-si revina total din noiembrie. Mai mult, japonezii vor produce un numar suplimentar de 350.000 unitati, incepand cu luna octombrie si pana in martie, pentru a recupera terenul pierdut.
Chiar si asa, analistii, precum Takeshi Miyao de la Carnorama, nu cred in capacitatea firmei Toyota de a-si recupera atat de curand pierderile. "Chiar daca cifra de productie revine la normal, va fi nevoie de inca cateva luni de zile pentru ca vanzarle sa-si revina si ele, deoarece este nevoie de timp pentru a furniza masinile la dealeri. De aceea, Toyota s-ar putea afla in urmarirea companiei Volkswagen, in intregul an care vine".
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!