Cei de la uzina Dacia din Mioveni vor avea concurenta incepand cu acest an. Ei vor "concura" cu fabrica Renault din Chennai.
Aici se va produce modelul Duster care va fi importat in Marea Britanie. Acest demers vine la un an dupa ce s-a dat startul productiei de automobile Dacia la Tanger in Maroc.
De ce aceasta miscare?
Vorbim in primul rand de costurile fortei de munca. Acestea sunt mult mai mici in Maroc si India. Ca sa facem o comparatie, va spunem ca oamenii din Maroc si India vor primi jumate din cat primesc oamenii din Romania, de la Mioveni.
In plus, piata auto marocana pare sa fie in floare din punctul de vedere al vanzarilor, existand cresteri de 30%. In Romania situatia e mai trista, cei de la Dacia au avut pierderi de 80% in ultimii sase ani.
Jerome Olive, directorul general al Automobiel Dacia a declarat: "Exista mai multe tipuri de costuri, de la cel simplu, de productie, dupa care este costul global, care include costurile logistice cum ar fi transportul catre clienti. In momentul in care Renault a decis ca Duster cu volan pe dreapta sa fie produs la Chennai, in India, a facut acest lucru deoarece vrea o abordare rapida si eficienta. Trebuie sa avem grija la competivitatea noastra fata de uzina din Chennai".
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!