Constructorul american va aduce la Craiova
"produse excelente, nu numai pentru vanzare in Romania, ci pentru
vanzare oriunde in Europa si in afara ei", a adaugat Fleming.
"Am conceput un plan de afaceri
si un plan tehnic pe care le-am prezentat in detaliu, la AVAS si
primului-ministru. Credem ca putem creste productia de la Craiova la
300.000 vehicule pe an. 90 la suta vor fi exportate, ceea ce e benefic
pentru economie. Vom mai aduce 300.000 de motoare noi, tehnologie
noua in Craiova, din care 70 la suta vor fi exportate. Credem ca vom
investi 675 milioane de euro in fabrica", a precizat oficialul Ford
Europa.
Uzina de la Craiova ar putea ajunge astfel in topul fabricilor de
autoturisme Ford din Europa, alaturi de facilitatile din Germania (Koln
si Saarlouis), Spania si Belgia.
Fleming a mentionat ca Ford a analizat mai multe locatii in Europa si a
ales uzina de la Craiova pentru forta de munca "remarcabila" si faptul
ca Romania a intrat recent in Uniunea Europeana /UE/.
El a adaugat ca Ford poate garanta locurile de munca la Craiova si
numarul angajatilor va creste la 7.000 sau chiar mai mult, fata de
3.900 in prezent.
Oficialul Ford Europa a mai spus ca spera ca pana la sfarsitul lui
august sau inceputul lui septembrie negocierile sa fie finalizate, dar
"mai sunt multe de facut".
"Cred ca orice proces de privatizare e complex. Suntem in perioada de
explorare. Incercam sa intelegem unele probleme. Nu exista nici o
reticenta. Suntem implicati in acest proces de peste doi ani. Suntem
foarte dornici sa perfectam intelegerea, dar trebuie sa fiu realist in
orice proiect de afaceri. Intotdeauna apar niste probleme. Partea buna
este ca si comitetul de privatizare, si primul-ministru, si toata lumea
cu care tratam in Romania doreste aceasta privatizare. Dar trebuie sa
fiu prudent, sa nu se creada ca totul e perfect. Mai avem multe de pus
la punct", a afirmat John Fleming.
Membrii Comisiei de Privatizare a societatii Automobile Craiova si cei
ai companiei americane Ford se vor intalni miercuri pentru o noua runda
de discutii pe marginea ofertei
tehnice, potrivit datelor furnizate Rompres de Biroul de Marketing si
Relatii Publice al Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului.
"Discutiile pe marginea ofertei tehnice vor continua pana cand va fi
depusa oferta imbunatatita si irevocabila. Abia dupa aceea va fi
deschisa oferta financiara. Termenul aproximativ pentru finalizarea privatizarii este luna septembrie", a precizat sursa citata.
Premierul Calin Popescu-Tariceanu a declarat, luni, dupa o intalnire cu
reprezentantii Ford, ca oferta tehnica pentru preluarea companiei
Daewoo Automobile Craiova de catre compania americana intruneste toate
cerintele Guvernului.
Reprezentantii Ford l-au informat pe primul-ministru cu privire la
intentiile de investitii in cazul preluarii producatorului autohton de
autoturisme - transformarea fabricii de la Craiova in una dintre cele
mai mari unitati de productie de acest gen din Europa, in conditiile in
care cheltuielile anuale ale companiei Ford in Romania sunt estimate a
ajunge la un miliard de euro, in 2012.
In 2006, uzina de la Craiova a produs 24.000 de autovehicule si 116.000 motoare.
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Pentru a putea comenta la acest articol, te rugam sa te autentifici!